• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147802
+
-

تنظیمات کارخانه

بارسلونا با لیگ اروپا بیگانه نیست

تنظیمات کارخانه

بارسلونا به دوران پیش از مسی و تنظیمات کارخانه برگشت، به زمانی که برای لیگ اروپا (جام یوفای سابق) تلاش می‌کرد و هرگز رنگ قهرمانی در این جام را هم ندیده و تنها یک‌بار در لیگ قهرمانان به قهرمانی رسیده بود. برخی روزنامه‌های اسپانیایی از ورشکستگی کامل این باشگاه پس از حذف از لیگ قهرمانان و باخت 3بر صفر به بایرن خبر می‌دهند. ضرر مالی جدایی بارسا از این رقابت‌ها 30میلیون یورو خواهد بود که با قهرمانی احتمالی در لیگ اروپا هم قابل‌بازگشت نیست. عملکرد بارسا برابر بایرن به‌گونه‌ای بود انگار بایرن برای راهیا‌بی به مرحله بعد به 6گل نیاز دارد و بارسا با 5گل خورده هم صعود می‌کند. ژاوی که همین امسال با السد در لیگ قهرمانان آسیا یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های دوم گروه‌های این مسابقات بود و نتوانست به مرحله حذفی راه یابد، همین دستاورد را در بارسا هم تکرار کرد. او در 2‌بازی به‌عنوان سرمربی بارسا در لیگ قهرمانان یک‌تساوی بدون گل گرفت و یک‌باخت 3بر صفر؛ یعنی تیمش هیچ گلی نزد. ژاوی در رختکن به برخی بازیکنان گفته که شماها قدر این پیراهن را نمی‌دانید. از درون باشگاه اخباری به بیرون درز کرده مبنی بر خانه‌تکانی فوری. شنیده شده سرجینیو دست، مینگسا،‌تر اشتگن، لنگله، اومتیتی و حتی فرانکی دی‌یونگ در لیست فروش قرار گرفته‌اند. هواداران بارسا از بازیکنان باسابقه‌ای مثل آلبا، پیکه، بوسکتس و سرخی روبرتو که به آنها گاو مقدس می‌گویند هم شاکی‌اند. از طرفی آلبا و ممفیس هم به‌دلیل مصدومیت در کنار فاتی و سرخی روبرتو ادامه سال میلادی را از دست داده‌اند.

  آخرین فصلی که بارسلونا در لیگ اروپا بازی کرد فصل 04-2003 بود. مسی فصل 05-2004 برای اولین‌بار برای بارسلونا به میدان رفت و 4‌ماه پیش از این تیم جدا شد تا بار دیگر بارسلونا راهی لیگ اروپا شود. البته در چند سال اخیر وضعیت با مسی هم به همین شکل پیش می‌رفت و کام‌بک خوردن مقابل آاس‌رم، لیورپول و باخت بد 8بر 2به بایرن و 5بر 2به پاری‌سن‌ژرمن عملکرد بارسا با مسی در 4‌فصل اخیر بود.

  بارسا پس از 17‌فصل با سوم شدن در گروه لیگ قهرمانان به جام یوفا یا لیگ اروپا راه یافت، پس از 17سال امتیازاتش در مرحله گروهی دورقمی نشد و تنها 7امتیاز گرفت که 6امتیاز آن مقابل دینامو کی‌یف بود.بارسا برای اولین‌بار در بیش از 2‌بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان شکست خورد.

  بار دیگر باید تأکید داشت که بارسا با جام یوفا یا همین لیگ اروپا غریبه نیست. بارسایی‌ها در این رقابت‌ها 78‌بازی انجام داده‌اند که حاصل آن 40‌برد، 17‌مساوی و 21‌باخت بوده است.

  بارسا 4 بار هم جام برندگان جام باشگاه‌های اروپا را که قبلا بین برندگان جام حذفی کشورهای اروپایی برگزار می‌شد برده است. جام برندگان جام یکی از تورنمنت‌های محبوب بارسایی‌ها تا پیش از قرن بیست‌ویکم بود؛ جایی که بلوگرانا 85بار در آن سابقه بازی دارند. تقریبا تعداد بازی‌های بارسا در جام یوفا و جام برندگان جام در مجموع نصف بازی‌های آنها در لیگ قهرمانان است؛ 333بازی در لیگ قهرمانان، 85بازی جام برندگان جام و 78بازی جام یوفا.

  بارسلونا در فصل 22-2021لیگ قهرمانان، نخستین فصل در دوران پسا مسی؛ 6‌بازی، 2‌پیروزی، یک‌تساوی، 3‌شکست، 3کلین‌شیت، 2‌گل زده (0.33گل در هر بازی)، 9‌گل خورده (1.5گل در هر بازی)، 12‌شوت در چارچوب (2ضربه در هر بازی). مسی در لیگ قهرمانان با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن در این فصل؛ 5گل زده.

  دینامو کی‌یف و مالمو به‌عنوان ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در رقابت‌های امسال تنها یک‌گل وارد دروازه حریفان خود کردند. بارسلونا کمی بهتر بود و 2‌گل زد؛ هر 2‌گل به دینامو کی‌یف!

  بایرن مونیخ در 4‌بازی اخیرش در مقابل بارسلونا 17‌گل به ثمر رسانده که آماری رؤیایی برای تیم آلمانی و آماری ناامیدکننده برای تیم اسپانیایی به‌حساب می‌آید.
بارسا در مرحله حذفی لیگ اروپا ممکن است با تیم‌های گلاسکو رنجرز (اسکاتلند)، ناپولی (ایتالیا)، المپیاکوس (یونان)، لاتزیو (ایتالیا)، براگای (پرتغال) و دینامو زاگرب (کرواسی) روبه‌رو شود. بارسا در دیدارهای رودررو مقابل لاتزیو 2‌بازی و 2برد، مقابل ناپولی 2‌بازی، یک‌برد و یک‌مساوی، مقابل دینامو 2‌بازی، یک‌برد و یک‌تساوی، مقابل رنجرز 2‌بازی، یک‌برد و یک‌مساوی و مقابل المپیاکوس 2‌برد، یک‌برد و یک‌تساوی داشته است.

لیگ اروپا در یک‌نگاه
هواداران بارسا پس از 17سال اگر می‌خواهند بدانند که لیگ اروپا چه‌جور جایی است، بهتر است نگاهی به وضعیت تیم‌های صعود کرده داشته باشند تا ببینند ممکن است در آینده به چه تیم‌هایی بخورند. در قرعه‌کشی مرحله یک‌شانزدهم نهایی که دوشنبه انجام می‌شود، بارسا ممکن است به یکی از تیم‌های گلاسکورنجرز، ناپولی، المپیاکوس، لاتزیو، براگای و دینامو زاگرب بخورد و در مرحله بعدی هم تیم‌هایی مثل موناکو، اینتراخت، آتالانتا، لورکوزن، بتیس، سه‌ویا، سوسیداد، لایپزیش، پورتو، دورتموند، وستهم، آتالانتا و... که هیچ‌کدام برای این بارسا حریفان ساده‌ای نیستند. از گروه A تیم‌های لیون و رنجرز (اسپارتا پراگ به لیگ کنفرانس رفت)، از گروه B موناکو و سوسیداد (آیندهوون در لیگ کنفرانس)، از گروه C اسپارتاک مسکو و ناپولی به‌عنوان تیم اول و دوم صعود کردند و لستر با 8کرونایی با اسپارتاک یک-یک مساوی کرد و به لیگ کنفرانس تبعید شد. از گروه D اینتراخت فرانکفورت و المپیاکوس به مرحله یک‌شانزدهم راه یافتند (فنرباغچه در لیگ کنفرانس)، از گروه E  گالاتاسرای و لاتزیو (مارسی در لیگ کنفرانس) راهی مرحله بعد شدند، از گروه F تیم گمنام صربستانی سرونا زوزدا و براگای پرتغال (میدتلند، لیگ کنفرانس) جواز حضور در دور حذفی را کسب کردند، از گروه G لورکوزن و بتیس (سلتیک، لیگ کنفرانس) به مرحله بعد رسیدند و از گروه H هم وستهم و دینامو زاگرب (راپیدوین در لیگ کنفرانس) راهی دور بعد شدند. از لیگ قهرمانان هم تیم‌های سه‌ویا، لایپزیش، پورتو، دورتموند، شریف، بارسلونا، آتالانتا و زنیت در گروه‌های هشتگانه رتبه سوم را به‌دست آوردند و به لیگ اروپا راه یافتند. بارسا و سایر تیم‌های تبعید شده از لیگ قهرمانان، در دیدار رفت مرحله بعد لیگ اروپا میزبان خواهند بود.

جشن صعود در باواریا
پس از نمایش درخشان بایرن در بازی با بارسا بدون چند بازیکن کلیدی و بازی دادن به چندین بازیکن گمنام در 30دقیقه پایانی از سوی ناگلزمان، هواداران این تیم برای تماشای بازی بعدی صبر ندارند. امروز ساعت18تیم ماینتس قربانی جشن صعود باواریایی‌ها می‌شود. ساعت بازی هم به‌گونه‌ای است که برخلاف بازی با بارسا مونیخی‌ها می‌توانند از تماشاگران خود پذیرایی کنند و محدودیت‌های تردد کرونایی شامل این ساعت نمی‌شود. همزمان دورتموند هم با بوخوم بازی دارد. بایرن با 6برد در مرحله گروهی تا این‌جا از لیگ قهرمانان این فصل اروپا، 78.4میلیون یورو درآمد داشته است. خبر خوب برای بایرنی‌ها این است که گورتسکا و گنبری هم در شرایط مسابقه قرار گرفته‌اند. درباره کیمیش برخی منابع ادعا کرده‌اند که ریه او هنوز درگیر است. باشگاه هم تأیید کرد که او 3‌بازی باقیمانده تا پایان سال میلادی را از دست خواهد داد. البته قرنطینه او پایان یافته است. بایرن در مرحله بعدی لیگ قهرمانان که دوشنبه قرعه‌کشی می‌شود با یک تیم از تیم‌های پاری‌سن ژرمن، اتلتیکو مادرید، اسپورتینگ، اینتر، ویارئال، سالزبورگ یا چلسی روبه‌رو خواهد شد.
مونیخ در بازی با بارسا چند رکورد دیگر هم ثبت کرد؛ توماس مولر که هشتمین گلش را به بارسا زد، حالا هشتمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که به 50‌گل زده می‌رسد و گل‌هایش با تیری آنری برابری می‌کند. او نخستین آلمانی 50گله در این رقابت‌هاست. لواندوفسکی هم حالا در لیگ قهرمانان در 100‌گل مشارکت مستقیم داشته است؛ 82‌گل و 18‌پاس‌گل. لوا در 10‌بازی اخیرش در لیگ قهرمانان روی ۱۶ گل تأثیر مستقیم داشته است؛ 14‌گل و 2‌پاس‌گل. بایرن در این فصل لیگ قهرمانان تا اینجا ۴ کلین شیت داشته است که بیشتر از هر تیم دیگری است. با ۲۲ گل در6 بازی اول این رقابت‌ها، باواریایی‌ها همچنین بهترین خط حمله را هم دارند. سانه پنجمین گل لیگ قهرمانانش در این فصل را زد تا رکورد جدیدی را در یک دوره از رقابت‌ها برای خودش ثبت کند. او قبلا در منچسترسیتی و در فصل 19-2018توانسته بود ۴ گل بزند. سانه در این فصل 10گل و 10پاس‌گل در همه رقابت‌ها برای بایرن ثبت کرده است. بهترین آمار بایرن در دور گروهی لیگ قهرمانان؛ 19-2018 (18‌امتیاز و 19‌تفاضل گل و 22-2021 (18‌امتیاز و 19‌تفاضل‌گل).
 

این خبر را به اشتراک بگذارید