• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149954
+
-

نشستی برای «مسیح پسر مریم»

اعتراض به تناقض در رفتار هیأت انتخاب

تا فجر
اعتراض به تناقض در رفتار هیأت انتخاب

یکی از مدیران اوج طی یک نشست دلایل غیبت «مسیح پسر مریم» در جشنواره را توضیح داد؛ فیلمی که عنوان شده جشنواره از آنها خواسته تا فیلم را از جشنواره خارج کنند.
به گزارش همشهری، مدیر گروه فیلم و سریال اوج درباره دلایل عدم‌ راهیابی تنها فیلم اوج به جشنواره چهلم فیلم فجر با اشاره به این موضوع که به ما پیام دادند انصراف بدهید چون می‌خواهیم فیلم را کنار بگذاریم، گفت: «حتی به ما پیشنهادی برای انصراف دادند اما گفتیم کنارش بگذارند و پای کار خود بایستند. مدام دلیلی برای کنار گذاشتن می‌آوردند. به هر حال جمعی به جمع‌بندی رسیده‌اند اما خوشحال می‌شویم اشکال کارمان را بدانیم.» وی همچنین توضیح داد: «برای دپو کردن فیلم در کشوها که تولید نمی‌کنیم. از ۲۲فیلمی که در جشنواره است، 4فیلم تمایل به همکاری با اوج داشت اما ما با هر فیلمی کار نمی‌کنیم. برای مشارکت در فیلمی حاضر می‌شویم که از ابتدا در جریان آن باشیم. سال گذشته «پسر دلفینی» را داشتیم اما چون هیچ انیمیشن دیگری نبود، انصراف دادیم زیرا رقابت تک‌محصولی هیچ معنایی ندارد. رایت آن را ۶۰۰ هزار دلار فروختیم؛ یعنی چیزی حدود 2برابر هزینه تولید فیلم.»
محسن دریالعل همچنین گفت: «تصمیم بر این بود که «مسیح پسر مریم» را به جشنواره فجر بدهیم. هر جشنواره قاعده‌ای دارد و شرکت‌کنندگان با آگاهی از قواعد ورود پیدا می‌کنند و از عدم ‌پذیرش فیلم گله‌ای نداریم اما حق اعتراض را وقتی به فیلم ظلم می‌شود، به‌ خودمان می‌دهیم. اتفاقی که رخ داده عجیب و غریب است. چند روز سکوت کردیم. هیأت انتخاب در گفتارش تعارض داشت. انواع روایت‌ها را داشتیم. اگر شما می‌دانید چرا فیلم کنار گذاشته شد، ما هم می‌دانیم. این حرف‌ها از زبان چند نفر است. 3روایت متفاوت داریم. پیامک می‌دهند، با رسانه‌ها صحبت می‌کنند. یا سکوت کنند یا درست دلیل بیاورند تا بدانیم دلیل کنار گذاشتن فیلم چیست؟ این تناقص ما را اذیت می‌کند اینها بی‌اخلاقی است. بلایی که سر این فیلم آوردند کجای رفتار حرفه‌ای قرار می‌گیرد؟ رسم امانت این است که دیگر فیلم را تعریف نکنند! جاهای حساس و شروع و پایان آن را لو دادند. اگر ادعای جشنواره یک رفتار حرفه‌ای است، حرفه‌ای هم برخورد کنند. اصلا بگویند نمی‌خواهیم جواب بدهیم اما هم بی‌اخلاقی دارند و هم رفتار غیرحرفه‌ای و... چند نفر می‌گویند فیلم را دیده‌ایم به چه اجازه‌ای فیلم را نمایش می‌دهند. متوجه این رفتارها نمی‌شویم. کارگردان دیگری هم گفته بود چرا فیلم را شخص دیگری هم دیده است؟ چرا افراد بی‌ربط فیلم را می‌بینند؟ حتی افرادی گفتند فیلمنامه را خوانده‌اند!»

این خبر را به اشتراک بگذارید