• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 4 بهمن 1400
کد مطلب : 151771
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QW4XL
+
-

فرمانده نیروی دریایی آلمان مجبور به استعفا شد

اروپا
فرمانده نیروی دریایی آلمان مجبور به استعفا شد

فرمانده نیروی دریای آلمان، به‌خاطر صحبت‌هایش درباره مسئله اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مجبور به استعفا شده است. به گزارش گاردین، دریاسالار کای آخیم شون‌باخ، گفته است که پوتین «شایسته احترام» است و روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد. این صحبت‌ها با واکنش‌های بسیار زیادی مواجه شد و بسیاری در پی مطرح شدن آنها، قابل‌اعتماد‌بودن آلمان را زیر سؤال بردند.
شون‌باخ این صحبت‌ها را در یک سخنرانی که توسط یک اندیشکده هندی ترتیب داده بود مطرح کرده است. او در این صحبت‌ها، بعد از یک سخنرانی کوتاه، به پرسش‌ها پاسخ داده و درباره احتمال مناقشه نظامی روسیه و اوکراین گفته است: «نه. او فقط فشار را بیشتر می‌کند...پوتین در اتحادیه اروپا شکاف ایجاد می‌کند.»
شون‌باخ در ادامه گفته است: چیزی که پوتین واقعا نیاز دارد، «احترام» است؛ «در یک سطح، او احترام می‌خواهد. و خب چه می‌شود اگر به او احترام بگذاریم؟ احترام گذاشتن به او هزینه‌ پایینی دارد، یا حتی می‌توان گفت اصلا هزینه ندارد. دادن احترامی که او طلب می‌کند و احتمالا شایسته آن است، بسیار آسان است.» این صحبت‌ها در زمانی مطرح می‌شود که آمریکا و متحدان غربی او، روسیه را متهم می‌کنند که در آستانه حمله نظامی به اوکراین است. مسکو این ادعا را رد کرده اما غرب، عملا به حالت آماده‌باش درآمده و خود را برای پاسخگویی به حمله روسیه آماده می‌کند. شون‌باخ همچنین گفته است که شبه جزیره کریمه که روسیه ضمیمه کرده‌، دیگر هرگز به اوکراین باز نمی‌گردد. او پیشنهاد کرده است که برای مهار چین، اروپا باید روابط اقتصادی خود با روسیه را تقویت کند.
در پی انتشار گسترده این صحبت‌ها در شبکه‌های اجتماعی، سفیر اوکراین به‌شدت از آلمان انتقاد کرد. در پی افزایش انتقادها، شون‌باخ در بیانیه‌ای گفت که استعفایش را به وزیر دفاع داده و با آن موافقت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید