• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 9 بهمن 1400
کد مطلب : 152259
+
-

آدم‌های ترسناک در ماجرای استادیوم آزادی

یادداشت
آدم‌های ترسناک در ماجرای استادیوم آزادی

دانیال معمار- سردبیر

1-  چرا ما زلزله را فراموش می‌کنیم؟ درحالی‌که باید حسابی بترسیم، چون احتمال آمدنش بسیار است!
2-  نزدیک 2سال است که با بیماری کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. می‌گویند پایان پاندمی نزدیک است. اما چه‌کسی ضمانت کرده که سویه‌های جدیدش هوس نکند چرخی در شهرهای ما بزند؟ پس ما هنوز باید از کرونا هم بترسیم!
3-  اعتیاد چه؟ از مواد‌مخدر نباید بترسیم؟ از قرص‌های روانگردان، از شیشه که این روز‌ها فراوان شده‌ و ارزان؟ سلامت و امنیت ما و فرزندان ما دارد تهدید می‌شود، ما باید از اعتیاد هم بترسیم.
 4- از قتل و جنایت هم که حتما همه می‌ترسیم. آدم‌هایی مثل همین صاحب‌خانه وحشت پایتخت، هرازگاهی یک‌بار سر و کله‌شان پیدا می‌شود. ما باید از جنایتکاران هم بترسیم.
5-  ترس‌های جدیدی هم هست. مثلا از تحریم ورزش ایران چطور؟ خب اگر ورزشکاران کشورمان نتوانند در عرصه‌های بین‌المللی حاضر شوند، دیگر ورزش حرفه‌ای چه جذابیتی دارد! چقدر امیدها که بر باد می‌رود. چقدر شادی که در نطفه خفه می‌شود. ما باید از تحریم شدن ورزشکاران کشور هم بترسیم.
6-  دور و اطراف‌مان را که بهتر ببینیم، تازه می‌فهمیم از خیلی چیز‌ها باید ترسید. سیل، راهبندان، ترافیک، تصادف و هزارویک پدیده پنهان و آشکار، ما را تهدید می‌کند. اما آیا هیچ‌وقت به منشأ اینها فکر کرده‌ایم؟
اصل قضیه این است که زلزله، وبا، اعتیاد، جنایت، تحریم ورزش و... خودشان به خودی خود شاید خیلی هم ترس ندارند. باید حواسمان باشد از چه می‌ترسیم. هولناک‌ترین چیزی که ما را تهدید می‌کند، آدم‌هایی هستند که سبب ایجاد این عوامل ترسناک می‌شوند. آنها با بی‌اعتنایی خانه‌هایی می‌سازند که در مقابل زلزله مقاوم نیستند. پروتکل‌های فردی و جمعی را در کرونا رعایت نمی‌کنند و راه برای شیوع کرونا باز می‌شود. به فرهنگ و آموزش بی‌توجهی می‌کنند و زمینه برای رشد جنایت و اعتیاد فراهم می‌شود. تن به معاینه‌فنی اتومبیل‌شان نمی‌دهند، پس هوا را آلوده می‌کنند. درست رانندگی نمی‌کنند، بنابراین ترافیک می‌شود و... .
اخیرا هم بی‌جهت و به دروغ در شبکه‌های اجتماعی روی فرمایشی و گزینشی‌بودن زنان حاضر در استادیوم تأکید می‌کنند تا باعث تحریم ورزش کشور شوند. معاندان خارجی و رسانه‌های لندن‌نشین را نمی‌گویم. آنهایی را می‌گویم که در همین داخل کشور تلاش می‌کنند تا به هر شکلی، حضور زنان و دختران ایرانی در استادیوم را زیر سؤال ببرند. آنها این حضور را یک فریب معرفی می‌کنند تا فیفا و ای‌اف‌سی را با این دروغ بزرگ به تحریم فوتبال ایران مجاب کنند. این دروغگویان امروز، آدم‌های هولناکی هستند، حتی بد‌تر از زلزله. از آنها باید ترسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید