• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 27 دی 1400
کد مطلب : 151006
+
-

شروع مدرسه در متاورس

با استقبال از متاورس و تمایل عجیب و غریب به آن، قرار است آموزش در این فضای جدید مجازی هم شکل بگیرد

شروع مدرسه در متاورس

زهرا خلجی- خبر‌نگار

پروژه پرسروصدای متاورس قرار است به فضای آموزشی ورود کند. پیش از این در متاورس، قابلیت‌هایی مانند بازی، ارتباطات اجتماعی، امور کاری و بازی تعریف شده بود، اما ورود آموزش به این فضا نیز اتفاق غیرمنتظره‌ای نبود. محققان آموزشی در حال کشف روش‌های جدید تحصیل و آموزش در این فضای اشتراکی مجازی هستند. به گزارش یورونیوز، «اپتیما کلاسیکال آکادمی» به‌عنوان یک مدرسه خصوصی در فلوریدای آمریکا با الهام گرفتن از این تکنولوژی جدید، کلاس‌هایی را در آگوست 2022به‌طور رایگان و بدون شهریه برگزار خواهد کرد. این مدرسه نزدیک به 1300دانش‌آموز را به هدست‌های Oculus مجهز می‌کند تا آنها بتوانند در کلاس‌های درس مجازی شرکت کنند.
در این فضا، دانش‌آموزان مجوز انتخاب دوره تحصیلی خود و همچنین پروژه‌ها و تکالیف متناسب با آن را دارند. در متاورس، دانش‌آموزان مبتنی بر درس انتخابی می‌توانند اماکن مهمی را از نزدیک ببینند؛ به‌عنوان مثال در کلاس تاریخ این امکان وجود دارد که اماکنی مانند رم باستان را ببینند یا در درس نجوم می‌توانند از نزدیک سیارات را مورد بررسی قرار دهند.
مدت زمان مدرسه متاورس 4ساعت در روز خواهد بود که بین کلاس‌های مختلف تقسیم می‌شود. البته یک 4ساعت اضافه دیگر نیز به مطالعه مستقل و کارهای مکمل اختصاص داده خواهد شد.
این مدرسه که ادعا می‌شود نخستین کلاس کاملا مجازی دنیاست، به‌دنبال نیاز شدیدی که در طول دوره همه‌گیری کووید-19احساس شد به‌وجود آمده است تا یک راه جایگزین برای تحصیل بهتر دانش‌آموزان و دوری از فضای بسته کلاس‌های درس باشد.

دورنمای متاورس در تحصیلات
اندرو رایت، مشاور ارشد در iTeacher و معمار متاورس برای تحصیل در رشته هوا و فضاست. اندرو دنیای کاملی را برای آموزش دبیرستانی‌ها ساخته است؛ جایی که معلم‌ها و دانش‌آموزان می‌توانند حول‌محور دامنه بزرگی از موضوعات آکادمیک در واقعیت مجازی با هم ارتباط گرفته و گفت‌وگو کنند. رایت این فضا را متاورس iTeacher‌) )نامیده است. 14فضای متفاوت در متاورس وجود دارد که همه آنها خلاقیت، همکاری، ارتباط و تفکر انتقادی را تحریک و در مجموع دانش‌آموزان را به یک محیط آموزشی غنی متصل می‌کند. برخی از این فضاها شامل «شهر امن»، «بریتانیا در جنگ» و «نمایش کلاس فضایی» است.
مارن لوین، رئیس تجاری متا به این نکته اشاره دارد که متاورس به کلاس‌های آموزشی کمک و یک تجربه خلاقانه مهم از یادگیری ارائه می‌کند.
او گفت: تجربه من به‌عنوان یک معلم زبان انگلیسی طی سال‌ها ثابت کرده که در دنیای امروز نیاز به دنیای مجازی و فضای پیشرفته قابل دسترس برای همه بسیار مهم است. وجود چنین فضایی مانند متاورس به رشد دانش‌آموزان در همه ابعاد کمک شایانی می‌کند. برای من به‌عنوان معلم زبان انگلیسی متاورس یعنی پیشرفت زبان و توانایی دانش‌آموزانم برای سازگاری با چالش دنیای پر از رقابت بیرون از محیط کلاس.
در دوران همه‌گیری کووید-19، به اجبار هم معلمان و هم دانش‌آموزان به سطح جدیدی از درک در برخورد با فناوری رسیده‌اند و این به آن معناست که ما استراتژی‌هایی را برای مقابله با محدودیت‌های پیش‌رو، به‌خصوص در کلاس‌های همزمان یاد گرفته‌ایم!
دانش‌آموز با درک عمیق فضای متاورس می‌تواند هر زمان که ممکن بود، توانایی ارتباطی‌اش را افزایش دهد. ‌

متاورس، دنیای آینده ؟
 متاورس واژه ترکیبی از 2کلمه مشتق متا به معنی فراتر و ورس به‌معنای دنیاست. شرکت‌های فناوری از این کلمه برای توصیف آنچه بعد از اینترنت می‌آید، استفاده می‌کنند که به عینک‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده وابسته است. مارک زاکربرگ، مالک شرکت متا در ویدئوی رونمایی از آن گفت: این ممکن است علمی، تخیلی به‌نظر برسد، اما ما در حال دیدن تجمیع بسیاری از تکنولوژی‌ها در کنار هم هستیم. زاکربرگ گفت: در 5تا 10سال آینده، بسیاری از این موارد به جریان اصلی تبدیل می‌شود و وقتی کامل شد، واقعیت فیزیکی ما با دنیای دیجیتال ادغام می‌شود. به‌عبارت دیگر، متاورس به واقعیت‌های دیجیتال متناوب اشاره دارد که در آن افراد کار، بازی و معاشرت می‌کنند.
نام‌های دیگری هم برای متاورس وجود دارد؛ مانند دنیای آینه یا اینترنت خاص یا حتی ابر AR. مفاهیم کلیدی که آن را تعریف می‌کنند، تجربه و واقعیت فیزیکی تقریبا تقویت‌شده هستند. با نگاهی به آینده، آواتارها و لایه‌های دیجیتال در مفهومی بسیار پیشرفته‌تر از آنچه هم‌اکنون داریم، برای تعامل آنلاین نیز قابل انتظار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید