• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 27 دی 1400
کد مطلب : 151008
+
-

شکست رمزارز دوستان در فیجی

طرح‌های مبلغان ارزهای دیجیتال برای مخفیگاه مجلل با تمسخر و جنجال مواجه شد و اکنون این جزیره بار دیگر به بازار بازگشته است

شکست رمزارز دوستان در فیجی

ساسان شادمان‌منفرد- خبر‌نگار

پس از شکست قرارداد خرید جزیره‌ای در فیجی به قیمت 12میلیون دلار، طرح‌هایی برای ایجاد یک پناهگاه گرمسیری برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال با مشکلاتی مواجه شده است.
به‌گزارش روزنامه گاردین، گروهی از مبلغان ارزهای دیجیتال به رهبری «ماکس اولیویه» و «هلنا لوپس» در یک ویدئوی انیمیشنی در یوتیوب برنامه‌های خود را برای جزیره «نانانو-‌ ای-کی» تشریح کردند که در آن یک سکه سخنگو، توضیحاتی را درباره شرایط ارائه می‌داد.

جزیره رمزارزها
تبلیغات حول یک شرکت به نام «کریپتولند» بود که به‌ گفته خودش، نخستین جزیره خصوصی ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود؛ جایی برای تفریح و لذت و اجرای کامل سبک زندگی رمزارزی. البته این کلیپ به‌طورکامل از یوتیوب حذف شده است، اما نسخه‌های ذخیره ‌شده آن نشان می‌دهد که این جزیره به‌عنوان «مرکز بین‌المللی برای جامعه به‌منظور زندگی، کار و سرگرمی و لذت بردن از سبک زندگی درجه یک ارزهای دیجیتال» معرفی شده است. یک اکوسیستم کاملی که نشان‌دهنده فضای شکوفای رمز ارزهاست و بهشتی توسط علاقه‌مندان به کریپتو برای دوستداران آن ساخته شده است. مناطق برنامه‌ریزی شده شامل خلیج کریپتولند، ساحل کریپتو، خانه دائو (اشاره به سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز، شکلی از ساختار غیرشرکتی که توسط علاقه‌مندان به کریپتو به‌عنوان جایگزینی برای شرکت‌های معمولی ترویج می‌شود) و باشگاه ولادیمیر فقط برای اعضا، یکی دیگر از شوخی‌های دیگر ارزهای دیجیتال بود که به افرادی تعلق می گیرد که 0.01درصد از یک ارز دیجیتال را در اختیار داشته باشد.
همچنین60 قطعه زمین در آنچه در ویدئو به‌عنوان تپه‌های بلاکچینی توصیف می‌شود، قرار بود از طریق NFT به «Cryptolander Kings» فروخته شود. توکن‌های غیرمثلی که از همان فناوری بلاکچین مبتنی بر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین استفاده می‌کنند. ویدئوی 18دقیقه‌ای این پروژه با تمسخر در رسانه‌های اجتماعی مورد استقبال قرار گرفت! پس از اینکه حساب توییتر کریپتولند در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سن رضایت در جزیره چه سنی خواهد بود، با یک توییت که اکنون مخفی‌ شده است پاسخ داد،  بحث‌هایی به‌وجود آمد: «بلوغ ذهنی باید بیش از اندازه‌کافی باشد!» سن واقعی رضایت در فیجی 16سال است. کریپتولند بابت این توییت عذرخواهی کرد و گفت که این یک سوءتفاهم بوده است؛ زیرا حساب توییتر آن توسط چندین نفر اداره می‌شود که همه آنها «انگلیسی را به‌عنوان زبان اول صحبت نمی‌کردند» و فکر می‌کردند که این سؤال در مورد شرایط سنی برای بازدید از جزیره است.

مشکلاتی بزرگ‌تر از تبلیغات ضعیف
اما به‌نظر می‌رسد که این پروژه به مانعی بزرگ‌تر از تبلیغات بد برخورد کرده است. ریک کرمود مشاور املاک و مستغلات فروش «نانانو-‌ای-کیک»، از شرکت نیوزلندی بای‌لیز به گاردین گفت که قرارداد فروش آن به حامیان کریپتولند در این هفته از بین رفته و جزیره دوباره به بازار بازگشته است. او در این خصوص گفت: «ما به مردم می‌گوییم که در مدت زمانی که قرارداد داشتند، قرارداد بسته بودند، اما دوباره به بازار برگشته است.» نانانو-‌ای- کیک، 550هکتاری در حدود یک کیلومتری ساحل شمالی ویتی‌لوو، یکی از 2 جزیره اصلی فیجی قرار دارد که با حدود 2.5ساعت رانندگی، می‌توان به فرودگاه بین‌المللی رسید. طبق فهرست کرمود، آنها یک اسکله، 5ساحل و یک ویلای مجلل (با استخر) ارائه می‌کنند که در یکی از بلندترین نقاط جزیره قرار دارد؛ با چشم‌اندازهای باشکوه 360درجه، به‌ویژه به سمت غرب روی همسایه آن یعنی نانانو-‌ای را و اقیانوس آرام جنوبی. کرمود گفت: این یک سایت فوق‌العاده برای توسعه گردشگری است؛ زیرا در سمت شرقی جزیره قرار دارد که کمترین بارندگی را داشته و برای فروش با عنوان مالکیت آزاد در دسترس خواهد بود که چنین چیزی در فیجی نادر است. او گفت: توسعه گردشگری در فیجی به‌شدت تحت‌تأثیر همه‌گیری بیماری کووید-19 قرار گرفته است. کرمود در این‌باره گفت: «احتمالا همه‌‌چیز دوباره شروع خواهد شد. امیدوارم زمانی، گردشگری شروع به بازسازی خود کند. کووید-19 یک مشکل بزرگ برای همه بوده است.»

   خرید زمین
اولیویه در مصاحبه‌ای در یوتیوب ادعا می‌کند، یکی از زمین‌های جزیره را خریده است. او گفت که کریپتولند این انیمیشن تبلیغاتی فوق‌العاده را ساخته، زیرا این تنها راهی است که می‌توانید احساس کنید کریپتولند چیست. او در این ویدئو که در روز 15نوامبر آپلود شد، گفت: «ما سعی کردیم این دید را برای مردم توضیح دهیم، اما شما متوجه می‌شوید که کلمات بسیار محدود هستند.» او درباره روند خرید این جزیره و واگذاری زمین‌ها به Cryptolander Kings گفت: «طی هفته‌های آینده، باید کارهای اداری انجام شود؛ البته انتقال مالکیت.»
در این میان بردلی رابینسون، از سوی کریپتولند در وب‌سایتش به‌عنوان مدیر پروژه معرفی شده است. رابینسون نیز گفت: شرکتی که او در آن مدیر اجرایی است، علاقه‌اش را برای مشارکت در پروژه کریپتولند ابراز کرده است. او در این‌باره گفت: «تا به امروز، من در یک ظرفیت مشاوره در طول فرایند برنامه‌ریزی اصلی شرکت داشته‌ام و به بنیانگذاران و معماران در توسعه مفهوم کمک کرده‌ام. در این مرحله، من هیچ برنامه‌ای با توسعه‌دهنده برای ایفای نقش مداوم نداشته‌ام. با این حال همچنان به بحث در مورد سناریوهای مختلف مدیریت پروژه با آنها ادامه می‌دهم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :