• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 12 دی 1400
کد مطلب : 149773
+
-

دوئل آلمانی در جزیره

چلسی و لیورپول یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته را برگزار خواهند کرد

دوئل آلمانی در جزیره

درحالی‌که یک بازی دیگر بین 2تیم ساوتهمپتون و نیوکاسل به‌دلیل ابتلای بازیکنان نیوکاسل به کرونا لغو شده، مسابقات لیگ برتر امروز و فردا هم پیگیری می‌شود. دومین بازی بزرگ هفته ساعت20 امشب بین چلسی و لیورپول خواهد بود. دیروز تیم‌های اول و چهارم لیگ یعنی من‌سیتی و آرسنال با هم بازی کردند و امشب تیم‌های دوم و سوم جدول. چلسی مدتی است خوب نتیجه نمی‌گیرد و برای همین صدر را از دست داده. جدا از ناکامی در نتیجه‌گیری، مصاحبه جنجالی لوکاکو هم این تیم را بار دیگر وارد حاشیه کرده است.
  ریس جیمز پس از پارگی همسترینگ در تساوی چلسی مقابل برایتون، حداقل 6‌هفته از میادین دور خواهد بود. چلسی می‌خواهد دوژان استرلینگ را برگرداند و اگر نتواند اورا بازگرداند یک مدافع راست در ژانویه جذب خواهد کرد. تریپیه از اتلتیکو هم جزو گزینه‌هاست. ضمن اینکه آسپلیکوئتا هم می‌تواند در این پست بازی کند.
  دیگر مدافع و وینگ‌بک کناری این تیم در سمت چپ هم اخیرا دچار مصدومیت شدید شده و بن چیلول مدت‌ها از میادین دور خواهد بود. دینیه هم برای این پست در نقل‌وانتقالات زمستانی مدنظر باشگاه لندنی است تا از اورتون خریداری یا قرض گرفته شود. تالیافیکو، مدافع چپ آژاکس هم چراغ سبز را برای خروج در ژانویه گرفته است. او با اریک تن‌هاخ به مشکل خورده است.
  کریستنسن و لوفتوس‌چیک هم به‌دلیل آسیب‌دیدگی در این بازی غیبت دارند اما ورنر و تیاگو سیلوا به ترکیب برگشته‌اند. کریستنسن چند بازی به‌دلیل کمردرد غایب خواهد بود.
  علاوه بر تیاگو 2‌بازیکن دیگر از لیورپول به کرونا مبتلا شده‌اند که گفته می‌شود یکی از آنها آلیسون است. کلوپ نام این دو را لو نداده: «هر روز یک مورد به کرونایی‌های تیم اضافه می‌شود و الان کارکنان‌مان بیشتر به کووید مبتلا می‌شوند ولی ما باید صبر کنیم و منتظر بمانیم. ما بدون تیاگو و مینامینو به لندن خواهیم رفت. این دو به‌دلیل درد عضلانی در دیدار میان هفته مقابل لسترسیتی غایب بودند.»
  وقتی فابینیو و تیاگو هر دو با هم در خط هافبک بازی کرده‌اند، لیورپول شکست ناپذیر بوده؛ 15برد و یک‌تساوی، درحالی‌که 41گل به ثمر رسانده و فقط 6گل دریافت کرده است.
  رابرتسون به‌دلیل اخراج در بازی با تاتنهام سومین و آخرین جلسه از محرومیت خود را سپری می‌کند و در این بازی هم حضور نخواهد داشت.
  در ۳۱ بازی اخیر این دو تیم، 11‌برد سهم لیورپول، 10‌مساوی، 10‌برد برای چلسی بوده است. این دو ‌تیم آخرین‌بار در آنفیلد به مصاف هم رفتند و به تساوی یک-یک رضایت دادند.
  تقابل 2 سرمربی آلمانی هم که شاگرد مکتب رالف رانگنیک و گیگن پرسینگ هستند جالب توجه است. توخل 58درصد برد و 992امتیاز کسب کرده و کلوپ 53.25درصد برد و 1651امتیاز. کلوپ نزدیک به دو برابر توخل سابقه مربیگری دارد؛ 905مسابقه در برابر 481مسابقه.
  در رویارویی‌های قبلی بین 2‌سرمربی در تیم‌های مختلف این کلوپ بوده که بردهای بیشتری داشته؛ 9برد در برابر 2‌باخت و 3‌تساوی. 10‌مصاف از این تقابل‌ها در بوندس‌لیگا رخ داده؛ زمانی که کلوپ هدایت تیم قوی‌تر یعنی دورتموند را برعهده داشت و توخل جای قبلی کلوپ روی نیمکت ماینس را پر کرده بود.

چلسی و لیورپول 169بار با هم روبه‌رو شده‌اند و این یکصدوهفتادمین تقابل 2 تیم است. در بازی‌های قبلی 82بار لیورپول برنده بوده و 65بار چلسی برنده از زمین بیرون آمده است. تا به امروز 22‌مصاف 2‌تیم هم برنده‌ای نداشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید