سامان رضایی- روزنامهنگار
نتایج یک پژوهش نشان میدهد فالوئرهای سلبریتیها بهره هوشی کمتری دارند. پژوهشگرهای مرکز BMC Psychology به این واقعیت ساده توجه کردند که حتما تفاوتهایی میان افرادی که طرفدار سلبریتیها هستند و تمام اخبار مربوط به آنها را دنبال میکنند و افرادی که هیچ توجهی به حواشی زندگی و حرفه آنها ندارند، وجود دارد. آنها با فرض این تفاوت حتمی سراغ 1763 نفر بزرگسال مجارستانی رفتند. برای نمونه بدون در نظر گرفتن ذائقه اینستاگرامی آنها یک تست توانایی شناختی cognitive test از آنها گرفتند. به گزارش نیویورکپست، پس از بررسی نتایج این تستها و مقایسه آن با ذائقه اینستاگرامی جامعه آماری یادشده نتایج نشان داد آنهایی که طرفدار سلبریتیها هستند و اخبار حواشی زندگی آنها را دنبال میکنند به نسبت افراد دیگر توانایی کمتری در حل مسئله در تستهای توانایی شناختی دارند.
در علم روانشناسی تست توانایی شناختی
cognitive tests ابزاری معتبر برای سنجش میزان استعداد افراد است، تستی مؤثر در تشخیص میزان موفقیت حرفهای افراد. تا جایی که برخی شرکتهای بزرگ دنیا برای گزینش نیروی کار خود از این تست هم استفاده میکنند. تواناییهای شناختی رابط میان رفتار و ساختار مغز است و گستره وسیعی از تواناییهایی مانند برنامهریزی، توجه، حل مسئله، انجام همزمان تکالیف و انعطافپذیری شناختی را در بر میگیرد. بنابراین اگرچه با هوش تفاوتهایی دارد اما برای افزایش کارایی، مکمل هوش به شمار میآید.
کم هوشی سلبریتی بازها
در همینه زمینه :