• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 4 بهمن 1400
کد مطلب : 151743
+
-

زورگیران از کاپشن و کفش طعمه‌هایشان هم نمی‌گذشتند

گزارش
زورگیران از کاپشن و کفش طعمه‌هایشان هم نمی‌گذشتند

اعضای باند زورگیری که در پوشش مسافرکشی دست به سرقت‌های خشن از طعمه‌هایشان می‌‌زدند، کاپشن و کفش آنها را هم سرقت می‌کردند. متهمان برای اینکه شناسایی نشوند، روی سر طعمه‌هایشان گونی کشیده و آنها را در خیابان رها می‌کردند.
به گزارش همشهری، تحقیقات برای شناسایی و بازداشت اعضای این گروه از مدتی قبل با شکایت مهندسی جوان شروع شد. شاکی به مأموران گفت: هوا تاریک شده بود که از محل کارم خارج شدم تا به خانه بروم. کنار خیابان منتظر ماشین بودم که یک سمند مقابلم توقف کرد. به جز راننده، پسری جوان در صندلی جلو و 2نفر دیگر هم در صندلی عقب نشسته بودند. گمان کردم آنها مسافر هستند و سوار شدم اما تصورم اشتباه بود.
وی ادامه داد: هنگام سوار شدن به ماشین، جوانی که در صندلی عقب نشسته بود پیاده شد و با گفتن این جمله که کمی جلوتر پیاده می‌شود، خواست که وسط بنشینم و من هم قبول کردم. اما وقتی ماشین راه افتاد، 2نفری که کنارم بودند با تیغ موکت بری و چاقو شروع به تهدید من کردند. در آن لحظه وحشت کرده بودم و تن به خواسته‌های سارقان دادم و آنها تمام اموالم را دزدیدند. سارقان از کاپشن و کفشم هم نگذشتند و پس از سرقت در منطقه‌ای خلوت توقف کردند و یک گونی روی سرم کشیدند و آن را گره زدند. سپس مرا در همان وضعیت و در هوای سرد به بیرون از ماشین پرت کردند و رفتند. پس از رفتن آنها تا چند دقیقه درگیر بیرون کشیدن گونی از سرم بود و بعد درحالی‌که کفش به پا نداشتم به سختی خودم را به کنار اتوبان رساندم و از خودروهای عبوری کمک خواستم.

سرقت‌های سریالی
با این شکایت، پرونده‌ای در دادسرای ویژه سرقت تشکیل شد و گروهی از مأموران پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران مأمور شدند تا سارقان سمند سوار را شناسایی کنند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت چند نفر دیگر هم به اداره پلیس رفتند و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که همگی آنها به دام دزدان سمند سوار افتاده‌اند و سارقان با تهدید چاقو و تیغ اموالشان را سرقت کرده بودند. زورگیران خشن در تمامی سرقت‌ها کفش یا کتانی و کاپشن مالباخته‌ها را سرقت کرده و روی سرشان گونی می‌کشیدند تا آنها نتوانند پلاک خودرو را شناسایی کنند یا به تعقیبشان بپردازند. همه اینها نشان می‌داد که پلیس با یک گروه حرفه‌ای و بی‌رحم روبه‌رو است و در این شرایط جست‌وجو برای دستگیری آنها ادامه یافت.

یک سرنخ
تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران برای شناسایی سارقان ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اعضای این باند قصد سرقت از طعمه‌ای دیگر را داشتند که اتفاقی غیرمنتظره رخ داد. دزدان سمند سوار جوانی را سوار ماشین کرده و مثل سرقت‌های قبلی با تهدید قصد زورگیری داشتند که مرد جوان با آنها درگیر شد. در همان لحظه مأموران پلیس در حال گشتزنی در آن حوالی بودند که متوجه درگیری در داخل خودروی سمند شدند و به تعقیب آن پرداختند. مأموران از راننده خواستند توقف کند اما او بدون توجه به اخطار پلیس قصد فرار داشت. در این شرایط بود که عملیات تعقیب آنها ادامه یافت تا اینکه مأموران اقدام به شلیک تیرهوایی کردند و همین باعث وحشت دزدان و توقف آنها شد. با دستگیری سارقان، آخرین طعمه‌ آنها نجات یافت و اعضای این باند پس از انتقال به اداره آگاهی به ارتکاب سرقت‌های سریالی اقرار کردند و گفتند که برای رسیدن به پول دست به سرقت می‌زدند.
سرکرده گروه گفت: من و دوستانم مدتی قبل در یک مهمانی شبانه دور هم جمع شده بودیم که تصمیم به سرقت گرفتیم. شگردمان این بود که در پوشش مسافرکشی طعمه‌هایمان را گیر می‌انداختیم و با تهدید دست به سرقت می‌زدیم. تمام این سرقت‌ها را در تاریکی شب انجام می‌دادیم و طوری با طعمه‌هایمان رفتار می‌کردیم که وحشت کرده و جرأت نکنند از ما شکایت کنند. پس از سرقت نیز اموال مسروقه را به مالخر می‌فروختیم. گاهی هم کفش یا کتانی مالباخته‌ها اندازه پای خودمان می‌شد و آنها را برای خودمان برمی‌داشتیم اما هدف اصلی ما از سرقت کفش‌ها این بود که آنها نتوانند به تعقیب ما بپردازند. اعضای این گروه که 5نفر هستند به زورگیری از 30نفر اعتراف کرده‌اند و تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید