• چهار شنبه 3 بهمن 1403
  • الأرْبِعَاء 22 رجب 1446
  • 2025 Jan 22
سه شنبه 30 آذر 1400
کد مطلب : 148768
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NkvML
+
-

شب یلدا کنار مردم هستیم

یادداشت
شب یلدا کنار مردم هستیم

  سید سعید راد - مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران

زنجیره تأمین مواد غذایی اگر به درستی شکل بگیرد، نه‌تنها تضمین‌کننده امنیت غذایی شهروندان است، بلکه با کاهش فاصله چرخه تولید تا مصرف، جلوگیری از اتلاف خوراکی‌ها و پیشگیری از هدررفت سرمایه‌های مادی و انسانی جامعه، ضمن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و ایجاد تعادل و توازن بین این دو بخش و حذف واسطه‌های غیرضرور در این حد فاصل، به گردش سریع، کارآمد و مطمئن فرآیند عرضه تا تقاضای مواد غذایی نیز کمک می‌کند. سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در سال 1358با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با حذف واسطه‌های غیرضرور و ساماندهی زنجیره تأمین مواد غذایی و فرآورده‌های کشاورزی تشکیل شد، در 4دهه گذشته به‌ویژه در سال‌های اخیر، با گسترش کیفی و کمّی خدمات متنوع و متکثری که به شهروندان ارائه می‌کند، به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازمان‌های عرضه‌کننده محصولات زراعی و مواد پروتئینی در کشور تبدیل شده است و به جرأت می‌توان از این سازمان به‌عنوان نماد کارآمدی نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی نام برد.
این سازمان، با ایجاد شبکه گسترده‌ای از میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در اقصی نقاط پایتخت و حذف واسطه‌ها و دلالان از زنجیره تأمین میوه و تره‌بار و مواد غذایی، به‌ویژه در شرایطی که کشور عزیزمان ایران و مردم صبور و فهیم آن، تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه دشمنان قرار داشت و گسترش ویروس کرونا، فضای اجتماعی و اقتصادی جامعه را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده بود، موفق شد تا با کنترل درست قیمت‌ها، ارزاق و مایحتاج روزانه شهروندان را بین 30تا 40درصد نسبت به میانگین قیمت‌های سطح شهر، ارزان‌تر عرضه کند و به مأمن قابل اطمینانی برای بخش‌های وسیعی از خانواده‌ها به‌ویژه فرودستان و مرجع قابل اعتمادی برای دستگاه‌های مسئول تبدیل شود.
سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تکیه بر مأموریت اصلی و رسالت ذاتی خود در حمایت از مصرف‌کنندگان، طی سال‌های اخیر با تمام توان و با به‌کارگیری همه امکانات و ظرفیت خویش برای توزیع سریع و دقیق محصولات تنظیم بازار نظیر گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن و قندوشکر در کنار دستگاه‌های حاکمیتی قرار گرفت.
همچنین این سازمان موفق شده تا در مناسبت‌های مختلف دینی و میهنی با اجرای طرح‌های ویژه، نه به‌صورت نمادین که به شکل ملموس و مؤثر، تا جای ممکن دِین خود را نسبت به شهروندان به‌عنوان صاحبان اصلی شهر، اَدا کند. اگر چه امسال شب یلدا با «ایام فاطمیه» تقارن یافته، اما طولانی‌ترین شب سال، فرصتی است که افراد به دیدار بزرگترهای فامیل می‌روند و همه اعضای خانواده دور هم و بر سر سفره شب یلدا جمع می‌شوند و سنت حسنه صله رحم را که در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است، به‌جا می‌آورند.
در راستای خدمات مدیریت شهری به شهروندان، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به مناسبت شب یلدا، طرح «فروش ویژه شب یلدا» را از 25آذر در 267میدان و بازار میوه و تره‌بار شهر تهران آغاز کرد که تا شامگاه امروز که مقارن با شب یلداست، ادامه دارد. با استعانت از درگاه خداوند متعال و با اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات پیش‌بینی شده ازجمله ذخیره‌سازی محصولات، تشدید نظارت‌ها و تخفیفات و تسهیلات درنظر گرفته شده در قالب این طرح همچون اختلاف 41درصدی قیمت انواع میوه نسبت به میانگین قیمت‌های سطح شهر، در این ایام شاهد استقبال پرشور و کم‌نظیر و حضور امیدبخش و بانشاط اقشار مختلف شهروندان در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار بودیم. امیدواریم در خدمت به مراجعه‌کنندگان به این مراکز و حمایت از معیشت و کمک به سفره خانواده‌ها، رو‌سفید باشیم و توانسته باشیم اسباب آرامش‌خیال، اطمینان‌خاطر و رضایتمندی مردم عزیزمان را در این ایام فراهم کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید