• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 بهمن 1400
کد مطلب : 152304
+
-

بازارها/ خودرو یک تا 2میلیون تومان ارزان شد

به‌گفته سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، قیمت خودرو در آخرین روز‌های کاری هفته گذشته اندکی عقب‌نشینی کرد و بیشتر خودرو‌ها در بازار کاهش یک تا 2میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند.

  ۳۰۰هزار تن برنج وارد شده است
دبیر انجمن واردکنندگان برنج از واردات ۳۰۰هزار تن برنج خبر داد. به‌گفته مسیح کشاورز، کمیته‌های تأمین امنیت غذایی جهادکشاورزی به واردکنندگان برنج کشور تکلیف کرده تا پایان سال ماهانه ۱۵۰هزار تن، 2ماه آخر سال ۳۰۰هزار تن و ۲۵۰هزار تن نیز برای فروردین‌ماه و رفع نیاز ماه مبارک رمضان برنج وارد کنند.

  واردات نارنگی پاکستانی از بازارچه‌های مرزی آزاد شد
با مصوبه شورای ساماندهی مرز، واردات نارنگی از پاکستان صرفا از طریق بازارچه‌های مرزی ریمدان، پیشین، کوهک و میرجاوه آزاد شد. واردات نارنگی پاکستانی تا پیش از این ممنوع بود. همچنان امکان واردات این محصول از مرزهای رسمی وجود ندارد، این امتیاز صرفا برای بازارچه‌های مرزی لحاظ شده است.

  واردات یک‌میلیارد دلار گوشی لوکس طی امسال
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از واردات یک میلیارد دلار گوشی همراه لوکس در 9ماه امسال خبر داد. حمیدرضا دهقانی‌نیا گفت: گوشی‌های بالای 600دلار با آنکه 30درصد منابع ارزی تلفن همراه را مصرف کرده‌اند اما فقط نیاز 5درصد افراد جامعه را پوشش داده‌اند. 90درصد گوشی‌های بالای 600دلار دارای نشان تجاری اپل است.

  مردم به تعویض موبایل تمایلی ندارند
به‌گفته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، تورم حاکم در بازار باعث شده مردم مانند گذشته برای تغییر و به روزکردن تلفن‌‌های همراه از خود تمایلی نشان ندهند. مهدی محبی پرفروش‌ترین نرخ خرید و فروش موبایل را 5میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون موبایل با نرخ 40 تا 50میلیون در بازار موجود است که این موبایل‌ها از برندهای اپل و سامسونگ هستند.

  درج قیمت تولید روی روغن موتور الزامی شد
براساس دستور وزارت صمت و سازمان حمایت، تولیدکنندگان عمده روغن موتور به درج قیمت تولیدکننده روی انواع محصولات خود اعم از دیزلی و بنزینی ملزم شدند. بر این اساس همه واحدهای تولیدکننده روغن موتور مکلفند قیمت تولید محصولات خود را منطبق با مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی/وارداتی (در کارخانه، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی) با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده روی بسته بندی ارائه کنند.

  کاهش تولید، تحویل و صادرات سیمان
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در 9ماه امسال تولید سیمان 48میلیون و 200هزار تن بوده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 8.5درصد کاهش داشته است. این کاهش تولید روی تحویل سیمان به خریداران هم تأثیر دارد. به‌دلیل محدودیت‌‌های برق، شب‌ها آسیاب‌ها را روشن و سیلوها را پرمی‌کنیم که مشکلی در عرضه به‌وجود نیاید، ولی درمجموع تأثیر منفی خود را در حد 20درصد می‌گذارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید