• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 28 آذر 1400
کد مطلب : 148571
+
-

با مردم/ افزایش قیمت خودروها شامل خریدهای سال‌های قبل نشود

دی‌ماه سال99 برای خرید خودروی کوییک با پرداخت 69میلیون ثبت‌نام کردم درحالی‌که قیمت کامل آن 122میلیون تومان بود. در اردیبهشت‌ماه قیمت این خودرو به 145میلیون تومان رسید و اکنون به 175میلیون تومان رسیده است. چند سؤال و نکته: با 69میلیون تومان ما جنس به نرخ روز خریدند و به انبار کارخانه ریختند و با چند‌برابر قیمت به‌خود ما می‌دهند و سود پولمان هم در کار نیست. چگونه در طول یک‌سال 2بار افزایش قیمت دادند که یک‌بار آن در اردیبهشت بعد از لایحه بودجه مجلس بوده که حرفی در آن نیست اما بار دوم قطعا نمی‌تواند قانونی باشد. از سویی عنوان کردند که تا پایان 1400 افزایش قیمت جدید شامل حال ثبت‌نامی‌های سنوات گذشته نمی‌شود درحالی‌که دعوتنامه تکمیل وجه با قیمت جدید برایمان آمده است. اکنون تکلیف ما که یک‌سال پیش پول دادیم و سودی هم بابت آن نگرفتیم و 2 مرتبه افزایش قیمت هم شامل حالمان شده چیست؟ در اعتراض می‌گویند پولتان را برمی‌گردانیم درحالی‌که همه می‌دانند این رقم به اندازه یک سال گذشته خود نمی‌ارزد و سودی هم به آن تعلق نگرفته است. اگر این رقم در بانک بود حداقل سود را هم اگر می‌گرفت رقمی می‌شد که دلمان را آرام می‌کرد.
باقری از تهران

  شرکت مخابرات حق خوار‌بار بازنشستگان را بپردازد
حدود یک‌ماه است که شرکت مخابرات حق خواربار بازنشستگان را پرداخت نکرده است درحالی‌که ما بازنشستگان مخابرات واقعا با سختی معیشت روبه‌رو هستیم.
 جمعی از بازنشستگان مخابرات

 کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی توجیه اقتصادی ندارد
کرایه‌های نامتعارف با شرایط کنونی اقتصادی از سوی شرکت‌ها به اضافه کمیسیون و عوارض شهرداری، هزینه سوخت، ‌استهلاک و سایر موارد باعث شده که کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی توجیهی نداشته باشد. اکثر اوقات کرایه‌ها آنقدر پایین است که در انتهای کار برای راننده چیزی نماند و تنها سود کار متعلق به شرکت است. واقعا باید فکری برای این وضع کرد.
شفیعی از تهران

  دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان از کجا بودجه بیاورد؟
اگر چه رتبه‌بندی و افزایش حقوق حق مسلم معلمان زحمتکش است، ولی همه می‌دانیم که با شرایط تحریم‌های کنونی دولت پولی ندارد و البته این اضافه حقوق‌ها مشکل اصلی را نه‌تنها حل نمی‌کند، بلکه بیشتر هم می‌کند. اقتصاد ما باید از دست تحریم‌های ظالمانه آزاد شود و تجارت و تولید بهبود یابد و تورم کنترل شود تا طرح‌های دولت قابلیت
 اجرا پیدا کند.
محمدرضا خانقاهی از رشت

  خطر ریزش ساختمان 10طبقه در خیابان ریحانی شمس‌آباد
در ساختمان شماره 12... شمس‌آباد به دلیل عدم‌رعایت ماده 100باعث شده ساختمان 10طبقه‌ای که روی دیوار ساختمان بغلی بالا رفته هر آن در آستانه ریزش باشد. هم‌اکنون ساختمان ما که همجوار این بناست ترک خورده و نشست کرده است. با 137 و آتش‌نشانی هم تماس گرفته‌ایم ولی تاکنون موفق نشده‌ایم مسئولی را متوجه این خطر مرگبار کنیم. لطفا به داد ساکنان پلاک 12و ساختمان  البته نوساز برسید.
رسول ازتهران

  وضعیت فضای سبز شهرک آپادانا نگران‌کننده است
متأسفانه فضای سبز این شهرک وضعیت خوبی ندارد و درختان آن در حال خشک شدن هستند. از شهرداری منطقه تقاضای رسیدگی و کمک داریم پیش از آنکه وضعیت بدتر شود و درختان از بین بروند.
خاموشی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید