• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149887
+
-

مردی که سرباز وطن بود

مردی که سرباز وطن بود

مردی که سرباز وطن بود

حمیدرضا مقدم‌فر، دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دومین سالروز شهادت حاج قاسم

دنیای غرب، در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده بود که میل به اسلامگرایی در غرب رو به افزایش است و اگر این روند ادامه یابد تا سال 2050در فرانسه و تا سال 2070عمده مردم انگلیس مسلمان می‌شوند. وقوع چنین رویدادی شوک بزرگی برای سردمداران این کشورها بود و از این رو، همانطور که در اعتراف رسمی مقامات آمریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز گفته شد، آمریکا و غرب جریانی افراطی را با بهره‌گیری از انواع کمک‌های نظامی و اطلاعاتی و نیروگیری از 50کشور با اهدافی خاص با عنوان داعش تأسیس کرد.
این تفکر دست‌ساخت و انحرافی، به‌دلیل ضعف ارتش‌های عراق و سوریه حملات سنگینی را به این دو کشور آغاز و تعرض به اماکن مقدس مسلمانان را در دستور کار خود قرار داد. در چنین شرایطی بود که سردار سلیمانی با تأسی از سخنان امام راحل که فرمودند باید شریک غم مستضعفان جهان باشیم، صدای هل من ناصر ینصرنی سر داد و از رزمندگان جهان اسلام و به تعبیر مقام معظم رهبری رزمندگان بدون مرز خواست برای مقابله با تفکر تکفیری و داعشی خود را به سوریه و عراق برسانند. رزمندگان بدون مرز از کشورهای مختلف خود را به عراق و سوریه رساندند و دلیرانه در مقابل تفکری که برای نابودی اسلام اعلام موجودیت کرده بود، جنگیدند.
کم‌کم این اجتماع از رزمندگان بدون مرز که از حریم ولایت و امامت دفاع می‌کردند به رزمندگان مدافع حرم مشهور شدند و اینچنین شد که سردار سلیمانی پایه‌گذار رزمندگان مدافع حرم شد و خود در نهایت سیدالشهدای مدافعان حرم شد و توانست با اقدامات خود وعده نابودی داعش در عراق و سوریه را محقق و جهان را از اقداماتی که انجام داده بود متعجب کند. چهره‌ای که اغلب ما از سردار سلیمانی به یاد داریم، چهره یک فرمانده نظامی در میدان نبرد است اما، حتی این چهره نیز به واقعیت‌های سردار سلیمانی نزدیک نیست. شهید سلیمانی خود را یک سرباز وطن می‌دانست و این را نه در حرف و شعار بلکه در عمل، رفتار، گفتار و منش خود در میدان به دیگران نیز اثبات کرده بود. او در میدان نبرد مانند سربازی در خط مقدم حضور مداوم داشت و برخلاف فرماندهان نظامی در بسیاری از کشورها، تلاش می‌کرد جلوتر از نیروها باشد و این رزمندگان باشند که پشت سر او حرکت می‌کنند. چنین تفکری را هم در وصیتنامه او می‌توان دید که خواسته بود از هر عنوان و اسم دنیوی که برای او درنظر گرفته شده است پرهیز و بر سر مزارش نام سرباز وطن بنویسند. چنین خواسته‌ای خود درس بزرگی برای سربازان ولایت و نظام است که در بالاترین مراتب نظامی همچنان خود را سرباز ولایت بدانند و مطیع ولی امر باشند.  از همین منظر است که می‌توان سردار سلیمانی را الگوی طراز انقلاب اسلامی دانست و او را به‌عنوان مرجعی در این حوزه مورد توجه قرار داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید