• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 4 بهمن 1400
کد مطلب : 151772
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/R69XK
+
-

خبر آخر/ تکمیل بیمارستان امام علی‌ع شهر نجف

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وزیر بهداشت عراق گفت: فاز نخست بیمارستان امام علی(ع) نجف آماده و به زودی این بیمارستان تکمیل و آماده ارائه خدمات به مردم کشور عراق و زائران ایرانی خواهد بود. پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وزیر بهداشت عراق گفت: کشور ایران و عراق اشتراکات مذهبی و فرهنگی زیادی دارند و همین امر سبب شده تا 2کشور روابط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

ابلاغ ثبت ملی ۵ میراث ناملموس در ایلام
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ثبت ملی 5اثر میراث فرهنگی ناملموس را به استاندار ایلام ابلاغ کرد. علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی در این نامه، ثبت ملی بازی محلی کران، شیوه تهیه شیراز (توف)، دانش و مهارت بومی بهره‌برداری از ونوشک (پسته کوهی)، مهارت ساخت بوگده ملکشاهی و مهارت پخت خورشت ترگ (تره کوهی) را ابلاغ‌کرد.

بارش‌های امسال 33 درصد بیشتر از پارسال
محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دیروز تا چهارشنبه هفته جاری در شمال غرب و غرب کشور ماندگاری هوای سرد خواهیم داشت. میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1400) تا یکم بهمن امسال 99 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 74.7 میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری 32.5 درصد بیشتر از سال گذشته است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بازداشت شد
مدیرعامل فعلی منطقه آزاد چابهار توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه سیستان وبلوچستان بازداشت شد. در پی گزارش‌های متعدد واصله از سوی شهروندان سیستان وبلوچستان، رسیدگی به پرونده شکایات و تخلفات احتمالی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به قید فوریت در دستور کار قرار گرفت و  با دستور و ورود جدی دادستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بازداشت موقت شد.

۱۲ کتاب فلسفه و روانشناسی؛ نامزد کتاب سال
کتاب‌های راه‌یافته به مرحله دوم داوری در گروه «فلسفه و روانشناسی» سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران اعلام شد. در موضوع «فلسفه اسلامی» 2کتاب، در موضوع «فلسفه غرب» 6کتاب، در موضوع «منطق» 2کتاب و در موضوع «روانشناسی» نیز 2کتاب جواز ورود به مرحله دوم داوری را کسب کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید