• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 8 دی 1400
کد مطلب : 149450
+
-

تغییر بعید در بوکس و تکواندو

هفته‌های آینده برای ورزش کشور هفته‌های پر از انتخابات خواهد بود. یکی از دلایل به تعویق‌افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک برگزاری انتخابات 10فدراسیون بود که از 11دی‌ماه انتخابات آنها آغاز خواهد شد. انتخابات فدراسیون نابینایان 11دی، فدراسیون کوهنوردی 12دی، فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی 13دی، فدراسیون کبدی 14دی، فدراسیون تکواندو 15دی، فدراسیون بوکس 18دی، فدراسیون بسکتبال 19دی، فدراسیون شنا 20دی، فدراسیون تیراندازی 21دی و فدراسیون اسکیت هم 22دی‌ماه برگزار می‌شوند.

جدال ثوری با حسینی
حواشی انتخابات فدراسیون‌های بوکس از روزهای قبل آغاز شده و به‌نظر هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم شاهد افزایش این حواشی خواهیم بود. حسین ثوری فدراسیون بوکس را از احمد ناطق نوری تحویل گرفت که از سال 1368تا 1396ریاست این فدراسیون را برعهده داشت. ثوری دومین رئیس فدراسیون بوکس در سال‌های بعد از انقلاب است که در زمان او این رشته به نخستین مدال جهانی خود رسید. دوران مدیریت ثوری بسیار پرحاشیه بود، تا حدی که برای ساعتی کار به بازداشت رئیس فدراسیون هم کشید! حسین ثوری به‌دلیل توهین و افترا با شکایت عیسی گل‌محمدی ساعاتی در بازداشت بود و در نهایت با میانجیگری مسئولان ورزش ماجرا ختم ‌به‌خیر شد. 18دی‌ماه حسین ثوری با روح‌‌الله حسینی برای رسیدن به صندلی ریاست رقابت خواهد کرد. او در دوره گذشته هم کاندیدای ریاست بود که نتوانست آرای لازم را کسب کند. حسینی، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی گوانگژو در چند روز اخیر به چینش مجمع اعتراض داشته است. او معتقد است نمایندگان باشگاه‌ها باید دارای مجوز حرفه‌‌ای باشند و به همین دلیل حضور اشخاصی که معرفی شده‌اند قانونی نیست. وزارت ورزش هم که حساسیت بالای این انتخابات را درک کرده طی حکمی غلامرضا جعفری را سرپرست فدراسیون بوکس قرار داده تا از ایجاد حواشی بیشتر جلوگیری شود.

شاید پایان 2 دهه ریاست
فدراسیون المپیکی دیگری که این روزها انتخابات آن حاشیه کم نداشته فدراسیون تکواندو است. انتخاباتی که زمزمه عدم‌حضور پولادگر در آن شنیده می‌شد اما از شواهد امر مشخص است موضوع منتفی شده است. نام پولادگر برای سمت معاونت قهرمانی وزارت ورزش مطرح بود و به همین دلیل عدم‌حضور او در انتخابات فدراسیون تکواندو پیش‌بینی می‌شد. اما با توجه به عدم‌انجام این معارفه توسط وزیر، پولادگر دارد برای 4سال دیگر ماندن در فدراسیون تکواندو تلاش می‌کند. سیدمحمد پولادگر از سال1379ریاست فدراسیون تکواندو را در اختیار دارد و با توجه به ناکامی تکواندوکاران در مسابقات المپیک 2020توکیو انتقادات از او به اوج رسیده است. پولادگر در 5مجمع انتخاباتی گذشته فدراسیون تکواندو موفق شده آرای لازم برای رسیدن به صندلی ریاست را کسب کند و باید دید در ششمین مجمع انتخاباتی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان بلافاصله بعد از اتمام دوران ریاست سیدمحمد پولادگر طی حکمی فرامرز کیانی‌زاده را به‌عنوان سرپرست فدراسیون تکواندو منصوب کرد و 15دی‌ماه انتخابات این فدراسیون برگزار خواهد شد. برای حضور در انتخابات 15نفر ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت مدارک مدیریتی محمد پولادگر، محمد جمشیدی، حسین حسین‌زاده، سیروس رضایی و هادی ساعی تأیید شد و باید طی روزهای آینده منتظر ماند و دید صلاحیت کدامیک از این 4نماینده احراز خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید