• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 25 آذر 1400
کد مطلب : 148317
+
-

منتظر مدال‌های بوکس در هانگژو باشیم؟

بوکسورهای ایران که برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شوند، در تورنمنت ارمنستان شرکت کرده‌اند. استکی سرمربی تیم ملی می‌گوید در هانگژو اتفاقاتی می‌افتد که بوکس انتظارش را می‌کشید

منتظر مدال‌های بوکس در هانگژو باشیم؟

تیم ملی بوکس ایران برای حضور در تورنمنت پنج‌جانبه راهی ارمنستان شد. مشتزن‌های ایران که در این سال‌ها با سرمربیگری علیرضا استکی روند صعودی را طی کرده‌اند و 2‌ماه پیش موفق شدند نخستین مدال تاریخ بوکس ایران در رقابت‌های جهانی را به‌دست بیاورند، حالا برای کسب مدال‌های بازی‌های آسیایی هانگژو آماده می‌شوند.
در تورنمنت ارمنستان علاوه بر تیم ایران و میزبان، تیم‌های روسیه، گرجستان و اوکراین هم حضور دارند. این رقابت‌ها طبق استاندارد رقابت‌های جهانی در 13‌وزن برگزار می‌شود ولی ایران فقط در 10‌وزن به ارمنستان بوکسور اعزام کرده است. استکی سعی کرده در این تورنمنت بیشتر به جوان‌ها میدان دهد؛ به هر حال در حضور نامی‌ها، جوان‌ترها کمتر فرصت حضور در رویدادهای بین‌المللی را پیدا می‌کنند. او درباره حضور در این تورنمنت و اهدافی که دنبال می‌کند، به همشهری گفت:«در این تورنمنت به 6نفر از بوکسورهای‌مان که سال‌های اخیر به مسابقات متعددی اعزام شده بودند، استراحت دادیم. در این مسابقات بیشتر تمرکزمان برای کسب تجربه و شناخت نفرات دیگر تیم است که پشت خط مانده بودند. در مسابقات به جدول نگاه نمی‌کنم، قدم به قدم جلو می‌رویم تا به هدف‌مان برسیم.»
با مدال برنز جهانی که دانیال شه‌بخش چندی پیش گرفت، انتظار از بوکس بالا رفته است و حالا همه توقع دارند بوکسورها در بازی‌های آسیایی چند سکو داشته باشند. استکی هم منتظر نتیجه خوب در هانگژو است:«ما تلاش می‌کنیم تا پرچم ایران را بالا ببریم. طبق وظیفه‌ای که به من سپرده‌اند، کارمان را انجام می‌دهیم و ادعایی هم نداریم. خوب تمرین می‌کنیم ولی نتیجه دست خداست. امیدوارم مردم از نتایجی که می‌‌گیریم راضی باشند و با مدال‌های ما دل‌شان شاد شود. زمانی که تیم بوکس را تحویل گرفتم، گفتم این تیم می‌تواند تاریخ‌ساز شود و این اتفاق افتاد. به‌نظرم در هانگژو هم نتیجه‌‎ای می‌گیریم که خیلی وقت است منتظرش بودیم.»
در این شرایط ماه آینده انتخابات فدراسیون بوکس هم برگزار می‌شود. طبیعی است که ذهن سرمربی تیم و اعضای تیم ملی درگیر آمدن نفر جدید باشد و تمرکز تیم را بر هم بزند. به‌هرحال شاید رئیس جدید، برنامه‌های دیگری برای تیم ملی داشته باشد. اما استکی سعی می‌کند به این مسائل فکر نکند:«تصمیم دارم درباره انتخابات صحبت نکنم. 2نفر از مفاخر بوکس کاندیدای ریاست هستند. روح‌الله حسینی از مفاخر بوکس است و حسین ثوری از مفاخر مدیریتی بوکس که اتفاقات خوبی را برای این رشته رقم زده است. ما داریم کار خودمان را می‌کنیم و امیدوارم در انتخابات هم اتفاقی رخ دهد که به نفع بوکس است.»
تورنمنت پنج‌جانبه بوکس ارمنستان از امروز در شهر ایروان آغاز می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید