• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149961
+
-

کوتاه از حادثه/ خریدار دلار، کلاهبردار بود

مردی که با حضور در اطراف صرافی‌ها مدعی می‌شد خریدار دلار با قیمت بیشتر از بازار است، یک کلاهبردار بود که با این شگرد، طعمه‌هایش را سرکیسه می‌کرد.
به گزارش همشهری، تحقیقات مأموران پلیس تهران برای دستگیری این مرد با شکایت افرادی آغاز شد که قصد فروش دلار را داشتند، اما در دام یک کلاهبردار گرفتار شده بودند. یکی از آنها به مأموران گفت: قصد فروش مقداری دلار را داشتم و از چند صرافی در شهرک غرب قیمت گرفته بودم تا اینکه در اطراف یکی از صرافی‌ها مردی را دیدم که قیمت بالاتری برای خرید دلار پیشنهاد داد. او در کنار پیاده‌رو ایستاده بود و قیمتی که پیشنهاد می داد بیشتر از قیمت صرافی‌ها بود. برای همین تصمیم گرفتم دلارها را به او بفروشم و وی نیز شماره حسابم را گرفت تا پول را واریز کند. لحظاتی بعد، او از بانک بیرون آمد و رسیدی به من داد که نشان می‌داد مبلغ مورد نظر را به حسابم واریز کرده و من هم دلارها را به او تحویل دادم اما چند ساعت گذشت و هیچ پولی به حسابم واریز نشد. پس از آن، ماجرا را پیگیری کردم و متوجه شدم رسیدی که آن مرد به من داده جعلی است و اصلا پولی به حسابم واریز نکرده است. شاکیان دیگر نیز اظهارات مشابهی را مطرح می‌کردند و بررسی‌ها نشان می‌‌داد که تمامی آنها هنگام فروش دلار در دام مردی گرفتار شده‌اند که اطراف صرافی‌ها می‌ایستاده و قیمتی بالاتر از قیمت روز به مشتریان پیشنهاد می‌کرده است. در نهایت نیز با ارائه رسید جعلی، دلارهای آنها را گرفته و متواری شده است. با شروع تحقیقات پلیسی، مشخصات این مرد در اختیار تیم‌های گشتی قرار گرفت و مأموران با گشتزنی در اطراف صرافی‌ها و بررسی‌های تخصصی موفق شدند تا متهم را شناسایی و او را دستگیر کنند.
به‌گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران متهم تاکنون به 8فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرده و تمامی مالباختگان نیز شناسایی شده‌اند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش کلاهبرداری او بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است. با دستگیری این مرد، تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.

بازداشت مظنون اصلی پرتاب بلوک سیمانی در بزرگراه
به‌دنبال مرگ خانم معلم بر اثر پرتاب بلوک سیمانی به بزرگراه نواب، مظنون اصلی جنایت بازداشت شد. به‌گزارش همشهری، در این حادثه که صبح پنجشنبه گذشته رخ‌ داد، مردی در اقدام جنون‌آمیز به سمت بلوار وسط بزرگراه نواب رفت و با برداشتن بلوک‌های سیمانی که روی زمین چیده شده بود، 3عدد از آنها را به سمت چند خودروهایی که از بزرگراه عبور می‌کردند پرتاب کرد. بلوک‌های سیمانی با 3خودروی رنو ساندرو، تیبا و پراید برخورد کرد و باعث مرگ راننده ساندرو که خانم معلم جوانی بود، شد.  علاوه بر این راننده 2خودروی دیگر زخمی شدند که برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند. آنطور که تصاویر دوربین‌ها نشان می‌داد به‌نظر می‌رسید که متهم حالت روحی و روانی مناسبی ندارد و یا معتاد و کارتن‌خواب است. به‌دنبال این حادثه مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی مرد خطرناک آغاز کردند و تحقیقات خیلی زود به شناسایی 3مظنون منجر شد. از هر 3مظنون تحقیقات لازم صورت گرفت اما یکی از آنها مظنون اصلی بود که با دستور قاضی بازداشت شد.
تحقیق از مظنون اصلی ادامه دارد تا به‌زودی اسرار قتل خانم معلم فاش شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید