• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 10 بهمن 1400
کد مطلب : 152389
+
-

پشت‌خط‌زن/ مواظب وزنت باش

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

جواد کریمی که در نبود سعید معروف پاسور اول تیم ملی والیبال است، کف پایش آسیب دیده و به‌تازگی جراحی کرده است. کریمی که این فصل در بلژیک و برای باشگاه گرین‌یارد بازی می‌کرد، ترجیح داد برای جراحی به بلژیک برگردد و با هزینه و نظارت این باشگاه پایش را به تیغ جراحان بسپارد. طبق اخبار رسیده از بلژیک کریمی تا 3ماه نیاز به استراحت دارد و پس از این مدت می‌تواند تمرینات خود را آغاز کند. کریمی استعداد چاقی دارد و سال پیش به‌خاطر اضافه‌وزن، چند بازی از لیگ‌ ملت‌ها را از دست داد و حالا در دوران نقاهت باید مراقب باشد تا دوباره دچار اضافه‌وزن نشود. متأسفانه فاصله فنی کریمی با پاسورهای جوان زیاد است و پاسورهای پابه‌سن‌گذاشته هم شانسی برای بازگشت به تیم ملی ندارند. تیم ملی به او نیاز شدیدی دارد.

باشگاه‌های آسیا یا لیگ ملت‌ها؟
شهرداری ارومیه میزبان جام باشگاه‌های‌ آسیاست، ولی فدراسیون جهانی اعلام کرده که اگر این باشگاه بدهی‌هایش را به بازیکن و مربی ایتالیایی پرداخت نکند، این شهر را از میزبانی محروم و شهرداری را از شرکت در جام باشگاه‌ها منع می‌کند. در اینکه باشگاه باید تسویه‌حساب کند، حرفی نیست اما این وسط واکنش فدراسیون ایران هم جالب است که همسو با فدراسیون جهانی شده و ارومی‌ها را تهدید کرده است. میزبانی یا حضور در جام باشگاه‌های بی‌رونق آسیا، ‌آش دهن‌سوزی نیست که کسی بخواهد برایش تاقچه‌بالا بگذارد. وقتی فیلیپین که هیچ‌جایگاهی در والیبال آسیا ندارد، میزبان جام ملت‌ها می‌شود و والیبال ما از بابت میزبانی محلی از اعراب ندارد، داغ‌کردن بحث باشگاه‌های آسیا چه حکمتی دارد؟

معروف و تیم ملی

سعید معروف بالاخره از لیگ چین دل کند و قرار است در لیگ ترکیه بازی کند. پاسور تیم ملی که هنوز فدراسیون می‌گوید خداحافظی‌اش از این تیم قطعی نیست، برای نیم‌فصل حدود 980هزاردلار از باشگاه فنرباغچه می‌گیرد. رفتن معروف به این باشگاه حتی در سایت فدراسیون جهانی هم بازتاب داشت. در این رهگذر بازگشت معروف به تیم ملی هم بغرنج شده است. از یک‌طرف روابط بین او و بهروز عطایی سرمربی تیم ملی حسنه نیست و از سوی دیگر با توجه به رویدادهای مهمی که تیم ملی در بهار و تابستان سال آینده در پیش دارد، نمی‌شود از کاپیتان تیم ملی به‌سادگی گذشـــت. فدراســیون فقط به گفتن اینکه معروف خداحافظی نـکرده، بسنده کرده است. مسئولان فدراسیون نمی‌خواهند کاری کنند؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید