• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150378
+
-

خبر/ پروژه « مؤمن» در انتظار اعتبار


فیلم سینمایی «مومن» با روایتی از زندگی سردار شهید حسین همدانی، تولید می‌شود. به گزارش همشهری، فیلم سینمایی «مومن» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کاگردانی هادی مقدم، در مرحله طرح اولیه قرار دارد.
پروژه ساخت فیلم سینمایی «مومن» به تولید داستان زندگی سردار شهید حسین همدانی، فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) می‌پردازد و 3 سال گذشته مطرح شده است اما به دلایل مختلف پیشرفتی نداشته و هم‌ اکنون گفته می‌شود در صورت حمایت، پژوهش و نگارش فیلمنامه آن در سال آینده انجام خواهد شد.
هادی مقدم‌دوست از سال آینده تحقیقات میدانی خود را در سوریه آغاز می کند و در صورت تأمین اعتبار، آن را جلوی دوربین خواهد برد.


پایان «عاشورا» در آبادان

تصویربرداری سریال «عاشورا» به کارگردانی، هادی حجازی‌فر در آبادان به پایان رسید و مراحل پس از تولید آن برای پخش ادامه دارد.
به ‌گزارش همشهری، تصویربرداری سریال «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری بعد از ۳۷۵روز به پایان رسید و گروه، عازم تهران شده‌اند. سریال «عاشورا» روزهای پایانی تصویربرداری را در آبادان سپری می‌کرد و حالا با حضور بازیگران اصلی این مجموعه، از جمله خود هادی حجازی‌فر در نقش شهید مهدی باکری، وحید آقاپور و دیگر بازیگران این مجموعه پایان یافت.
این مجموعه یک مینی‌سریال 7 قسمتی است که یک نسخه سینمایی هم با نام «موقعیت مهدی» برای چهلمین جشنواره فیلم فجر دارد و در جشنواره امسال، از آن رونمایی خواهد شد.
غیر از این، نسخه سینمایی این مینی‌سریال هم در ساختار اثری سینمایی تصویربرداری شده و به لحاظ پروداکشن در ردیف سریال‌های الف ویژه دیده شده است.

تضمین اصالت آثار حراج تهران
حراج تهران درباره مسئولیت اصالت آثار هنری مندرج در کاتالوگ پانزدهمین دوره این رویداد توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش همشهری، روابط‌عمومی حراج تهران در توضیحی آورده است: «با توجه به حساسیت‌های به‌وجود آمده درخصوص تعهد و مسئولیت حراج در قبال اصالت آثار یادآوری می‌شود، مبنای تعهدات حراج‌گذار، وفق شرایط عمومی حراج تهران است که در قرارداد فی‌ما‌بین حراج تهران و فروشندگان و خریداران آثار هنری منعقد می‌شود که در سایت رسمی حراج نیز درج شده است. بر همین اساس، ملاک ضمانت و تعهد حراج همچون ادوار گذشته به قوت خود باقی و شرایط عمومی پانزدهمین دوره حراج تهران روی سایت قابل دسترس است.»
در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است: «کلیه آثار ارائه شده در حراج تهران اصالت و انتساب آنها به پدید آورنده اثر، توسط کارشناسان معتبرمورد بررسی قرار می‌گیرد. درخصوص آثار کلاسیک، عنداللزوم بررسی توسط کارشناسان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صورت خواهد گرفت. با توجه به آنکه آثار ارائه شده در حراج به‌مدت ۳روز جهت رؤیت متقاضیان در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.با حسن نیت ادامه بند۹ ناظر بر اصالت آثار هنری مندرج در کاتالوگ که اشاره به دعوای حقوقی احتمالی فی‌مابین فروشنده و خریدار است را حذف و تعهد می‌نماید در این زمینه، شرایط عمومی حراج تهران که در سایت و قراردادهای حراج تهران آمده، ملاک قرارداد خواهد بود.»

پیمان معادی، داور جشنواره ساندنس

پیمان معادی، بازیگر و کارگردان ایرانی در کنار چلسی بارنارد و ماریل هلر به‌عنوان داوران بخش فیلم بلند آمریکایی جشنواره فیلم ساندنس 2022انتخاب شده‌اند.
سایت ددلاین ضمن اعلام خبر فوق در گزارشی نوشت: ماریل هلر، کارگردان و بازیگر آمریکایی است که فیلم‌های «روز زیبا در محله» و «هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» به وضوح نمایانگر شیوه کارگردانی انسان‌گرایانه وی است.
چلسی بارنارد، دیگر عضو هیأت داوران بخش فیلم‌های بلند آمریکایی نیز از تهیه‌کنندگان مشهوری است که اخیرا فیلم «زود باش زود باش» به کارگردانی مایک میلز را تولید کرده است.
جوی سالووی، کارگردان «شفاف» نیز از داوران بخش «نکست» است و گرت بردلی، سازنده مستند «زمان» و نامزد اسکار و جوان چرچیل، فیلمبردار و پیتز نیگس، فیلمبردار - کارگردان برای داوری بخش سینمای مستند جهان انتخاب شده‌اند.
اندرو هی، کارگردان بریتانیایی که فیلم «۴۵ سال» را در کارنامه خود دارد و محمد حفظی، فیلمنامه‌نویس مصری و لا فرانسیس هوی، مسئول بخش فیلم موزه «مدرن آرت» برای داوری بخش فیلم بلند داستانی بین‌المللی انتخاب شده‌اند.
در مجموع 21نفر از چهره‌های سینمایی برای داوری بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره ساندنس معرفی و انتخاب شده‌اند تا برندگان بخش‌های این جشنواره را در روز 28ژانویه معرفی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید