• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 25 دی 1400
کد مطلب : 150824
+
-

شادمان از باخت

چرا بارسایی‌ها از پنجمین شکست پیاپی در ال‌کلاسیکو و صدمین شکست به رئال ناراحت نیستند؟

شادمان از باخت

رئال‌مادرید و اتلتیک بیلبائو به فینال فرداشب سوپرجام اسپانیا در ریاض عربستان راه یافتند و به این‌ترتیب تیم قهرمان فصل پیش لالیگا (اتلتیکو مادرید) و قهرمان کوپا دل‌ری (بارسلونا) نتوانستند به دیدار پایانی برسند و نایب‌قهرمان‌ها در این مرحله حاضر شدند. این سومین سال پیاپی و از بدو تاسیس سوپرجام با فرمول جدید و حضور 4‌تیم است که هیچ‌یک از قهرمانان لالیگا و جام حذفی به فینال این رقابت‌ها صعود نمی‌کنند.
   این یکصدمین پیروزی تاریخ رئال‌مادرید در تاریخ 248‌ال‌کلاسیکوی رسمی بود، در برابر 94برد بارسلونا. بارسا به هیچ تیمی به این اندازه نباخته است. یکی از حاشیه‌های ال‌کلاسیکو نور کم ورزشگاه فهد بود؛ بازیکنان 2‌تیم به‌ویژه رئالی‌ها شکایت داشتند که هرگز در چنین نور کمی بازی نکرده بودند.

   رئال برای دومین‌بار در تاریخ خود، موفق به کسب 5‌پیروزی پیاپی در ال‌کلاسیکو شد؛ آنها در سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۵ به 7‌پیروزی متوالی رسیده بودند. پیروزی 2بر صفر (لالیگا، یک‌مارس۲۰۲۰)، برد 3 بر یک (لالیگا، ۲۴اکتبر۲۰۲۰)، پیروزی 2بر یک (لالیگا، ۱۰آوریل۲۰۲۱)، برد 2 بر یک (لالیگا، ۲۴اکتبر۲۰۲۱) و در نهایت پیروزی 3 بر 2 (سوپرجام، ۱۲ژانویه۲۰۲۲)، 5‌برد پیاپی آخر رئال در ال‌کلاسیکو بوده‌اند.
   بنزما پس از مسی به دومین بازیکن تاریخ ال‌کلاسیکو تبدیل شد که موفق شده تعداد گل و پاس گل‌‌هایش را دورقمی کند؛ 11گل و 10پاس گل. او با عملکردش در بازی چهارشنبه‌شب به رکورد 23گل و 10پاس‌گل در این فصل رسید. کریم جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد و کسی که بهترین بازیکن را انتخاب کرد، لوئیس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا بود. ژاوی هم بعد از بازی شخصا به بنزما به‌خاطر عملکرد عالی‌اش تبریک گفت. بنزما همچنین جایزه بهترین بازیکن فرانسوی سال2021 را از آن خود کرد که امباپه هم به او برای این جایزه تبریک گفت.
   رودریگو در 3‌بازی اخیرش مقابل بارسا موفق به ثبت پاس گل شده. در قرن21 تنها یک‌بازیکن دیگر رئال در تاریخ موفق به ثبت چنین آماری شده؛ مسوت اوزیل.
   وینیسیوس 15گل و 5پاس‌گل در این فصل ثبت کرده است. زوج او و بنزما روی‌هم 38گل در همه رقابت‌ها زده‌اند که 58درصد مجموع گل‌های رئال‌مادرید است.
   بدترین رکورد پیروزی برای بارسلونا از فصل 44-1943 حالا به‌دست آمده است. بارسا از شروع فصل 22-2021 تنها 39.3درصد از بازی‌های خود را برده است.
   کارلو آنچلوتی هم در ال‌کلاسیکوها توانست تعداد بردهایش را از باخت‌ها بیشتر کند؛ 7بازی، 4برد و 3باخت.
   دنی آلوز با حضور در این مسابقه نام خود را به‌عنوان مسن‌ترین بازیکن تاریخ ال‌کلاسیکو ثبت کرد؛ دنی آلوز با 38‌سال‌و251‌روز (۲۰۲۲)، پینتو با 38سال و 159‌روز (۲۰۱۴)، پاکو بویو با 38‌سال و 28‌روز (۱۹۹۶) و دی‌‌استفانو با 37‌سال و 164‌روز (۱۹۶۳).
   بارسا در این دیدار 20شوت و 7کرنر زد که یک رکورد بود. 20‌شوت بیشترین آمار بارسلونا در این زمینه در ال‌کلاسیکوها از آوریل2006 به این‌سو بوده است. شاید به همین دلیل بارسایی‌ها پس از باخت چندان ناراحت نبودند. به هر حال پیش‌بینی می‌شد رئال این ال‌کلاسیکو را خیلی راحت ببرد اما جوان‌های بارسا کار را حسابی برای آنچلوتی و شاگردانش سخت کردند.
   بارسلونا با کومان و ژاوی 13‌بازی از 18‌بازی مقابل تیم‌های بزرگ را در 2‌سال اخیر ‌واگذار کرده است.
   لوک دی‌یونگ در 3‌بازی پیاپی برای بارسا گل زد و هر 3‌گل با ضربه سر به‌ثمر رسید؛ مقابل مایورکا، گرانادا و رئال. او 2‌هفته پیش فاصله‌ای تا انتقال به کادیس نداشت. دیونگ که با یک‌میلیون به بارسا منتقل شده، 15‌بازی برای این تیم انجام داده و روی هم رفته 4‌گل زده و این درحالی‌ است که در تیم رقیب لوکا یوویچ 60‌میلیون یورویی، پس از انجام 45‌بازی تنها 3‌گل به ثمر رسانده است.
  چت فده والورده با نامزدش هم جالب توجه بود. نامزدش او را تهدید کرده بود که اگر در این بازی گل نزند، مجبور است از این به بعد دستپخت نامزدش را بخورد و نه آشپز حرفه‌ای را.
    خبر دیگر اینکه تست کرونای کارواخال هم مثبت اعلام شد و او دیدار فینـــــال را از دست خواهد داد.
  بارسا با هدایت ژاوی در 41.6‌درصد از بازی‌ها برنده بوده است. این در حالی است که بارسا قبل از او با کومان 38.4‌درصد از بازی‌ها را با برد پشت سر گذاشته بود.
  ژاوی پنجمین سرمربی تاریخ بارسلونا شد که نخستین تجربه‌ خود در ال‌کلاسیکو را با شکست پشت‌سر می‌گذارند. عملکرد 5‌سرمربی آخر بارسا در نخستین ال‌کلاسیکوی خود به این شرح بوده است.
تاتا مارتینس (۲۶اکتبر۲۰۱۳): پیروزی 2بریک (لالیگا)
لوئیس انریکه (۲۵اکتبر۲۰۱۴): باخت 3بریک (لالیگا)
ارنستو والورده (۱۳آگوست۲۰۱۷): باخت 3بریک (سوپرجام - اسپانیا)
کیکه ستین (یک‌مارس۲۰۲۰): باخت 2 - صفر (لالیگا)
رونالد کومان (۲۴اکتبر۲۰۲۰): باخت 3بریک (لالیگا)
   حالا ژاوی به‌عنوان بازیکن یا سرمربی هر 3‌‌ال‌کلاسیکوی آخر خود را واگذار کرده است.
رئال حالا روند 6‌بازی بدون باخت را در ال‌کلاسیکو ثبت کرده که بهترین روند این تیم از سال2003 به‌حساب می‌آید. از سال‌2001 تا 2003 مادریدی‌ها در 8‌بازی هیچ باختی نداشتند؛ 5‌مساوی و 3‌ برد.
ژاوی بارسا این‌بار خوب بازی کرد و جنگید. هواداران از او و تیمش راضی‌اند اما اگر نگاهی به آمار داشته باشند، می‌بینند نتایج ناامیدکننده است. فصل پیش در همین مقطع بارسا به فینال سوپرجام راه یافته و تا دقایق پایانی برنده بود، در لیگ برای قهرمانی می‌جنگید و در لیگ قهرمانان هم به یک‌هشتم رسیده بود. حالا از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا تبعید شده‌اند، 15امتیاز با صدر جدول لالیگا فاصله دارند و در نیمه‌نهایی سوپرجام هم بازنده بوده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید