• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 4 بهمن 1400
کد مطلب : 151700
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/gJzX3
+
-

یک تجربه خیلی سنگین

تیم ملی فوتبال زنان ایران با 7گل از چین شکست خورد و با کنار رفتن هند از دور مسابقات همان یک امتیاز را هم از دست داد

گزارش بازی
یک تجربه خیلی سنگین

تیم ملی فوتبال زنان ایران فقط به‌اندازه 27دقیقه مقاومت در مقابل چین توان داشت. ظهر دیروز، ایران در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا با نتیجه 7 بر صفر مقابل چین شکست خورد. قبل از اینکه بازی آغاز شود، شکست ایران قطعی به‌نظر می‌رسید. ایران برای نخستین‌بار پا به جام گذاشته اما چین از 15دوره‌ای که در این جام شرکت کرده، 8قهرمانی دارد. همین سابقه می‌گفت که ایران توانایی بردن چین را ندارد. اما یک‌امتیازی که شاگردان مریم ایراندوست از هند گرفته بودند خیلی‌‌ها را به این اطمینان رساند که گرفتن امتیاز از چین هم غیرممکن نیست. حتی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم هم باور کرده بود تساوی می‌تواند بهترین نتیجه بازی با چین باشد. او حتی به بازیکنان تیم ملی قول پاداش داده بود. اما دیروز در ورزشگاه مومبای آره‌نای بمبئی، زنان ایران با واقعیت دردناکی روبه‌رو شدند. اینکه آنها با فوتبال سطح اول آسیا فاصله زیادی دارند. همه کسانی که تا قبل از این بازی از تیم ملی و بازیکنان تعریف می‌کردند، انتقادهایشان را شروع کردند؛ بلد نیستند یک پاس درست بدهند، نمی‌توانند توپ را استپ کنند و... بعضی‌ها به زیرساخت‌های فوتبال زنان ایراد گرفتند و انتقاد اصلی بعضی‌ها به سرمربی تیم ملی بود؛ وقتش است که سرمربی عوض شود. بعد از گذشت 9ماه از تشکیل تیم‌ ملی و بعد از یک شکست، حرف از تغییر مربی شاید به‌نظر منطقی بیاید اما روزهای گذشته بعضی‌ها در خفا ایرادهای فنی به ایراندوست و تیمش گرفتند؛ اینکه تیم او هنوز با الفبای فوتبال فاصله دارد و خودش هم در ارنج‌ها نمی‌تواند موفق عمل کند.
همه این نقدها از دقیقه27 به بعد شروع شد؛ از زمانی که تیم گل اول را خورد. ایران تا قبل از این گل بازی خوبی به نمایش گذاشته بود و بیشتر از بقیه، زهره کودایی بود که در دروازه می‌درخشید. او در 4صحنه ناجی دروازه شد. در این دقایق ایران هم یک فرصت داشت که شوت فاطمه عادلی را لینا دروازه‌بان چینی گرفت. اما در دقیقه27 بالاخره وانگ شوانگ گل اول را زد. شوت او به سرانگشتان کودایی کشید و وارد دروازه شد. در گل دوم هم شا یوئی مدافعان ایران را جا گذاشت. البته اگر مقنعه سمانه چهکندی از سرش سر نمی‌خورد و او درگیر پوشیدن مقنعه نمی‌شد، شاید ایران می‌توانست نیمه اول را با یک‌گل به رختکن برود. در نیمه دوم تیم ایران آشفته‌تر از آن بود که بتواند در مقابل چین مقاومت کند. وانگ شوانگ، وانگ شن‌شن (2گل)، جیالی تانگ و فاطمه عادلی (گل به خودی) تعداد گل‌ها را به 7 رساندند. هرچند در این میان کودایی چند سیو دیگر هم داشت و اجازه نداد ایران با گل‌های بیشتری زمین را ترک کند.

   آمار متفاوت 2تیم
آمار بازی دیروز واقعیت‌های فوتبال ایران را بیشتر نشان داد. در این بازی فقط 19.6درصد مالکیت توپ به نام ایران ثبت شد و 80.4درصد مالکیت توپ دست چین بود. ایران یک شوت و چین 23شوت ثبت کردند. چینی‌ها 12شوت داخل چارچوب زدند و تعداد شوت‌های داخل چارچوب ایران از عدد یک فراتر نرفت.

   مثل برزیل باختیم
سرمربی ایران در کنفرانس خبری بعد از بازی، تیمش را با برزیل مقایسه کرد که در جام‌جهانی2014 در بازی با آلمان 7گل خورده بود: «به بازیکنانم افتخار می‌کنم، تا دقیقه آخر تلاش کردند و ناامید نشدند. درست است که ما بازنده بودیم اما یک بازنده بزرگ بودیم. باخت در فوتبال طبیعی است. تیم‌های بزرگ آقایان را هم دیده‌ایم که در جام‌های جهانی قبل 7گل دریافت کرده‌اند. نتیجه امروز چیزی از ارزش‌های تیم من کم نمی‌کند. این نخستین‌بار است که تیم ایران با تیم‌های بزرگ در حال رقابت است و قطعا از این بازی درس‌های بزرگی گرفتیم.»

   هند حذف شد، امتیازمان پرید
روز گذشته در دیگر بازی گروه ایران، قرار بود دو تیم هند و چین تایپه به مصاف هم بروند که این بازی در کمال ناباوری به‌خاطر ابتلای دسته‌جمعی هندی‌ها به کرونا لغو شد. هند که میزبان این رقابت‌ها هم هست ناگهان با ابتلای 13 بازیکنش به کرونا روبه‌رو شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بلافاصله رای به حذف این تیم از مسابقات داد. به این ترتیب یک امتیازی که ایران در بازی اول از تیم هند گرفته بود هم پاک شد و تیم‌های این گروه با 2بازی به کار خود پایان خواهند داد. در حال حاضر در جدول گروه اول، چین با 2پیروزی و 6امتیاز صدرنشین است و ایران با یک بازی و یک باخت و تفاضل گل کمتر نسبت به چین تایپه در رتبه سوم قرار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید