• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149965
+
-

سرقت تکراری دست سارقان را رو کرد

دختر شیشه‌ای برای سرقت از خانه مادرش 2 سارق اجیر کرد اما سارقان زمانی که قصد داشتند برای دومین بار نقشه سرقت را عملی کنند، دستشان رو شد.
به گزارش همشهری، چند ماه قبل گزارش دستبرد به خانه‌ای در شمال تهران به پلیس اعلام شد و مأموران راهی محل سرقت شدند. صاحبخانه زنی مسن بود که می‌گفت 2 دزد نقابدار او را گروگان گرفته و اموال باارزش خانه‌اش را به سرقت برده‌اند. وی در توضیح ماجرا گفت: شوهرم سال‌ها پیش فوت شده و من 2 دختر دارم. یکی از دخترانم مقیم فرانسه است و دختر دیگرم زندگی مستقلی دارد و سال‌هاست که تنها زندگی می‌کنم.
شاکی ادامه داد: شب مشغول تماشای تلویزیون بودم که سر و صدای عجیبی از داخل حیاط شنیدم. ناگهان 2 نفر که صورتشان را با نقاب پوشانده بودند مقابل چشمانم ظاهر شدند. آنها مرا به قتل تهدید کردند و دست و پایم را بستند. سپس به سراغ گاوصندوق رفتند و پس از آنکه با تهدید رمزش را از من گرفتند هرچه داخل آن بود را خالی کردند. وی ادامه داد: داخل گاوصندوق مقداری سکه، طلا، دلار، پول و اسناد و اسناد ملکی‌ام بود و سارقان همه آنها را به سرقت بردند و بعد فراری شدند. با شکایت این زن، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان آغاز شد. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که پشت پرده این سرقت، فردی آشنا حضور دارد چرا که سارقان با در اختیار داشتن کلید خانه ویلایی وارد آنجا شده و نقشه‌شان را عملی کرده بودند. در شرایطی که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت، زن شاکی به‌دلیل سکته قلبی فوت شد. با مرگ او پرونده همچنان در جریان بود تا اینکه گزارش دومین سرقت از همان خانه به پلیس اعلام شد.

مرد آشنا
شاکی این بار دختر پیرزن بود که به تازگی از فرانسه به ایران آمده بود. او به مأموران گفت: مادرم پس از سرقت از خانه‌اش مدام پیگیر پرونده بود تا اینکه بر اثر سکته قلبی جانش را از دست داد. پس از مرگ او من در خانه مادرم بودم که شب حادثه ناگهان 2 مرد وارد خانه شدند. آنها با دیدن من تعجب کردند و همان لحظه یکی از آنها را شناختم. کارگر تاسیساتی بود که کارهای خانه مادرم را انجام می‌داد. او به محض دیدن من دست و پایم را بست و اسناد ملکی که مادرم پیش از مرگ مجددا از سازمان‌های مربوطه گرفته بود را سرقت کرد و با همدستش پا به فرار گذاشتند.
با این شکایت، مأموران پلیس کارگر تاسیساتی را دستگیر کردند و با اعتراف او اسرار 2 سرقت فاش شد.
وی گفت: ما با دستور دختر کوچک پیرزن دست به سرقت زدیم. در سرقت اول پیرزن زنده بود و من صورتم را با نقاب پوشاندم که شناسایی نشوم اما در سرقت دوم خبر نداشتیم که دختر بزرگ او از فرانسه به ایران آمده و داخل خانه است. به همین دلیل با خیال راحت به همراه دوستم وارد خانه شدیم تا اسناد را سرقت کنیم اما با دختر او مواجه شدیم و به این ترتیب ماجرا لو رفت. با افشای این حقیقت، همدست سارق کارگر و دختر پیرزن که دستور سرقت از خانه مادرش را داده بود دستگیر شدند. دختر جوان که معتاد به شیشه است در بازجویی‌ها گفت: هدفم این بود که همه دارایی مادرم را تصاحب کنم و برای اجرای این نقشه 2 نفر را اجیر کردم. پس از سرقت اول می‌خواستم با جعل و سند‌سازی‌ تمام املاک مادرم را بفروشم اما مادرم شکایت کرد و حتی ناچار بودم برای اینکه شک نکند همراه وی به اداره پلیس و دادسرا بروم. بعد از آن متوجه شدم مادرم درخواست سند المثنی داده و نقشه‌ام نافرجام باقی ماند تا اینکه مادرم فوت شد. پس از مرگ او تصمیم داشتم اسناد تازه را سرقت کنم اما خبر نداشتم خواهرم همان شب در خانه مادرم است. متهمان این پرونده با دستور قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران بازداشت شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید