معمولا هنرمندان برای به فکر واداشتن مخاطبهای آثار هنریشان تلاش زیادی میکنند؛ از ساختن فیلم گرفته تا برگزاری نمایشگاه. اما حالا هنرمندی در استرالیا با گذاشتن دو چشم کاغذی روی چشمهای تندیسها و شخصیتهای تبلیغاتی شهر آدلاید بسیاری را به بحث درباره مفهوم این کار واداشته است. او که هنوز هویتاش فاش نشده، ابتدا سراغ شخصیت مشهور پیر فستفودهای کیافسی رفت و دو چشم کاغذی را طوری روی چشمهای او گذاشت که حالا چشمهایش بهنظر لوچ میرسد. بعد تقریبا تمامی تندیسهای شهر آدلاید استرالیا چشمهایشان چپ شد. به گزارش گاردین، با انتشار توییتهایی مشخص شد که ممکن است این حرکت طنز برای اشاره به روز قهقهه (24ژانویه) باشد. پس از آن بود که مردم هم با چشمهای کاغذی به جان صورت پوسترها و مجسمههای شهرها افتادند و حالا بسیاری از صورتهای شهرهای استرالیا صاحب چشمهای لوچ شدهاند. اگرچه ممکن است در چند روز آینده راز نقطه آغاز این حرکت جمعی برملا شود، اما فعلا مردم فقط به آن میخندند.
روز جهانی قهقهه که هر سال در تاریخ بیستوچهارم ژانویه جشن گرفته میشود، به معجزه خنده اشاره دارد؛ یعنی پدیدهای که تمام روانشناسها روی تأثیر آن بر سلامت روان بشر صحه میگذارند.
مجسمههای آدلاید در روز قهقهه، لوچ شدند
در همینه زمینه :