• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 8 دی 1400
کد مطلب : 149447
+
-

ستاره جدید از NBA آمد

دوایت باکز که به تازگی با تیم بسکتبال شیمیدر قرارداد بسته است سابقه 3سال بازی در ان‌بی‌ای را دارد

ستاره جدید از NBA آمد

مهران شاهین‌طبع همه انتقادها در تیم ملی را می‌خواهد با قهرمانی در لیگ پاسخ بدهد؟ سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال که بعد از باز‌ی‌های المپیک جای خود را به رقیب جدی‌اش مصطفی هاشمی داد، این فصل سرمربی شیمیدر است. تیم او با مهرام هم‌گروه است، تیمی که هاشمی را روی نیمکتش دارد. بیشتر تیم‌ها در نیم‌فصل خودشان را تقویت کردند و بازیکن خارجی گرفتند. در نیم‌فصل دوم 6بازیکن خارجی به لیگ اضافه شده است و گفته می‌شود بهترین بازیکن دوایت باکز است؛ کسی که به تازگی با شیمیدر قرارداد بسته است. باکز سابقه 3سال بازی در ان‌بی‌ای را دارد و همین می‌تواند او را به ستاره لیگ ایران تبدیل کند. هر چند او در 2سال اخیر بازیکن متوسطی بوده است. باکز بعد از جدایی از ان‌بی‌ای به لیگ چین رفت و برای تیم شن‌زن لئوپارت بازی کرد. از چین عازم یونان شد و پیراهن المپیاکوس را پوشید. باکز قبل از آمدن به ایران، برای تیم نانتره فرانسه بازی می‌کرد. آمار بازی او در این تیم خیلی درخشان نیست و باکز را بازیکن متوسطی معرفی می‌کند ولی او با همین آمار هم می‌تواند در لیگ ایران بازیکن شاخصی باشد.

خارجی‌های تعیین‌کننده
در لیگ ایران گفته می‌شود پول و بازیکن خارجی قهرمان را معرفی می‌کند. این فصل هم آنهایی که بهترین خارجی‌ها را جذب کرده‌اند، رقابت جدی برای قهرمانی دارند. این فصل فقط تیم‌های نظامی و تیم‌هایی که روی فوتبال بیشتر تمرکز کرده‌اند، خارجی ندارند.

گروه الف 
  شهرداری گرگان؛ برای چهارمین سال پیاپی پری پتی برای این تیم بازی می‌کند. پتی که فصل پیش با پرتاب لحظه آخری خبرساز شد، در نیم‌فصل اول هم یکی از بهترین‌ها بود و همچنان خیلی‌ها او را بهترین بازیکن خارجی حاضر در ایران می‌دانند. گرگانی‌ها برای نیم‌فصل دوم هم یک بازیکن از آمریکا استخدام کرده‌اند. کارنامه این بازیکن هم مورد تأیید بسکتبالی‌هاست.

  نظم‌آوران سیرجان؛ سیرجانی‌ها از شروع فصل 2بازیکن خارجی داشتند؛ یک بازیکن روسی و یک بازیکن صربستانی. آنها برای نیم‌فصل دوم خرید جدیدی نداشتند.

 صنعت‌‌مس کرمان؛ خارجی‌های مس‌ کرمان از روسیه و آمریکا به کرمان آمده‌اند. آنها نیم‌فصل دوم را هم با همین بازیکنان ادامه می‌دهند.

 کاله؛ خارجی‌های کاله از آمریکا و لیتوانی بودند اما هیچ‌یک از آنها کیفیت لازم را نداشتند و تیم را ترک کردند. آنها برای نیم‌فصل دوم یک بازیکن آمریکایی و یک صربستانی استخدام کردند که این بازیکنان جدید در بازی با شهرداری گرگان خودی نشان دادند.

  ذوب‌آهن اصفهان؛ فرزاد کوهیان از اینکه بازیکن خارجی ندارد، بارها گلایه کرده است. باشگاه ذوب‌آهن اعتقادی به استفاده از خارجی‌ها ندارد.

 پالایش‌نفت آبادان؛ باشگاه مجوز خرید بازیکن خارجی را نداد.

 خانه‌بسکتبال خوزستان؛ خوزستانی‌ها لیگ را با 2خارجی شروع کردند؛ یک بازیکن آمریکایی و یک بازیکن از ساحل‌عاج. بازیکن ساحل‌عاجی مصدوم است. نه او و نه بازیکن آمریکایی خیلی نتوانستند به این تیم کمک کنند. خوزستانی‌ها نیم‌فصل دوم را هم بدون مربی شروع کرده‌اند. عماد سامری در دور برگشت روی نیمکت ننشست و خوزستانی‌ها هنوز تصمیمی برای سرمربی تیم نگرفته‌اند.

  نیروی زمینی تهران؛ تیم بدون برد گروه، فقط بازیکن سرباز استفاده می‌کند و خارجی ندارد.

گروه ب
   شیمیدر قم؛ فصل را با 2بازیکن خارجی آغاز کرد، بازیکنانی که کیفیت خیلی بالایی نداشتند. شیمیدر برای نیم‌فصل دوم هم یک بازیکن آمریکایی دیگر استخدام کرده است.

  مهرام تهران؛  این تیم در نیم‌فصل اول خارجی نداشت ولی برای نیم‌فصل دوم پل‌من آمریکایی را استخدام کرده است. او در همان بازی اول که برای مهرام انجام داد‌، با تأیید بسکتبالی‌ها روبه‌رو شد.

   صنعت‌مس رفسنجان؛ مسی‌های رفسنجان هم با همان 2بازیکن آمریکایی که از اول فصل گرفته‌اند، لیگ را ادامه می‌دهند.

   آویژه‌ صنعت پارسا مشهد؛ یک بازیکن صربستانی و یک بازیکن آمریکایی در این تیم بازی می‌کنند. مشهدی‌ها سرمربی صربستانی هم دارند. آنها که در 2فصل گذشته با سرجان ایوانوویچ در لیگ حاضر شده بودند، این فصل با این مربی به توافق نرسیدند. سرجان جایش را به هم‌وطن‌ خود داد اما مشهدی‌ها از او راضی نبودند و دوباره سرجان را به تیم بازگرداندند.

   رعد پدافند هوایی تهران؛ تیم نظامی این گروه است که بیشتر بازیکن سرباز دارد و نمی‌تواند بازیکن خارجی استخدام کند.

  اکسون تهران؛ یک بازیکن از اروپا دارد و یک بازیکن از آمریکا. کوین هنری آمریکایی بازیکن خوبی است و سال گذشته هم در نیم‌فصل دوم به این تیم آمد اما مشکلات مالی اکسون او را مجبور کرد در بازی قبل برای تیمش به زمین نرود.

  فولاد سپاهان؛ هرچند در فوتبال 2بازیکن خارجی دارند اما محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه این فصل اجازه نداده تیم بسکتبال بازیکنان خارجی بگیرد.

  صنایع هرمزگان؛ نیم‌فصل اول یک بازیکن از لیتوانی داشت و نیم‌فصل دوم هم یک بازیکن آمریکایی استخدام کرد.

آمار بازی دوایت باکز در ان‌بی‌ای
پست: پوینت
قد: 1.91
متولد : مارس 1989
سابقه بازی در ان بی‌ای: 3سال در تیم‌های دیترویت
 (18-2017)، لس‌آنجلس لیکرز (15-2014) و تورونتو
 (14-2013)
میانگین امتیاز در ان‌بی‌ای: 6.3در هر بازی 
میانگین ریباند در ان‌بی‌ای: 1.6در هر بازی
میانگین اسیست در ان‌بی‌ای: 1.7در هر بازی 
کالج: امرکیت
 

این خبر را به اشتراک بگذارید