• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 23 دی 1400
کد مطلب : 150783
+
-

راهورآفرود

فاطمه عباسی

دهه80 بود که ماشین‌های پلیس یکباره نونوار شد. در خیابان‌ها و اتوبان‌ها شاهد خودروهای به‌روز و مدل بالای پلیس بودیم. تا همین امروز هم پلیس همواره در حال به‌روز کردن ناوگان و تجهیزات خود بوده است.
پلیس‌راهور هم که بخشی از بدنه مجموعه پلیس است حالا در راستای به‌روز کردن تجهیزات و بعد از اضافه کردن پهپاد و تبلت برای رسیدگی بهتر به تصادفات قرار است، صاحب خودروهای شاسی بلند جدید شود. آنطور که سرهنگ حسین رمضانی، معاون اجرایی پلیس‌راهنمایی و رانندگی گفته، ۲۴۰۰خودروی فرسوده بازسازی و به روزرسانی شده و مجددا وارد چرخه عملیات می‌شود. ۲۵۰۰خودرو هم در چرخه نوسازی، به ناوگان خودرویی پلیس اضافه می‌شود.
در بین این خودروهای جدید و صفر کیلومتر اما تعدادی شاسی بلند دلربا هم خودنمایی می‌کنند.
 150دستگاه خودروی کمک فنردار راوفور تویوتا وارد ناوگان عملیاتی پلیس‌راه و راهور شده تا در اختیار پلیس‌راه استان‌های دارای گردنه و معابر برف‌گیر قرار بگیرد. به‌هرحال زمستان برای ما که در شهر تهران زندگی می‌کنیم‌‌ با زمستانی که مردم در اردبیل یا کوهرنگ تجربه می‌کنند، خیلی متفاوت است. زمستان ما نه برف و باران دارد و نه جاده‌ای برف‌گیر برای اینکه تویش گیر کنیم. اما در استان‌های کوهستانی و مناطق صعب العبور، خودروهای شاسی بلند می‌توانند حسابی به کسانی که بدون زنجیر چرخ دل به جاده زده‌اند و بعد در برف مانده‌اند کمک کنند. هر چه که هست، این اتفاق خوبی است که می‌تواند در وضعیت تصادفات و حوادث جاده‌ای کشور تغییر ایجاد کند. حالا ‌جاده‌های برفی، پیچ‌های خطرناک و البته رانندگان در راه مانده یا بی‌قانون با راهور آفرود اوضاع متفاوتی خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :