• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148908
+
-

همه‌چیز درباره‌ی دنیای ذره‌بینی

همه‌چیز درباره‌ی دنیای ذره‌بینی

خیلی از پدرها و مادرها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا عمو‌ها، خاله‌ها، دایی‌ها و عمه‌ها فکر می‌کنند هدیه‌کردن یک میکروسکوپ به نوجوانان، هدیه‌ی ارزشمند و مهمی است که می‌تواند زندگی علمی آن نوجوان را دگرگون کند. احتمالاً برای بعضی از نوجوان‌ها که عاشق مطالعه و یادگیری علم هستند، گرفتن چنین هدیه‌ای بسیار شگفت‌انگیز است. اما گاهی خیلی‌ها هم چون طرز صحیح و علمی استفاده از میکروسکوپ‌های خانگی یا حرفه‌ای را بلد نیستند، زود از این وسیله خسته می‌شوند و گوشه‌ی کمد، جایگاه ابدی این میکروسکوپ‌ها می‌شود. این‌جاست که به یک کتاب جامع علمی مثل کتاب «راهنمای کار  و پژوهش با میکروسکوپ» نیاز پیدا می‌کنیم. کتابی مصور و رنگی که در 10 فصل،‌ هر‌چیزی را که لازم است برای استفاده از انواع میکروسکوپ‌ها بدانیم با عکس و توضیحات علمی درباره‌ی مشاهدات گوناگون ما از صحنه‌ی جرم، جانداران، گیاهان، آب و حتی بدن خودمان برایمان آماده کرده است.
کتاب «راهنمای کار و پژوهش با میکروسکوپ»، اثر مشترک دیگری از «شار لیواین» و «لسلی جانستون» است. شار لیواین، نویسنده و طراح 68ساله‌ی کانادایی است که به‌خاطر کتاب‌های علمی و آموزشی بسیاری که برای کودکان و نوجوانان نوشته با نام مستعار «بانوی علم» (ScienceLady) نیز شناخته می‌شود. او عمده‌ی آثار علمی‌اش را با همکاری «لسلی جانستون» نوشته است. 
این کتاب علمی، جذاب و خواندنی را «رضا روحانی» به فارسی ترجمه کرده و نشر دیبایه (22886450) آن را به بازار نشر عرضه کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید