• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148954
+
-

آمادگی پهپادهای سپاه در دفاع از سواحل جنوب

دفاعی
آمادگی پهپادهای سپاه در دفاع از سواحل جنوب

یگان‌های نیروی زمینی سپاه در سومین روز از رزمایش پیامبر اعظم17 دفاع از سواحل و جزایر را تمرین کردند. این ماموریت‌ها در جزیره لارک برگزار شد.
به گزارش فارس، در سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم۱۷ همچنین تانک پیشرفته کرار (تی72‌ام ارتقایافته) تحویل نیروی زمینی سپاه شده و برای نخستین‌بار در این رزمایش عملیاتی شد. تانک‌های کرار تحویل‌شده به نیروی زمینی سپاه، در حقیقت نمونه ارتقایافته تانک‌های تی72ام این نیرو هستند که توسط صنایع زرهی بنی‌هاشم وزارت دفاع ارتقا پیدا کرده و هم‌اکنون سایر تانک‌های تی72ام نزسا نیز برای ارتقا به وزارت دفاع تحویل شده‌اند. تانک‌های تی72ام ارتقایافته نیروی زمینی سپاه قادر خواهند بود انواع پرتابه‌های ضدزره هدایت‌شونده را قبل از رسیدن، از طریق اخلال روی سامانه‌های هدایت‌کننده موشک منحرف کنند و به این ترتیب این تانک‌ها ماندگاری بیشتری در صحنه رزم خواهند داشت. سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) را رزمایشی مشترک و ترکیبی که براساس تقویم رزمایش‌های سالانه در حال اجراست توصیف و تصریح کرد: ما به‌عنوان پاسدار انقلاب باید همواره خود را متناسب با برآورد دشمن آماده نگه داریم.  سردار پاکپور به ارتقای توانمندی‌های پهپادی نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و گفت: ما فناوری تولید و تکثیر پهپادی را به‌دست آورده و بومی کرده‌ایم. پهپادهای تهاجمی و رزمی ما می‌توانند هر نقطه‌ای را که نیاز باشد مورد هدف قرار دهند، به‌طوری که با این ابزار و طی‌شدن روند بلوغ و تجهیز این پرنده‌ها، هدف‌گیری و انهدام هر هدفی امکان‌پذیر شده است. ما با تلاش متخصصان صنایع دفاع و سازمان‌های جهاد خودکفایی به توانمندی موشک‌های نقطه‌زن مجهز شده‌ایم که در همین رزمایش نیز بخشی از این توانمندی عملیاتی خواهد شد.  در ادامه رزمایش، پهپادهای رزمی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه، ضمن پایش منطقه رزمایش نسبت به انهدام اهداف از پیش تعیین‌شده اقدام کردند. در این مرحله از رزمایش، پهپادهای مهاجر۶ نیروی زمینی سپاه با بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن قائم، اهداف ثابت و متحرک دشمن فرضی را با دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند. علاوه بر این پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه نیز که به‌تازگی به سازمان رزم این نیرو الحاق شده‌اند با پرواز بر فراز منطقه رزمایش، اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند.
همچنین در این بخش از رزمایش یگان‌های پدافندی نیروی زمینی سپاه موفق به انهدام پهپاد دشمن فرضی در آسمان منطقه رزمایش شدند. رزمایش پیامبر اعظم17 از دوشنبه ۲۹آذر‌ آغاز شده و به‌مدت 5روز در سواحل خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم‌پایه بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید