• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148960
+
-

تأکید دوباره رئیسی بر نقش مخبر در دولت

رئیس‌جمهور اعضای کابینه را موظف به هماهنگی با معاون اول خود درخصوص طرح مواضع اقتصادی کرد

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه تلویحا نسبت به چندصدایی اعضای کابینه در اعلام برنامه‌های دولت تذکر داد. سیدابراهیم رئیسی با تأکید بر ضرورت هماهنگی کامل در دولت در زمینه اطلاع‌رسانی گفت: اعلام مواضع و اطلاع‌رسانی از مسائل مرتبط با دولت باید کاملا با هماهنگی سخنگوی دولت انجام شود. از سوی دیگر مدیر و محور اقدامات و برنامه‌های اقتصادی دولت، شخص معاون اول رئیس‌جمهور است و هرگونه اطلاع‌رسانی درخصوص مباحث اقتصادی نیز باید با هماهنگی ایشان باشد.
اشاره رئیسی به ماجرای اعلام دوبرابر شدن یارانه‌های نقدی از سوی محسن رضایی و تکذیب بعدی آن از سوی احسان خاندوزی، وزیر اقتصادی و سخنگوی اقتصادی دولت بود. دولت سیزدهم برای طرح مواضع دقیق‌تر و تخصصی‌تر در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی علاوه بر انتصاب علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، خاندوزی را نیز به‌عنوان سخنگوی اقتصادی دولت منصوب کرد.
رئیسی 30مرداد امسال در جریان حضورش در مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی با بیان اینکه معاون اول، مسئول هماهنگی تیم اقتصادی است، گفته بود: «این را به همه دوستان گفتیم برای اینکه بگو مگو نباشد؛ معاون اول مسئول این هماهنگی است. چه تیم اقتصادی به معنی خاص، بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و برنامه و بودجه و چه به معنی عام یعنی تمام وزارتخانه‌های اقتصادی که در این رابطه می‌توانند نقش داشته باشند برای اینکه این هماهنگی کاملاً بتواند صورت بگیرد. نگاه به تیم اقتصادی برای هماهنگی کاملاً مورد توجه بوده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید