• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 10 بهمن 1400
کد مطلب : 152421
+
-

نکته بازی/ دیگر باید چه کار می‌کرد؟

یک روز بعد از سریع‌ترین صعود تاریخ تیم ملی ایران به جام‌جهانی، محمد پنجعلی مصاحبه کرده و گفته:«دراگان اسکوچیچ زحمات زیادی کشیده، اما ادامه حضور او در تیم ملی باید کارشناسی شود.» اسکوچیچ دیگر باید چه می‌کرد که ادامه حضورش نیازی به کارشناسی نداشته باشد؟ اگر کارلوس کی‌روش همین نتایج را با تیم‌ملی می‌گرفت، باز توانش را داشتید از لزوم کارشناسی در مورد او سخن بگویید؟ یا می‌ترسیدید 4تا بیانیه خفن بدهد و همه را از دم تیغ بگذراند؟ این مدل برخورد کردن با یک مربی، چه نتیجه‌ای دارد غیر از اینکه چهره او مقابل شاگردانش مخدوش شود و اقتدارش در هم بشکند؟ یادتان که نرفته مارک ویلموتس چقدر پول گرفت و با همین تیم چه نتایجی به‌دست آورد. دل‌تان برای همان روزها تنگ شده؟

خدا به عراق رحم کرد
مهدی طارمی بعد از انجام عجیب و غریب‌ترین سفر ممکن از راه ترکیه به ایران رسید و توانست تیم‌ملی را برابر عراق همراهی کند. طارمی آنقدر دیر آمد که اگر در ترکیب اصلی قرار نمی‌گرفت هم کسی تعجب نمی‌کرد. با این حال دراگان اسکوچیچ نام او را بین 11بازیکن اصلی تیم قرار داد. از قضا طارمی هم حسابی ساختار دفاعی عراق را اذیت کرد و در نهایت تنها گل بازی را به ثمر رساند؛ گلی که حکم صعود تیم ملی کشورمان به مرحله نهایی جام‌جهانی را امضا کرد. به این ترتیب باید گفت خدا به عراقی‌ها رحم کرد که طارمی در برف و بوران گرفتار شد و دیر به ایران رسید، وگرنه معلوم نیست او با استراحت کافی چه بلایی ممکن بود بر سر تیم مقابل بیاورد.

روزهای دور از ترکیب
علیرضا بیرانوند روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد. او که با سودای پیشرفت در حرفه‌اش لژیونر شده بود، فعلا هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی شرایط نامطلوبی دارد. بیرو که در بواویشتا نیمکت‌نشین است، در تیم ملی هم 2بازی گذشته را خارج از ترکیب بوده است. بعد از گل بدی که علیرضا برابر لبنان خورد و یکی، دو اشتباه دیگر، کادرفنی به این نتیجه رسید که دروازه‌بان اصلی تیم را عوض کند. به این ترتیب عابدزاده در بازی با سوریه و عراق فیکس شد و تیم‌ملی به جام‌جهانی رسید. شاید انتظار می‌رفت بعد از تثبیت صعود، بار دیگر شاهد استفاده از بیرانوند (یا حتی پیام نیازمند) در ترکیب اصلی باشیم، اما حالا تست کرونای علیرضا مثبت شده تا روزهای دور از ترکیب بیرو ادامه پیدا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید