• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 26 دی 1400
کد مطلب : 150961
+
-

تجلیل از کارگردان سریال «در چشم باد» در اختتامیه مراسم جشنواره عمار

این جشنواره به خیلی از جاهای دنیا می‌ارزد

این جشنواره به خیلی از جاهای دنیا می‌ارزد

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» جمعه ۲۴ دی‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. این برنامه با قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد و در ادامه جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره اهدا شد. سپس، رضا برجی، مستندساز باسابقه و از اعضای هیأت داوران در سخنانی گفت: این جشنواره یک سر و گردن از بقیه دوره‌ها بالاتر بود، اما کار مستند این نیست که فقط یک بخشی را نشان بدهید و تنها دوربین به‌دست بگیرید. دوستان حتماً فرم را رعایت کنید و متون تخصصی آن را بخوانید. متأسفانه ما در طول یک دهه به بیانیه مهمی که رهبر عزیزمان با نام گام دوم انقلاب صادر کردند توجه نکرده‌ایم، در حقش جفا شده درحالی‌که مقام معظم رهبری چندین بار گفته‌اند که به این بیانیه توجه کنید. از دولت قبل که انتظاری نداشتیم چون اصلاً، اصل این قصه را قبول نداشت و به آن توجه نمی‌کرد. اگر قبول داشتند که وضع ما این نبود.
مجری این مراسم درباره حال جسمانی نادر طالب‌زاده، دبیر این جشنواره، اطلاع‌رسانی کرد و گفت: طبق اطلاعی که پیدا کردم خطر رفع شده اما ایشان همچنان در بیمارستان بستری هستند.
یکی از بخش‌های اصلی این مراسم تجلیل از مسعود جعفری جوزانی کارگردان آثاری همچون «در چشم باد»، «شیر سنگی» و… بود. پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما سخنران ویژه این بخش از برنامه بود که در سخنانی از لزوم بازگشت به مردم گفت. در این بخش مادر شهیدان خالقی‌پور، پیمان جبلی رئیس صداوسیما و امرالله احمدجو کارگردان «روزی روزگاری» برای تجلیل از مسعود جعفری جوزانی روی صحنه رفتند.
مسعود جعفری جوزانی نیز در این مراسم گفت: افتخار بزرگی است که در یک جشنواره مردمی شرکت کنیم. اینجا به خیلی از جاهای دنیا می‌ارزد، اوایل انقلاب اراده‌ای داشتیم که فکر می‌کردیم می‌توانیم کوه را جابه‌جا کنیم، اما آن بچه‌ها را یواش یواش ناامید کردند. اینجا آمدم تا بگویم خودم را نه هنرمند می‌دانم نه شایسته پاداش، خدمت رسیدم به تمام کسانی که به هر دلیلی به مدریت فرهنگی کشور منصوب شدند بگویم زندگی شکننده و ناپایدار است، همه ما حتی شما که قرعه به نام‌تان افتاده و چند روزی بر مسندی هستید، زمان شتاب ناک است، دلم می‌خواهد به آنها یادآوری کنم و از کسانی که سال‌هاست راه تنفس را بر هنرمندان جوان و استعدادهای کشور بستند و هم کیشان و بستگان خود را برگزیدند و زانوی مرگ‌بار خودشان را روی گلوی هنرمندان گذاشته‌اند خواهش کنم این زانوی مرگ‌بار را بردارید، هنر و هنرمند نیاز به آزادی و تنفس دارد، هوای تازه می‌خواهد.
این کارگردان پیشکسوت افزود: تمنا می‌کنم بدانید این چند روز گذراست، اگر می‌خواهید نامی و نه ننگی از شما به جا بماند این چند روز را مغتنم بشمارید به اسم ملت سرافراز اعتماد کنید و بگذارید استعدادها رشد کنند. ممنوع القلم کردن اهل دل کار خوبی نیست. به امید آنکه کلمه کاری افتاد و قبل از مرگ شاهد باشیم که در وطنم سفره‌ای خالی نیست، کودکی به‌خاطر بیماری از بیمارستان منع نشده، امکان مساوی رشد و بالندگی برای هر ایرانی موجود است.
جوایز این جشنواره در بخش‌های مختلف به برگزیدگان اهدا شد. مستند نهضت جهانی مستضعفین، مدافعان حرم، حافظه ملی، تاریخ فرهنگی اجتماعی و دفاع‌مقدس، ملت قهرمان، جنگ اقتصادی، رؤیای ایرانی، نقد درون گفتمانی، جنگ نرم، تیزر فرهنگی، داستانی کوتاه و فیلم داستانی بلند بخش‌های مختلف جوایز این رویداد سینمایی را تشکیل می‌دادند. معرفی اکران‌کننده مردمی برتر بخش دیگر این مراسم بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید