• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 10 بهمن 1400
کد مطلب : 152385
+
-

خطا در تست کرونای کشتی‌گیران

با آغاز دور جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقه دوستانه با آمریکا و قهرمانی آسیا2021 تست کرونای 3کشتی‌گیر مثبت شد. طبق روال همیشه از 2 سال پیش و با شیوع ویروس کرونا از کشتی‌گیران دعوت‌شده به اردو، تست کرونا گرفته می‌شود. فدراسیون کشتی با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی این تست را در 2 مرحله تست فوری و تست PCR انجام می‌دهد. کشتی‌گیران در بدو ورود به اردو تست رپید کرونا (تست فوری) می‌دهند و پس از آن PCR از آنها گرفته می‌شود. سیدعلی عظیمی، رضا مومنی و محسن مصطفوی 3کشتی‌گیری بودند که تست اولیه آنها مثبت شد ولی تست PCR آنها منفی اعلام شد. فدراسیون کشتی این 3کشتی‌گیر را در قرنطینه قرار داد تا تست سوم حاضر شود. با توجه به منفی شدن تست سوم هر 3کشتی‌گیر به جمع اردونشینان حاضر اضافه شدند. رضا مومنی و محسن مصطفوی نفرات اول اوزان 57و 86کیلوگرم هستند که باید در مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر فروردین‌ماه در کشور مغولستان برگزار می‌شود شرکت کنند.


تلاش برای نگه داشتن کشتی در المپیک
پس از تهدید به حذف کشتی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، اتحادیه جهانی تمام سعی‌اش را کرد تا با تغییر قوانین باعث جذاب‌تر شدن کشتی شود. بر همین اساس تغییرات در این رشته آغاز شد. اتحادیه جهانی روز گذشته برخی قوانین تغییریافته کشتی را اعلام کرد که مهم‌ترین آنها به این شرح است:
   درصورت بروز اشتباه بزرگ از سوی تیم داوری یک مسابقه، سرپرست فنی یا نماینده اتحادیه اجازه مداخله و درخواست اصلاح اشتباه صورت‌گرفته را از طریق مشورت یا بازبینی فیلم خواهد داشت.
   تعیین زمان مشخص برای درخواست چلنج از سوی مربیان
الف: 5 ثانیه پس از ثبت امتیاز روی تابلو
ب: 5 ثانیه پس از اینکه دو کشتی‌گیر در حالت نرمال قرار گرفتند
   کلیه فرار از فن‌ها، اخطار و یک پوئن در کشتی آزاد و فرنگی جریمه خواهد داشت.
   کلیه فرار از تشک‌ها در کشتی آزاد و فرنگی با اخطار و یک پوئن به شرح ذیل جریمه خواهد داشت: (به استثنای حالت خطر)
الف: فرار از تشک در حالت ایستاده که منجر به خاک در منطقه حفاظتی نگردد: یک پوئن به‌خاطر خروج پا به علاوه اخطار و یک پوئن به‌خاطر فرار از تشک و سپس ادامه مسابقه در حالت سرپا.
ب:فرار از تشک در حالت ایستاده که منجر به خاک در منطقه حفاظتی شود: ۲پوئن به‌خاطر خاک کردن به اضافه اخطار و یک پوئن به‌دلیل فرار از تشک و سپس ادامه مسابقه در حالت خاک.
   هر کشتی‌گیری که در حالت خطر حریف خود را تحت کنترل داشته باشد، با زدن حریفش روی تشک یا فریاد بدون هر دلیل مشخص یا مصدومیت واضح، داور کشتی را قطع نخواهد کرد و اگر این عمل ادامه داشته باشد داور درخواست ضربه فنی می‌دهد و رئیس تشک نیز آن را تأیید می‌کند.
اتحادیه جهانی در خاتمه اعلام کرده مسابقاتی که از این پس برگزار می‌شود باید طبق این قوانین انجام پذیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید