• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 17 آذر 1400
کد مطلب : 147584
+
-

نکته بازی/ وزیر چونبوک موتورزی، نمی‌خواهیم


در لیگ باشگاهی کره‌جنوبی هم یک گلات اتفاق افتاده و چونبوک موتورز برای پنجمین‌بار پیاپی موفق به کسب قهرمانی شده است. آنها در هفته پایانی با 2‌گل جه‌جو یونایتد را بردند و گلات کردند. راستش با زبان کره‌جنوبی آشنا نیستیم، اما خیلی دوست داریم بدانیم آیا الان کسی در آن کشور در مورد وزیر ورزش «چونبوک موتورزی» حرف می‌زند یا نه! این احتمال هم وجود دارد که مدیرعامل اولسان هیوندای در جمع هواداران با تکان دادن دست‌هایش گفته باشد: «در چند سال اخیر عده‌ای اجازه ندادند اولسان قهرمان شود که من پوست اینها را خواهم کند!» آقایان، برادران عزیز؛ از یوونتوس تا بایرن، از چونبوک تا پرسپولیس، قهرمانی‌های پیاپی چیز عجیبی نیست و لزوما پشت پرده خاصی ندارد.

نه بابا، خیلی هم خوب بود

کیفیت پایین داربی تهران انتقادهای بسیار زیادی را به‌دنبال آورد؛ آنقدر که هنوز هم ترکش‌های این ماجرا ادامه دارد. در این بین یکی از تندروترین منتقدان دیدار پرسپولیس و استقلال، خداداد عزیزی بود.  او عملکرد هر دو تیم را زیر سؤال برده و گفته: «داربی حال مردم را بد کرد.» البته آقا خداداد حتما اشتباه می‌کنند. ایشان همان کسی هستند که وقتی دراگان اسکوچیچ گفت فوتبال ایران در جنبه‌های تاکتیکی جای پیشرفت دارد، نزدیک بود دهان سرمربی تیم ملی را جر بدهد. واقعا هم شنبه ثابت شد مربی کروات مزخرف گفته بود. اصلا دربی تهران بهترین مسابقه سال فوتبال جهان بود و کیفیت ممتاز مسابقات باشگاهی ایران را نشان داد. خداداد هم حتما ناهار غذای بیرون خورده بود که حالش بد شده، وگرنه بازی مشکلی نداشت.

پس هیچ‌چیز غیرممکن نیست

مهدی شیری با حضور در داربی تهران، به رکورد انجام 100‌بازی برای پرسپولیس رسید. شیری عزیز سال‌هاست پست دفاع راست پرسپولیس را در اختیار دارد و اگرچه گاهی از سوی سیامک نعمتی تهدید شده، اما درنهایت جایگاهش را حفظ کرده است. شیری منتقدان و موافقان زیادی دارد. ما هم به تمام دیدگاه‌ها احترام می‌گذاریم. با این حال 100 بار حضور او در مسابقات پرسپولیس و سال‌ها عضویت این بازیکن در ترکیب قهرمان بلامنازع فوتبال ایران، نشان می‌دهد دنیا جای عجیب و غریبی است و هیچ اتفاقی در آن غیرممکن نیست. وقتی می‌توانی به‌عنوان دفاع راست با کمترین پاس گل و سانتر سالم سال‌ها در چنین تیمی بازی کنی و هیچ‌کس هم به فکر جذب رقیب برای تو نباشد، یعنی در این دنیا وقوع هر اتفاقی «ممکن» است!





 

این خبر را به اشتراک بگذارید