• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
شنبه 9 بهمن 1400
کد مطلب : 152239
+
-

نکته بازی/ وای؛ چقدر غیرمنتظره!


رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با استعفای یحیی گل‌محمدی از هدایت این تیم مخالف است. بدون تردید این یکی از غیرمنتظره‌ترین اخبار فوتبال ایران بود که موجی از شگفتی را در جامعه به‌وجود آورد. یعنی اصلا باورکردنی نبود که مدیرعامل سرخ‌ها چنین واکنشی به کناره‌گیری گل‌محمدی نشان بدهد. همه فکر می‌کردند که درویش استعفای یحیی را می‌پذیرد و سراغ انتخاب یک سرمربی جدید می‌رود، اما او جامعه فوتبال را غافلگیر کرد! خب البته این وسط فقط یک نکته کوچک وجود دارد؛ اینکه یحیی تقریبا با همه مدیرعامل‌های پرسپولیس یک‌بار این داستان را تکرار کرده و کلا از لحظه استعفای او، تمام ایران آخر این حکایت را می‌دانستند. کمی خلاقیت هم بد نیست برادر؛ مثلا این دفعه زحمت استعفای نمایشی را بینداز گردن حمیدخان مطهری!


واقعا می‌ارزید؟
اصل ثابت، بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس است. تفاوت فقط در این است که چه‌کسی آن را بسته! این بار قرعه به نام کریستین اوساگونا، مهاجم سابق سرخ‌ها افتاده که به‌خاطر طلب 100هزار دلاری‌اش پنجره پرسپولیس را ببندد. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که فصل نقل‌وانتقالات زمستانی شروع شده است. البته بعید به‌نظر می‌رسد مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد. گفته می‌شود طلب اوساگونا در قالب یک چک دو و نیم میلیاردی تامین اعتبار شده و به‌زودی به‌حساب او خواهد نشست. سؤال مهم اما این است که آیا واقعا چنین خریدی با این قیمت و این همه دردسر، به صرف پرسپولیس بود؟ اوساگونا حتما غیراز این مبلغ هم از پرسپولیس پول گرفته، اما دستاورد او فقط گم کردن توپ در ضیافت پنالتی‌های داربی تهران بود!


خب به ما چه؟
داستان حضور سردار آزمون در تیم ملی برای بازی با عراق به قصه هزار و یک شب تبدیل شد و انواع و اقسام اتفاقات عجیب در مورد آن رخ داد. مدیران زنیت هر روز یک قصه تازه گفتند؛ از اینکه تست‌های کرونای سردار مثبت بوده تا اینکه فدراسیون نامه دعوت آزمون به تیم ملی را دیر برای این باشگاه فرستاده است. این درست که دل خوشی از فدراسیون نداریم، اما چرا نامه بقیه لژیونرها به موقع رفته و فقط مال سردار دیر شده است؟ به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه سردار در ماجرای مذاکره و توافق با بایرلورکوزن لج زنیتی‌ها را در آورد، آنها هم به این شکل از او انتقام گرفتند. فقط این وسط نفهمیدیم گناه تیم ملی ایران چه بود که باید ضرر می‌کرد؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید