• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 152018
+
-

خبرهای کوتاه/ بودجه پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ 10 برابر شد

مسعود منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: سال گذشته تخصیص صد درصدی و امسال نیز تخصیص ۱۰ برابری به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری و اطفای حریق جنگل‌ها در نظر گرفته شد. به گزارش ایسنا، سرهنگ رضا اکبری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور نیز از کاهش ۴۶درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع به لحاظ سطح و ۴۹درصدی به لحاظ تعداد در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: این  کاهش به‌ خاطر مشارکت مردم و به‌کارگیری از فناوری‌های نوین بود.

99 محیط‌بان  در فهرست انتظار شهدای خدمت
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد که پرونده ٩9نفر از محیط‌بانانی که حین خدمت جان‌باخته‌اند و تاکنون به‌عنوان شهید پذیرفته نشده‌اند در قالب تفاهمنامه‌ای با بنیاد شهید به‌عنوان شهدای خدمت پیگیری می‌شود. به گزارش ایرنا، به‌گفته سرهنگ جمشید محبت خانی تاکنون ١٤٥محیط‌بان در کشور حین خدمت به شهادت رسیده‌اند. وی گفت: پرونده ٤٦نفر از محیط‌بانانی که حین خدمت به شهادت رسیدند از سوی بنیاد شهید پذیرفته شده است و به خانواده آنها مانند کارمندان حقوق پرداخت می‌شود.

قنات‌های خراسان جنوبی جان گرفت
ایجاد سازه‌های آبخیزداری جان دوباره به قنات‌های خراسان جنوبی داد و به‌گفته معاون اداره منابع طبیعی استان، درخواست مردمی برای احداث این سازه‌ها افزایش پیدا کرده است. به‌گزارش همشهری، در سال آبی جاری خشکسالی بیش از 2700میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد کرد و تغییر اقلیم باعث شد بارندگی‌ها به موقع نباشد. محسن یوسفی، معاون آبخیزداری ‌خراسان جنوبی در این‌باره گفت: آبخیزداری و آبخوان داری مدیریت بحران در خشکسالی و‌تر سالی و عامل کاهش خسارات ناشی از سیل و خشکسالی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید