• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 12 دی 1400
کد مطلب : 149785
+
-

نکته بازی/ چه‌کسی را بخرند سردار؟


باران‌چشمه که سال‌ها به‌خاطر اطلاع‌رسانی در حوزه بازیکنان سرباز مطرح بود، حالا گزینه مدیرعاملی پرسپولیس شده است. او البته خودش با اشاره به دشواری‌های کار، مدعی شده زیاد مایل به پذیرش مسئولیت نیست. با این حال بخش عجیب سخنان باران‌چشمه جایی بود که او از تماس آجورلو با خودش پرده برداشت و گفت او پیشنهاد داده این چهره به پرسپولیس بیاید. تصور کنید مثلا فلورنتینو پرس، مدیر رئال به لاپورتا زنگ بزند و او را تشویق کند برای انتخابات بارسا اسم بنویسد! روشن نیست تعیین مدیرعامل پرسپولیس چه ارتباطی به مدیرعامل استقلال دارد. حالا که اینطوری شد، خوب است آقای آجورلو در مورد نقل‌وانتقالات زمستانی پرسپولیس هم به گل‌محمدی مشورت بدهد و روشن کند پرسپولیس چه بازیکنانی را باید بخرد!

مهار گلزن‌ها

12هفته از لیگ برتر گذشته اما هنوز هیچ بازیکن ایرانی نتوانسته بیشتر از 4گل بزند. 4گل در 12هفته یعنی هر 3بازی یک گل! کریم اسلامی، مهدی عبدی و سعید صادقی با چنین آمار نازلی بهترین گلزنان ایرانی لیگ برتر هستند و البته از میان آنها مهدی عبدی معمولا نیمکت‌نشین است و کمتر به زمین می‌رود؛ چون یحیی گل‌محمدی کاملا مراقب است که مبادا گلزن جوان تیمش آقای گل لیگ برتر شود! همین پارسال سجاد شهباززاده با آمار خوبی صدرنشین گلزن‌ها بود و چیزی نمانده بود رکورد تاریخ لیگ برتر را هم جابه‌جا کند. البته او هم توسط نویدکیا مهار شد و در این فصل طی 12بازی فقط 2گل زده است. منشا و پریرا هم که آماری بهتر از ایرانی‌ها دارند 60-70  درصد گل‌هایشان پنالتی بوده است.

لذت بازی دادن به جوان‌ها

از روزی که یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس آمد بارها و بارها به او گفته شد که کمی در استفاده از بازیکنان جوان و ناشناخته جسورتر باشد. یحیی در این مورد فوق‌العاده محافظه‌کار بود و حتی در بازی‌های تشریفاتی هم به ندرت از جوانان استفاده می‌کرد. سرانجام اما او تحت‌تأثیر فشارها تصمیم گرفته تغییر رویه بدهد و اخیرا از بازیکنانی مثل محمد شریفی و علی شجاعی استفاده می‌کند. شجاعی که در دیدار با سپاهان در پست دفاع چپ به میدان رفت، این امکان را به وحید امیری داد که آزاد شود و یک خط جلو برود. خود شجاعی هم با یک ارسال خوب از سمت چپ تک گل پرسپولیس را برابر سپاهان ساخت؛ گلی که شاید همه معادلات فصل را دستخوش تغییر کند. به جوانان بازی بدهید. از آنها نترسید.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید