• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147026
+
-

غربالگری روزانه‌ی دانش‌آموزان در مدرسه‌ها

غربالگری روزانه‌ی دانش‌آموزان در مدرسه‌ها

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بازگشایی مدرسه‌ها، باید همه‌ی دانش‌آموزان، معلمان و سایر کارکنان، هنگام ورود به مدرسه و به‌صورت روزانه از نظر وجود علائم بیماری غربالگری شوند و مدرسه در سامانه‌های مراقبت از کرونا نسبت به ثبت و گزارش مبتلایان اقدام کرده و در صورت نیاز به تصمیم‌گیری با کارشناسان ناظر بهداشت مشورت کند.
هم‌چنین ضروری است که آموزش‌های لازم به والدین داده شود و آن‌ها نیز درباره‌ی نفرستادن دانش‌آموز مبتلا یا مشکوک به بیماری واگیر به مدرسه متعهد باشند. مراقب سلامت مدرسه یا رابط بهداشت نیز در صورت مشاهده‌ی علائم بیماری در بین دانش‌آموزان و کارکنان، باید اقدامات بهداشتی لازم را انجام دهد.
هم‌چنین طبق اعلام وزارت بهداشت لازم است مدرسه برای کنترل ورود احتمالی کارکنان بیمار یا مشکوک به بیماری و جداکردن آن‌ها از افراد سالم، برنامه‌ی مشخصی داشته باشد و شیوه‌ای برای اطلاع‌رسانی به والدین یا سرپرست دانش‌آموزان فوق تعیین کند. دانش‌آموزان و کارکنان مدارس مبتلا به بیماری کووید۱۹ هم پس از طی دوران درمان و نقاهت برای بازگشت به مدرسه، باید مورد ارزیابی پزشک معتمد ادارات مناطق و شهرستان یا مراکز جامع سلامت قرار گیرند.
گزارش مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر نیز بسیار دارای اهمیت است. به این ترتیب که فعالیت و آموزش سه گروه، از جمله بیماران با بیماری زمینه‌ای، بیماران با نقص ایمنی و دانش‌آموزان مبتلا به فلج مغزی با گواهی پزشک معتمد، به‌عنوان افرادی که در معرض ابتلا به بیماری کووید۱۹ عارضه‌دار قرار دارند، ترجیحاً به صورت غیرحضوری و مجازی برنامه‌ریزی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید