• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 15 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14730
+
-

کافه مجلس

 فراخوان 10وزیر به کمیسیون‌ها
وزرای علوم، اقتصاد، اطلاعات، امور خارجه، نفت، بهداشت، راه و شهرسازی، کشور، ‌ورزش و جهادکشاورزی برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان به کمیسیون‌ها می‌روند. همچنین سؤال تعدادی از نمایندگان از محمدجواد ظریف و سیدعباس صالحی و همچنین گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده قرار دارد. مجلس هفته گذشته  در تعطیلات بود و از فردا جلسات خود را از سر می‌گیرد.

 مجلس به‌ رجل سیاسی ورود می‌کند
محسن کوهکن، نماینده لنجان با بیان اینکه مجلس بعد از تفسیر شورای نگهبان از رجل سیاسی مصادیق را مشخص می‌کند، گفت: رد صلاحیت زنان تا امروز براساس جنسیت نبوده است. او درباره تفسیر رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان به خبرآنلاین، گفت: از آنجایی که فردی حقوقی هستم معتقدم هرکسی باید در حوزه شرح وظایف خود وارد عمل شود. در مورد تعریف رجل سیاسی نیز باید گفت این موضوع در قانون اساسی به صراحت آمده که تفسیر این مسئله با شورای نگهبان است البته این به‌معنای آن نیست که مجلس نتواند در این زمینه ورود پیدا کند.

 مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌ها حل می‌شود؟
فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به سرانجام رساندن لایحه تعیین اختیارات وزارت ورزش را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون فرهنگی دانست و به اعتمادآنلاین گفت: مدت‌هاست که ورزش ما از مشخص نبودن متولی بسیاری از امور رنج می‌برد. از طرفی بسیاری از مسائلی که امروز جزو چالش‌های دولت و مجلس و دیگر نهادها محسوب می‌شوند، مانند ورود زنان به ورزشگاه، با تصویب این لایحه در مسیر گشایش قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید