• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150304
+
-

رئیس بازنده معاون وزیر شد

پولادگر بعد از شکست در انتخابات فدراسیون تکواندو، معاون وزیر ورزش شد

رئیس بازنده معاون وزیر شد

محمد پولادگر 3روز بعد از اینکه در انتخابات فدراسیون تکواندو شکست خورد، سمت بالاتری در ورزش گرفت. او با حکم حمید سجادی، وزیر ورزش به‌عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای انتخاب شد. انتصاب او به این سمت بعد از شکست، خیلی با استقبال روبه‌رو نشده است. قبل از اینکه مهدی علی‌نژاد معاون قبلی وزیر استعفا بدهد، نام پولادگر در بین گزینه‌های جانشینی او بود اما ثبت‌نام پولادگر در انتخابات فدراسیون تکواندو این شائبه را ایجاد کرد که ریاست فدراسیون را به معاونت در وزارت ورزش ترجیح می‌دهد. پولادگر سابقه 21سال ریاست در فدراسیون تکواندو را دارد اما مدیریت چند سال اخیرش در این فدراسیون با نقدهای زیادی همراه بود. این نقدها هم دلیل داشت؛ کارنامه ناموفق در 2دوره گذشته بازی‌های المپیک. با وجود این نارضایتی‌ها خیلی‌ها او را برنده انتخابات می‌دانستند. چهارشنبه پولادگر در رقابتی نزدیک به ساعی باخت و این شکست به پایان تلخ پولادگر و ورزش تعبیر شد؛ غافل از اینکه وزیر برنامه دیگری برای او دارد.
دیروز سجادی با انتخاب پولادگر خیلی‌ها را غافلگیر کرد. در هفته‌های پیش برخی پولادگر را به‌عنوان گزینه اول سجادی برای معاونت معرفی کرده بودند اما نزدیکان وزیر با این توضیح که سجادی رابطه خوبی با پولادگر ندارد، شانس محمدعلی شجاعی را برای این پست بیشتر از همه می‌دانستند. از نظر این افراد اگر پولادگر از معاونت مطمئن بود، در انتخابات شرکت نمی‌‌کرد.
انتخاب پولادگر برای معاونت ورزش قهرمانی با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است. موافقان می‌گویند او بیش از 2دهه درگیر ورزش قهرمانی بوده و بهترین گزینه برای این معاونت است، اما پولادگر به‌عنوان بازنده به این سمت رسیده ‌و این نکته منفی انتصاب او از نظر مخالفان است. مصطفی‌ هاشمی‌طبا‌ که سابقه مدیریت در بالاترین سطح ورزش را دارد، شکست پولادگر در انتخابات تکواندو را نکته منفی این انتصاب می‌داند: «پولادگر ورود خوبی به وزارتخانه نداشت. بهتر بود قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو این انتصاب انجام می‌شد. کسی معاون وزیر شده که در انتخابات فدراسیون شکست خورده است. این از نظر فدراسیون‌هایی که قرار است با او همکاری کنند، جالب نیست. شرکت پولادگر در انتخابات فدراسیون نشان می‌دهد که او ریاست فدراسیون را به معاونت در وزارت ورزش ترجیح داده است.» معاونت ورزش قهرمانی از نظر هاشمی‌طبا کار پیچیده‌ای است و توانایی خاصی می‌خواهد: «کسی که این مسئولیت را می‌پذیرد باید روابط عمومی خوب و در تشخیص مسائل فدراسیون‌ها توانایی بالایی داشته باشد. پولادگر مدیر شناخته‌شده‌ای است و زیر و بم ورزش را می‌‌داند. اینکه چقدر می‌تواند مدیر خوبی ‌باشد، بستگی به‌خودش و رابطه‌اش با فدراسیون‌ها دارد.»
پولادگر در فدراسیون تکواندو کارنامه موفقی نداشته است، این کارنامه می‌تواند در عملکرد او در معاونت قهرمانی تأثیرگذار باشد؟ هاشمی‌طبا می‌گوید: «این مسئله مهمی نیست. مهم داشتن کاراکتر مثبت است. اینکه بتواند با فدراسیون‌ها همفکری کند، با آنها هماهنگ باشد و بقیه با او احساس نزدیکی کنند. پولادگر بیشتر باید روی این مسئله کار کند و خودش را موظف بداند که با بقیه هماهنگ باشد.» این انتصاب، مهم‌ترین انتصاب وزیر ورزش در چند ماه گذشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید