• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 18 آذر 1400
کد مطلب : 147723
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/M8rNB
+
-

با مردم/ مسیر دوچرخه‌سواری «بزرگراه بسیج» نیمه‌کاره مانده است

 مسیر دوچرخه‌سواری خیابان «رحیمی جنوبی» تا نزدیکی «بزرگراه بسیج» نیمه‌کاره مانده و آسفالت نشده است. این موضوع باعث دردسر برای دوچرخه‌سواران و آسیب به دوچرخه‌هایشان می‌شود.
کاسبی از تهران

  قطر لوله مقوایی دستمال‌توالت‌ها را اضافه کرده‌اند
در ادامه تخلفات و کم‌فروشی‌های برخی تولید‌کنندگان به تازگی برخی برندهای تولید‌کننده دستمال توالت قطر لوله مقوایی وسط دستمال توالت را افزایش داده‌اند که باعث می‌شود دستمال کمتری دور آن پیچیده شود. بماند که از کیفیت دستمال هم چیزی باقی نیست و زمان استفاده از آن به پوست می‌چسبد. واقعا مسئولان نظارتی چکار می‌کنند؟
مدبری از ابهر

 گرانفروشی در شهرهای حاشیه‌ای کلانشهرها بیداد می‌کند
گرانفروشی در شهرهای حاشیه‌ای کلانشهرها ازجمله شهرهای حاشیه تهران و کرج بیشتر از خود این شهرهاست که قطعا علت آن کمبود نظارت است. چطور ممکن است در شهریار که از قطب باغات کشور است میوه از خود تهران گرا‌نتر باشد یا مثلا در کمالشهر کرج سبزیجات، روغن، نان، حبوبات و ... از خود کرج گران‌تر باشد؟ جز این است که نظارت‌ها کمتر است و گرانفروشان حاشیه امنی دارند؟
بابایی از کرج 

  قاچاق کالا از همه مبادی پیگیری شود
بدیهی است که یک کالای قاچاق مثلا با کشتی وارد نمی‌شود و بعد به فروشگاه برسد. شایسته است همه مسببین قاچاق کالا که تیشه به ریشه تولید داخلی می‌زنند مستوجب مجازات و برخورد شوند.
عسگرآبادی 

  چه‌کسی مسئول نظارت بر امور پیمانکاران است؟
در سال‌های اخیر در راستای به اصطلاح خصوصی‌سازی‌ و کوچک کردن دولت خصوصی‌سازی‌ باب شد که عمر مردم را پوچ کرد. از این موضوع که از بنیان اشتباه است بگذریم می‌رسیم به اینکه آیا نهادی برای نظارت بر عملکرد پیمانکاران وجود دارد؟ اینکه هر سازمانی بر پیمانکار خود نظارت کند منتفی است چون سازمان‌ها تعهدی در قبال نیروهای به‌کارگیری شده توسط پیمانکاران ندارند؛ در نتیجه حق و حقوق آنان مدام ضایع می‌شود و دستشان هم به هیچ جایی بند نیست.
فرهودی از تهران

  مازوت‌سوزی ممنوع است اما مازوت می‌فروشند
 طبق مصوبه هوای پاک دولت مبنی بر ممنوعیت مازوت‌سوزی کارخانجات فروش مازوت یا همان نفت کوره هم باید ممنوع باشد که نیست. کافی است سری به شرکت نفت ناحیه رباط‌کریم بزنید که ببینید چگونه در مقدار زیاد اقدام به فروش نفت‌کوره یا همان مازوت می‌کند؟ بدیهی است که فروش نفت‌کوره عامل سودجویی میلیاردی برخی است و سلامت مردم در سایه نظارت ضعیف برخی مسئولان درخطر است.
حسین‌آبادی از رباط‌کریم 

  هزینه استفاده از اینترنتی را که استفاده نکرده‌ایم می‌پردازیم
پیامکی از مخابرات دریافت کردم مبنی بر اینکه بسته مکالمه همراهی شما فردا به پایان می‌رسد؛ درحالی‌که من کلا از بسته مکالمه بی‌خبر بودم و از آن استفاده نکرده بود. لذا با تلفن ۹۹۹۰ تماس گرفتم و گفتند هزینه آن مبلغ 10هزار تومان است که در قبض بعدی خواهد آمد ! واقعا نام این اجحاف آشکار و علنی را که لابد برای خیلی‌ها فرستاده‌اند چه باید گذاشت؟!
محمود بلیغیان از اصفهان

  خودکفا بودن به شرط خشکسالی ارزشمند نیست 
بدیهی است که نمی‌توان در یک اقلیم همه نوع محصول کشاورزی کشت کرد؛ پس می‌توان میزان محدودی محصول به دست آورد و باز واضح است که باید سایر محصولات را تهاتر یا وارد کرد. ایران کشور پر‌آبی نیست و در سال‌های اخیر با کمبود باران و تغییر آب‌و‌هوا وضع بدتر هم شده است ‌اما برخی کشت‌های نامناسب اقلیم همچنان ادامه دارد و برخی نیز مدام شعار خودکفایی می‌دهند. درحالی‌که خودکفایی وقتی ارزشمند است که عامل مشکلات دیگری نشود. حتما کشورها و اقلیم‌های دیگر هم به برخی محصولات ما که قادر به تولیدشان نیستند نیاز دارند. آیا مسئولان نباید در این خصوص برنامه‌های بلندمدت و قابل‌اجرا ارائه دهند.
سیدهادی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید