• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 12 دی 1400
کد مطلب : 149779
+
-

٢-یک به‌نفع داور

سیستم کمک‌داور ویدئویی هم برای عدالت کافی نیست

آرسنال طبق معمول به منچسترسیتی باخت و این روند در لیگ برتر از 2015 به این‌ور سابقه دارد اما باخت این‌بار کاملا فرق داشت. نه سیتی تیم همیشگی و عالی بود و نه داور اجازه داد آرسنال مزد برتری‌اش را بگیرد. یک صحنه پنالتی مشکوک روی اودگارد در نیمه اول گرفته نشد و یک صحنه مشکوک‌تر روی برناردو سیلوا به سود سیتی پنالتی اعلام شد. آکه یک توپ را از روی خط دروازه من‌سیتی برگرداند و مهاجم این تیم یعنی ژسوس بدون آنکه توپ به پایش بخورد 60دقیقه در زمین حضور داشت و داور یک کارت‌قرمز بی‌جا به گابریل، مدافع آرسنال داد و... این خلاصه بلایی بود که داور و بدشانسی در این بازی سر آرسنال آوردند. هواداران در ثانیه‌های پایانی شعار «٢-یک به‌نفع داور» سرمی‌دادند. آنها از استوارت اتول می‌پرسیدند که منچسترسیتی چقدر به او پول داده است. احتمال محرومیت برای این داور زیاد است.
  سیتی در نیمه اول ضربه‌ای به چارچوب دروازه آرسنال نداشت (منچسترسیتی حالا در نیمه اول هر دو بازی‌اش در شمال لندن نتوانسته شوت در چارچوبی بزند) با این‌حال این گواردیولا توانست یازدهمین بازی پیاپی خود را در لیگ جشن بگیرد. بازی رفت در ابتدای فصل 5 بر صفر به سود سیتی تمام‌شده بود. آرسنال در 13‌بازی قبلی مقابل منچسترسیتی در امارات تنها موفق به کسب 2‌پیروزی شده؛ 5تساوی و 6شکست.
  آلبرت استوینبرگ که به‌جای آرتتای کرونایی سرمربی آرسنال شده بود، به آلبرت ایرپادی مشهور است چون همیشه ایرپاد به گوش روی نیمکت می‌نشیند. او به رکورد صددرصد باخت به‌عنوان سرمربی آرسنال رسید؛ البته تنها در یک‌بار تجربه.
  جایگاه آرسنال در روز اول سال‌های میلادی با آرتتا؛ ۲۰۲۰ دوازدهم با تفاضل گل منفی۴، ۲۰۲۱ سیزدهم با تفاضل گل منفی ۳ و 2022 چهارم با تفاضل مثبت8. آرسنال در 12بازی قبلی لیگ در روز سال نو میلادی بی‌شکست بود (9برد 2تساوی) و آخرین شکست به 1985 مقابل تاتنهام برمی‌گشت اما به‌لطف داور بعد از 12بازی باخت.
  بوکایو ساکا با 20‌سال و 118‌روز سن به جوان‌ترین بازیکن آرسنال بعد از نیکولاس آنلکا (۱۸سال و ۲۴۰روز در نوامبر۱۹۹۷ مقابل منچستریونایتد) تبدیل شد که مقابل مدافع عنوان قهرمانی موفق به گلزنی در یک بازی پرمیرلیگ می‌شود. گل ساکا نخستین گل لیگ آرسنال مقابل منچسترسیتی در ۳سال اخیر بود.
  کارت‌های قرمز آرسنال در این فصل لیگ هر دو مقابل من‌سیتی بوده؛ گرانیت ژاکا در بازی رفت و گابریل در بازی برگشت. این صدمین کارت قرمز آرسنال در تاریخ لیگ برتر بود. آرسنال به نخستین تیم در تاریخ پرمیرلیگ تبدیل شد که 100‌کارت قرمز دریافت می‌کند؛ 11‌کارت قرمز زیرنظر میکل آرتتا داده شده که بیشتر از هر تیم دیگری از نخستین بازی آرسنال زیرنظر مربی اسپانیایی است.
  منچسترسیتی 2‌ماه است تمام بازی‌هایش در لیگ برتر را با برد پشت‌سر می‌گذارد. منچسترسیتی در 5‌ماه اول این فصل 53‌امتیاز در لیگ از 63امتیاز ممکن را به‌دست آورده و رکورد صددرصد در ‌ماه نوامبر و دسامبر و ژانویه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید