• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150338
+
-

خبرهای کوتاه/ سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت قیام 19دی

رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹دی مردم قم در سال ۵۶ علیه رژیم ستم‌شاهی، امروز به‌صورت تلویزیونی با مردم قم سخن می‌گویند. براساس گزارش خبرگزاری فارس، این سخنرانی ساعت۱۰ روز یکشنبه،۱۹ دی ۱۴۰۰ به‌صورت زنده از سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی و همچنین از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی رسانه ملی پخش خواهد شد.

   به‌روز‌رسانی فهرست تحریم‌شدگان دخیل در ترور شهید سلیمانی
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای فهرست جدید اشخاص تحریمی دخیل در ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را اعلام کرد. در این بیانیه با اشاره به اینکه وزارت امورخارجه در اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، به ‌ویژه مواد۴و۵ قانون مذکور، علاوه بر تحریم مقامات ارشد دولت پیشین آمریکا، 51نفر از افرادی را که حسب مورد، در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، تامین مالی، پشتیبانی، راهبری یا اجرای این اقدام تروریستی مشارکت داشته یا از طریق حمایت از این جنایت ددمنشانه، تروریسم را که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است، ترویج کرده‌اند به لیست تحریمی خود اضافه کرد. در این لیست، اسامی افرادی ازجمله رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور، فرمانده گروه نظامی تروریستی سنتکام، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی هوایی تا فرمانده پایگاه هوایی العدید قطر به چشم می‌خورد.

    واکنش اداره زندان‌ها به درگذشت بکتاش آبتین
اداره‌کل زندان‌های استان تهران درپی درگذشت بکتاش آبتین به‌دلیل ابتلا به کرونا، در اطلاعیه‌ای به تشریح دلایل این موضوع پرداخت. به‌گزارش میزان، دراین اطلاعیه آمده ‌است: «زندانی بکتاش آبتین که به جرم تبلیغ علیه امنیت ملی کشور دوران محکومیت 5سال حبس خود را در بازداشتگاه اوین سپری می‌کرد، در تاریخ ۱۴آذرماه سال‌جاری با علائم سینوزیت به بهداری مراجعه و طبق تجویز پزشک داروی مربوطه را دریافت کرد. در ادامه به‌دلیل بروز برخی علائم بعدی، به تشخیص پزشک بیمارستان بازداشتگاه، جهت اقدامات بیشتر درمانی و تشخیص احتمال بیماری کرونا، نامبرده به بیمارستان طالقانی اعزام شد. با این‌حال پس از 2روز بستری در بیمارستان، با اخذ و تمدید مرخصی نامبرده، وی به تشخیص خانواده‌اش به یکی از بیمارستان‎های خصوصی منتقل می‌شود که متأسفانه طی ۳۵روز بستری در آن بیمارستان با وجود تلاش پزشکان نامبرده فوت می‌کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید