• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 بهمن 1400
کد مطلب : 152230
+
-

پنجره درحال بسته شدن

در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات زمستانی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

پنجره درحال بسته شدن

در روزهای پایانی پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی فوتبال در اروپا برخی گمانه‌زنی‌ها به‌درستی پیش نرفته و برخی احتمالات تازه مطرح شده است. به‌طور مثال با وجود خرید ولاهوویچ از فیورنتینا، شنیده شده که انتقال موراتا از یوونتوس به بارسلونا منتفی خواهد بود. موراتا برای انتقال به بارسلونا پافشاری می‌کند اما اتلتیکومادرید با یک انتقال قرضی ساده موافق نیست و آنها خواهان گنجاندن بند خرید در این معامله در انتهای فصل هستند. همچنین انتقال آرتور ملو از یووه به آرسنال به نظر منتفی است. از طرفی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در حال رسیدن به فرمولی است تا اندومبله را از تاتنهام در اختیار بگیرد. هنوز نام بازیکنی که قرار است با این بازیکن معاوضه شود مشخص نشده است. پیش از این پاردس آرژانتینی پیشنهاد معاوضه را رد کرده بود. احتمالا این انتقال قرضی خواهد بود و همه حقوق او بر عهده باشگاه فرانسوی است. پوگبا هم که ماه‌هاست در زمین فوتبال دیده نشده و تنها عکسی که از او دیده شده، حضورش در کعبه با لباس احرام بوده. او طبق گمانه‌زنی‌ها در پایان فصل به‌طور رایگان به پاریس خواهد رفت.

  آداما ترائوره
بارسلونا توانست یکی دیگر از محصولات سابق لاماسیا را به این تیم برگرداند. انتقال آداما ترائوره، وینگر تنومند 25‌ساله و اسپانیایی ولورهمپتون به بارسلونا تکمیل شد. این انتقال قرضی به همراه  بند خرید اختیاری 35‌میلیون یورویی است. کاتالان‌ها دستمزد این بازیکن را تا ژوئن به صورت کامل پرداخت خواهند کرد. او در همان پستی بازی می‌کند که بارسا دمبله و فران تورس را در اختیار دارد. آداما پس از 7‌سال به نوکمپ برمی‌گردد. او در دو فصل 14-2013 و 15-2014 عضوی از تیم B بود و در این میان، 4‌بار برای تیم اصلی به میدان رفت. یک‌بار هم گفته بود اگر رئال مادرید پیشنهاد بدهد به این تیم خواهد رفت. ولوز در پست او ترینکائو را از بارسا خریده بود. عملکرد هر 2‌بازیکن در این فصل  فاجعه است؛ ترائوره 23‌بازی، 1182‌دقیقه و صفر گل، ترینکائو 21‌بازی، 991‌دقیقه و یک‌گل.

  هم‌تیمی طارمی
پس از پیوستن کرونا به لالیگا و سرجیو به آاس‌رم در سری‌آ، به‌زودی یک ستاره دیگر پورتو هم از این تیم جدا خواهد شد. تاتنهام خواهان خرید لوییس دیاز، هم‌تیمی کلمبیایی مهدی طارمی بود اما گویا لیورپول این بازیکن را از باشگاه لندنی هایجک کرده و ربوده است. پورتو برای فروش این وینگر 25ساله، 60‌میلیون یورو می‌خواست اما به نظر می‌رسد معامله با حدود 40میلیون جوش خواهد خورد، به‌علاوه 15میلیون آپشن و پاداش. در این‌صورت اوریگی و مینامینو می‌توانند به‌صورت قطعی یا قرضی باشگاه را ترک کنند. 2 باشگاه موناکو و لیدزیونایتد به جذب مینامینو علاقه‌مندند. جالب این‌که تاتنهام آداما ترائوره را هم می‌خواست که در کمتر از 24ساعت هر دو بازیکن از این باشگاه هایجک شدند.

  آرون رمزی
آرون رمزی در ابتدای فصل 2019 به‌عنوان بازیکن آزاد از آرسنال به یوونتوس پیوست. باشگاه تورینی گمان می‌برد از این معامله سود کرده اما حقوق 8میلیون یورویی این بازیکن که زیاد هم به بازی گرفته نمی‌شود به معضل بزرگی تبدیل شده است. یوونتوس به کاپیتان سابق آرسنال که پیشنهادهای انگلیسی‌اش را رد کرده گفته اگر پیشنهاد یکی از تیم‌های نیوکاسل، برنلی یا کریستال‌پالاس را نپذیرد به سکوها تبعید می‌شود. این در حالی است که او یک‌سال و نیم دیگر قرارداد دارد. رمزی در لیست یوونتوس برای لیگ قهرمانان هم جایی ندارد و به جای او لوکا پلگرینی در لیست جای گرفته است.

  رابین گوزنس
آلمان با وجود عملکرد ناموفق در یورو2020 یک پدیده معرفی کرد. البته رابین گوزنس پیش از تیم ملی در آتالانتا هم درخشیده اما زیاد به چشم نیامده بود. این مدافع و وینگ‌بک چپ 27ساله به‌طور رسمی به اینترمیلان پیوست. ارزش این انتقال قرضی اعلام نشده اما اگر اینتر بخواهد قراردادش را دائمی کند، باید 25میلیون یورو بپردازد. او پیش از آتالانتا در هراکلس هلند عضویت داشت. گوزنس در این مدت آمار بدی هم نداشته است؛ 157‌بازی، 29‌گل و 21‌پاس گل. گوزنس با مصدومیت همسترینگ، از ماه سپتامبر دور از میادین بوده است. خرید او برای آتالانتا 1.17میلیون یورو تمام شده بود.

  مارکوس رشفورد
رشفورد در ترکیب ثابت منچستر یونایتد جایی ندارد. مصدومیت ابتدای فصل موقعیت او را به خطر انداخته است. مارکوس رشفورد در تابستان گذشته برای جانشینی کیلیان امباپه با پاری‌سن‌ژرمن در تماس بود. ممکن است این بازیکن انگلیسی در پایان فصل جانشین امباپه شود.

  دست و مونیه
سرجینیو دست معلوم نیست چرا این همه پیشنهاد دارد. بارسلونا که در پست او دنی آلوز را گرفته، می‌خواهد این بازیکن آمریکایی را با یک مدافع راست دیگر معاوضه کند. بارسلونا به جذب توماس مونیه دفاع راست 30‌ساله و بلژیکی دورتموند علاقه‌مند است. بارسلونا قصد دارد که سرجینیو دست را نیز وارد این معامله کند. مونیه همان کسی است که هموطن خود، ادن آزار را مصدوم کرد و انتقال 100 میلیون یورویی او را از چلسی به رئال به ورطه نابودی کشاند و کاری کرد که آزار هیچ‌وقت به بازیکن سابق تبدیل نشود. شاید این برای بارسایی‌ها یک امتیاز محسوب شود!

  جانشین کاسمیرو
کاسمیرو در رئال بدون جانشین است. او در هر بازی کم‌اهمیتی هم به بازی گرفته می‌شود مگر آن‌که محروم باشد. با این‌حال رئال می‌خواهد یک بازیکن دیگر را در پست او برای روز مبادا جذب کند. این روزها دوباره نام شوامنی، هافبک ملی‌پوش تیم موناکو بر سر زبان‌ها افتاده. هم خود این بازیکن 21ساله و هم پرس برای این انتقال عجله دارند. رئال به‌زودی خیلی پولدار می‌شود. این باشگاه در آستانه انعقاد قراردادی 25‌ساله با شرکت آمریکایی ورزش و سرگرمی Legends  است.
 ارزش این قرارداد 10‌میلیارد یورو برآورد می‌شود که سالی 400میلیون یورو برای برنامه‌های سرگـرمی در ورزشگاه برنابئو به رئال می‌دهد. برنابئوی جدید 300روز دیــگر افتتاح می‌شود تا انقلابی در درآمدزایی در عــرصه فـوتبال و باشگاه‌داری ایجاد کند.


شوچنکو و دودک
آندری شوچنکو در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در سری‌آ عملکرد بدی داشت و پس از 2 ماه از هدایت جنوا برکنار شد. حالا او یک پیشنهاد خوب دارد که بیشتر به دردش می‌خورد چون پیشنهاد از طرف یک فدراسیون است. شوا که دوران موفقی روی نیمکت تیم ملی اوکراین داشته، حالا پیشنهادی از فدراسیون فوتبال لهستان دریافت کرده است. لهستان در پلی‌آف جام جهانی از منطقه اروپا حاضر است و پس از آن‌که پائولو سوسای پرتغالی قراردادش را به مقصد باشگاهی در برزیل فسخ کرد، هنوز سرمربی ندارد. شوا اگر بیاید، دودک دروازه‌بان و هم‌تیمی سابق خود را به عنوان دستیار معرفی خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید