• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147027
+
-

نظارت بازرسان بهداشت

با این حال، هنوز بسیاری از خانواده‌ها، شیوه‌ی آموزش آنلاین را به‌ حضور در محیط مدرسه ترجیح می‌دهند. بهداشت مداوم محیط به‌خصوص سرویس‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله‌ی اجتماعی از سوی دانش‌آموزان، از جمله دلایل خانواده‌ها برای مخالفت با آموزش حضوری است.
«احمد جنیدی»، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به خبرگزاری مهر گفت: «لازم است بازرسان بهداشت محیط، ضمن بازدید از مدرسه‌ها بر روند تهویه‌ی کلاس‌ها، محیط کلاس‌ها، سالن‌ها، سرویس‌های بهداشتی، نحوه‌ی گندزدایی و مواد گندزدا، بوفه‌ها و تجمعات مدرسه‌ها در اپیدمی کرونا نظارت داشته باشند.
او با بیان این‌که سرویس مدرسه‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط باید به‌صورت جدی بررسی و نظارت شود، تأکید کرد: «پنجره‌ی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان باید باز باشد تا تهویه صورت گیرد یا از سیستم‌های مناسب جهت تهویه استفاده شود.»
جنیدی با اشاره به این‌که نظارت بر تهویه‌ی کلاس‌ها و تجمعات در زنگ ورزش دانش‌آموزان و دست به دست شدن وسایل ورزشی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد،گفت: «نکته‌ی دیگر واکسیناسیون تمام دانش‌آموزان، معلمان، کارکنان و رانندگان سرویس مدرسه‌هاست که باید به‌طور جدی به آن توجه شود.»
«حمید صبحانی»، معلم بهداشت یک مدرسه‌ی پسرانه‌ی پایه‌ی متوسطه  به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «ما تمام موارد بهداشتی گندزدایی و نظافت بین ساعت‌های درسی را در مدرسه انجام می‌دهیم و استفاده از ماسک، اجباری است. در کلاس‌ها هم فاصله‌ی اجتماعی رعایت می شود، اما بخش دیگری از کار به عهده خود بچه‌هاست؛ ماسک زدن موضوعی جدی است، اما پس از دو سال هنوز بین بعضی از دانش‌آموزان جا نیفتاده است. دست‌مالی‌نکردن ماسک یا تعویض به‌موقع آن یا حتی استفاده از ماسک‌های استاندارد و نحوه‌ی استفاده از ماسک نکته‌های مهمی است که باید به آن‌ها توجه شود.»
بله بالأخره توپ در زمین ما افتاد و اگر مدرسه می‌رویم بدانیم که نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامتی خود و اطرافیان و حتی جامعه‌مان داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید