• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 15 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14729
+
-

واعظی پیش از سفر روحانی به خراسان رضوی:

نگاه دولت به مالیات، سیاسی نیست

دولت
نگاه دولت به مالیات، سیاسی نیست

2نفر از اعضای هیأت دولت پیش از سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان رضوی در دیدار با نمایندگان ولی فقیه در این استان مقدمات حضور حسن روحانی در مشهد را فراهم کردند. یک سال پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 29اردیبهشت96، رئیس‌جمهور خراسان رضوی را به‌عنوان پنجمین مقصد سفرهای استانی خود انتخاب کرد.

رقیب اصلی روحانی در آن انتخابات میزبان روحانی در سفر به مشهد خواهد بود. در مناظرات انتخاباتی سال 92بحث‌هایی درباره مالیات‌های آستان قدس رضوی مطرح شد تا آنکه تولیت آستان قدس هفته گذشته در پاسخ به سؤالی درباره مالیات‌های آستان قدس، گفت «خدا نگذرد از آن کسی که این شبهه را در ذهن‌ها ایجاد کرده است. مالیات آستان قدس تا ۳۵سال به امر امام‌(ره) بود که آستان قدس رضوی و شرکت‌های تابعه از مالیات معاف خواهند بود. روزی که بنده وارد آستان شدم به مقام معظم رهبری در این‌باره نامه نوشتم و براساس فرموده ایشان مالیات تکلیفی، ارزش افزوده و جمعی خرجی را پرداخت می‌کنیم و حتی چندروز پیش رئیس سازمان مالیاتی و همراهانشان برای تقدیر از آستان قدس به‌عنوان سازمانی که در پرداخت مالیات خوش‌حساب است، آمدند.»

به گزارش ایرنا، محمود واعظی در سفر به مشهد و در دیدار با فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی شاید با اشاره به همین دلخوری‌ها بود که درباره ساماندهی مالیات‌ها گفت: «نگاه دولت به این موضوع سیاسی نیست بلکه به‌دنبال جلوگیری از فرار مالیاتی هستیم.»

 او با تأکید بر اینکه تلاش ما در راستای رونق اقتصادی کشور است به دیدار خود با تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: ارتباط همدلانه و هماهنگ با مسئولان در استان خراسان رضوی وجود دارد و این وحدت و انسجام بین همه بخش‌ها و مسئولان اعم از آستان قدس رضوی و قوای اجرایی باید به‌عنوان یک سرمایه حفظ شود. آستان قدس رضوی نیز علاقه‌مند است مشوق، مکمل و کمک‌کننده دولت در توسعه استان خراسان رضوی و سیاست‌های اجرایی باشد.

واعظی با اشاره به تبلیغات منفی و مسموم رسانه‌های خارجی و برخی ایادی داخلی آنها مبنی بر القای اختلاف بین دولت و برخی شخصیت‌های این استان، تأکید کرد: به فضل الهی نگاه حمایتی مردم به این سفر و حضور پر شور آنان در مراسم دیدار با رئیس‌جمهور منتخب در سبزوار و نیشابور، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

روحانی سال گذشته 4روز پس از پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری دوازدهم سفر زیارتی به مشهد داشت. در این سفر قائم‌مقام آستان قدس به استقبال روحانی در فرودگاه مشهد فرستاده شده بود. پیش از این در دولت یازدهم روحانی در جریان سفر استانی خود به مشهد مورد استقبال آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد قرار گرفته و این استقبال مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود. آخرین دیدار روحانی با ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز مربوط به آذرماه سال95و پیش از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری دوازدهم بود. سفر روحانی به مشهد شاید گامی به سمت ترمیم روابط 3عضو جامعه روحانیت مبارز در دوران پساانتخاباتی باشد.

 محمود واعظی با اشاره به سفر 2روزه روحانی به خراسان رضوی آغاز این سفر را از شهرستان سبزوار اعلام کرد و افزود: رئیس‌جمهور پس از دیدار با مردم سبزوار و سخنرانی در جمع آنان، مجتمع فولاد جوین را افتتاح خواهد کرد. او به نیشابور نیز سفر خواهد کرد و پروژه‌هایی را نیز در شهرستان فریمان افتتاح خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید