• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 25 دی 1400
کد مطلب : 150825
+
-

پیش بازی/ راهنمای شنبه فوتبالی

شنبه و یکشنبه این هفته به‌خاطر حضور 4‌تیم در سوپرجام و همچنین دیدارهای جام حذفی، لالیگایی در کار نیست. اما در لیگ برتر، بوندس‌لیگا، لیگ یک و سری‌آ تقویم پر جنب‌وجوشی در پیش داریم.

  سری‌آ

یوونتوس پس از شکست در سوپرجام ایتالیا مقابل اینتر از تیم هم‌لباس خود یعنی اودینزه پذیرایی می‌کند تا از بار غم آن شکست رها شود. یووه حتی با 2‌بازی بیشتر هم نخواهد توانست از آتالانتا جلو بزند و به جمع 4‌تیم بالای جدول برسد. آلگری درحالی‌که دیدار سوپرجام یک-یک پیش می‌رفت، در ثانیه‌های پایانی از بازیکنانش خواست خطا کنند یا توپ را به بیرون بزنند تا او بونوچی را برای پنالتی‌ها به زمین بفرستد اما در همین لحظه حواس تیم به‌هم ریخت و روی اشتباه الکس ساندرو و فرصت‌طلبی الکسیس سانچس گل خوردند و کار به پنالتی نکشید. سرمربی یووه گفت گاهی اوقات فکر می‌کند فوتبال را شیطان اختراع کرده! یوونتوس کیه‌زا را به‌دلیل پارگی رباط صلیبی از دست داده و یک بازیکن را باید جایگزین او کند، دیبالا هم حاضر به تمدید قرارداد نیست، آرتو ملو احتمالا به‌زودی قرضی به آرسنال می‌رود و موراتا به باشگاه فشار آورده تا با انتقال او به بارسلونا موافقت کند. با توجه به تمام این اخبار اوضاع چندان خوب نیست. البته پاری‌سن‌ژرمن موافقت کرده ایکاردی قرضی به تیمی دیگر برود. اگر یووه او را بگیرد، موراتا می‌تواند راهی بارسا شود اما یک نفر هم به‌جای کیه‌زا باید بیاید. یووه به معاوضه بین ممفیس و موراتا فکر می‌کند. بارسا حاضر است سرجینیو دست، دمبله یا ممفیس را به‌جای موراتا بدهد. لوفتوس‌چیک هم یکی از گزینه‌های جانشینی آرتور ملو است. به‌نظر می‌رسد نیم‌فصل دوم برای آلگری سخت‌تر از نیم‌فصل اول باشد.

  بوندس‌لیگا

دورتموند دیشب با فرایبورگ بازی داشت. ساعت18امروز بایرن‌مونیخ برای تلافی باخت همیشگی به مونشن‌گلادباخ گربه‌سیاه، از تیم اوج‌گرفته کلن میزبانی می‌کند. مونشن‌گلادباخ هم پس از برد شیرین مقابل بایرن ساعت21یک بازی سخت دیگر با یک بایر دیگر یعنی لورکوزن دارد تا بلکه با برد در این دیدار خودش را از جمع تیم‌های پایین جدول جدا کند. بایرن پس از تمدید با کینگزلی کومان در نقل‌وانتقالات زمستانی خریدی انجام نخواهد داد. آنها منتظر تابستان می‌مانند تا غیراز بازیکنان جوان و گمنامی که با آنها توافق کرده‌اند، شرایط بازیکنانی مثل سوارس، امباپه، دیبالا، ایسکو، اوریگی، رودیگر، کسیه، دی‌ماریا و پوگبا را درصورت امکان و شرایط خوب بررسی کنند. شاید در این پنجره بازیکنانی مثل تولیسو از تیم بروند. تولیسو و زوله ازجمله بازیکنانی هستند که در پایان فصل آزاد می‌شوند. زوله از بارسلونا هم پیشنهاد دارد اما ترجیح می‌دهد منتظر تماس گواردیولا و منچسترسیتی بماند.

  لیگ یک

پاری‌سن‌ژرمن بدون مسی و نیمار با برست بازی دارد. همه بار تیم روی دوش امباپه قرار گرفته است. مسی خطاب به هواداران نوشته که مدت درمان و رهایی‌اش از کووید-19کمی بیش از انتظار طول کشیده اما او آماده است درصورت دریافت مجوزهای پزشکی و بهداشتی به ترکیب برگردد. با توجه به فاصله 11امتیازی با تیم دوم یعنی نیس و مارسی بعید به‌نظر می‌رسد تیمی بتواند قهرمانی این فصل آنها را به خطر بیندازد. همه فکر و ذکر پاریسی‌ها به دیدار مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید است که تا آن موقع نیمار هم از مصدومیت برگشته است. نیمار شاید آخر همین ماه در 31ژانویه برای دقایقی برابر نیس به میدان برود. او دو هفته دیگر به تمرینات گروهی برمی‌گردد.

   لیگ برتر

و اما جذاب‌ترین لیگ جهان یعنی لیگ برتر انگلیس. ساعت16امروز جذابیت‌ها با دیدار منچسترسیتی و چلسی آغاز می‌شود که باز هم یادآور فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته است که چلسی با گل کای هاورتز برد. این جدالی دیگر بین 2‌مغز متفکر فوتبال یعنی گواردیولا و توخل است. توخل با 2‌پیروزی در داربی لندن مقابل تاتنهام توانست چلسی را به نیمه‌نهایی جام اتحادیه ببرد. او در همه نیمه‌نهایی‌هایی که حاضر بوده، برنده شده و به فینال رسیده است؛ یعنی 9فینال از 9نیمه‌نهایی. توخل در کمتر از 12‌ماه که به چلسی پیوسته دستاوردهایی خیره‌کننده بر جای گذاشته است؛ 3‌بار پپ گواردیولا را برده، 2‌بار مقابل کونته و سیمئونه برنده بوده و آنچلوتی، مورینیو، زیدان، آلگری، کلوپ و اونای امری را هم یک‌بار شکست داده است. او در این مدت به فینال 3‌جام رسیده و 2‌قهرمانی کسب کرده است. در اردوی منچسترسیتی همه‌‌چیز بر وفق مراد است. فاصله 10‌امتیازی با تیم دوم یعنی همین چلسی خیال گواردیولا را بابت هفته‌های پیش‌رو آسوده کرده. در 170دیدار رودررو 71برد به چلسی رسیده و 60پیروزی به من‌سیتی. آخرین‌باری که چلسی 2‌بار پیاپی سیتی را برده به سال2008برمی‌گردد. سیتی هر 11مسابقه آخر خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت‌سر گذاشته. چلسی دوبار در 15بازی آخر لیگی‌اش شکست خورده و 6تساوی هم ثبت کرده و همین باعث شده از صدر پایین کشیده شود.

   جام ملت‌های آفریقا

در روز اول مرحله گروهی تعدادی از تیم‌های بزرگ قاره ازجمله تونس، غنا و مصر که مدعیان اصلی بودند باختند و الجزایر هم مساوی کرد. امروز کی‌روش برای جبران شکست روز اول مقابل نیجریه با تیم سطح پایینی به نام گینه بیسائو بازی دارد. اتفاق خنده‌داری که در این رقابت‌ها افتاده به دیدار مالی و تونس برمی‌گردد که داور در دقیقه85مغزش جواب نداد و سوت پایان مسابقه را به صدا درآورد. البته او 2‌دقیقه بعد متوجه اشتباهش شد و بازی را ادامه داد اما باز هم چند ثانیه پیش از دقیقه90سوت زد. کمیته داوران آفریقا توضیح داده: «داور دچار گرمازدگی و کم آبی شدید شده بود که این مسئله تمرکزش را از بین برد. او پس از بازی به بیمارستان رفت. عدم‌تمرکز به‌دلیل گرمازدگی باعث شد او در دقیقه ۸۰ زمان را گم کند و بازی در دقیقه ۸۵ به پایان برسد. او پس از صحبت با دستیاران به زمین برگشت و البته در دقیقه ۸۹ بازی را خاتمه داد. اگر اتفاقی رخ دهد و کنترل بازی خارج شود داور چهارم کسی است که بازی را ادامه می‌دهد اما در این بازی یکی از 2‌تیم این مسئله را قبول نکرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید