• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 25 دی 1400
کد مطلب : 150826
+
-

قهرمان نیم‌فصل؛ عاشق خارج

استقلال با یک آمار جالب در بازی‌های خارج از خانه قهرمان نیم‌فصل شد؛ تمام بردهای خارج از خانه این تیم با اختلاف دو سه گل بوده و تمام بردهای خانگی با اختلاف یک گل

قهرمان نیم‌فصل؛ عاشق خارج

تیم استقلال از آشفتگی نفت مسجدسلیمان نهایت استفاده را برد و یک‌بار دیگر بهترین نتیجه این فصلش را در خارج از خانه تکرار کرد. تیم مجیدی پیش‌تر 2بار بازی‌هایش را 3بر صفر برده بود و یک‌بار هم با حکم کمیته انضباطی 3بر صفر مقابل گل‌گهر برنده اعلام شد. جالب اینکه همه آن بازی‌ها در زمین حریفان بود و این بار هم بازی با نفت در مسجدسلیمان 3بر صفر به سود استقلال تمام شد. آبی‌ها یک برد 2بر صفر هم در زمین ذوب‌آهن دارند و بقیه پیروزی‌های این تیم با اختلاف یک گل بوده است. یعنی تمام بردهای خانگی استقلال با اختلاف یک گل بوده و پرگل‌ترین پیروزی‌های این تیم خارج از خانه رقم خورده است. برای این برد آخر، آبی‌ها دردسر خاصی نداشتند چون حریف سرمربی نداشت و نیمی از بازیکنانش هم غایب بودند. بعد از جریانات رخ‌داده در رختکن نفت مسجدسلیمان، قابل پیش‌بینی بود که این تیم نمی‌تواند به سرعت خودش را برای مصاف با استقلال جمع‌وجور کند. در مصاف با نفت رده پانزدهمی، امیرحسین حسین‌زاده بهترین بازیکن تیم خوب استقلال بود و برای نخستین‌بار در لیگ برتر از پشت محوطه جریمه گل زد. جوان‌اول این روزهای استقلال در نیمه اول گل راه دورش را به زیبایی زد و در نیمه دوم هم تعداد گل‌هایش را دوبرابر کرد تا با نمره 8.79از متریکا، بهترین بازیکن هفته پانزدهم لقب بگیرد. با این برد 3بر صفر، استقلال برای نخستین بار در این فصل توانست عنوان بهترین خط حمله واقعی لیگ را هم از آن خودش کند. تیم مجیدی هفته گذشته هم بیشترین گل زده را در جدول داشت اما این برتری به‌خاطر نتیجه 3برصفردر بازی با گل‌گهر بود. این هفته اما آبی‌ها 3گل زدند، پرسپولیس فقط یک گل زد و مس رفسنجان هم هیچ گلی نزد تا همه این تیم‌ها روی 21گل زده با یکدیگر مساوی شوند و عنوان بهترین خط حمله واقعی در دور رفت مشترکا به این 3تیم برسد. عنوان بهترین خط دفاعی را هم که استقلال با 5گل خورده در اختیار دارد و اگر در نیم‌فصل دوم نیز همین روند را ادامه بدهد رکورد کمترین گل خورده در تاریخ لیگ (13گل) را خواهد شکست.

  سپاهان؛ گمشده در اراک و رفسنجان
در روزی که استقلال به راحتی و پرسپولیس به سختی برنده شدند، سپاهان به سختی هم نبرد تا دوباره از قافله صدرنشین‌ها عقب بیفتد. زردپوشان در 2 هفته گذشته اختلاف خودشان را با استقلال و پرسپولیس به‌ترتیب به 4و یک امتیاز رسانده بودند اما توقف در اراک باز هم شکاف بین این تیم با سرخابی‌ها را به همان اعداد قبلی رساند. فاصله 6امتیاز با صدرنشین -آن هم صدرنشینی که طی 15هفته فقط 10امتیاز از دست داده- واقعا فاصله زیادی است. اگر استقلال به همین روند امتیازگیری ادامه بدهد احتمالا سپاهان دوباره در کسب قهرمانی ناکام خواهد شد. تیم نویدکیا برای جبران این فاصله مجبور به پیروزی در بازی‌های سختی است که معمولا بقیه صدرنشین‌ها در آنجا امتیاز می‌دهند. دقیقا مثل همین بازی با آلومینیوم اراک که زردها نتوانستند برنده از آن خارج شوند. سپاهان هفته آینده هم یکی دیگر از همین مسابقات ویژه را در پیش دارد و با مس رفسنجان روبه‌رو می‌شود. تیمی که احتمالا استقلال را در رفسنجان متوقف خواهد کرد و پیروزی سپاهان به‌معنای جبران بخشی از امتیازات ازدست‌رفته خواهد بود. آیا زردپوش‌ها می‌توانند؟

  فقیرنشین‌ها در بهترین فرم
یکی از جالب‌ترین نتایج در آخرین روز نیم‌فصل اول، پیروزی نفت آبادان در زمین هوادار بود. صنعت‌نفت تنها باشگاهی است که هنوز به بازیکنانش پولی نداده و بعد از گذشت یک نیم‌فصل، میزان دریافتی اعضای این تیم همچنان صفر است! با وجود این شرایط، تیم منصوریان یکی از موفق‌ترین تیم‌ها در ماه اخیر بوده و از 6مسابقه اخیرش به 4برد، یک تساوی و یک باخت رسیده است. یعنی طی 6هفته اخیر فقط پرسپولیس و استقلال بیشتر از آبادانی‌ها امتیاز گرفته‌اند. این در نوع خودش اتفاق عجیبی است برای تیمی که بازیکنانش بلافاصله بعد از پایان نیم‌فصل، استوری مشترک گذاشتند و تهدید به استعفا کردند. در کنار نفت آبادان، فولاد هم در هفته پایانی نیم‌فصل برنده شد تا این دو تیم خوزستانی به همراه پرسپولیس و استقلال، 4تیم پیروز هفته پانزدهم باشند. 4مسابقه هم با تساوی به پایان رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید