• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147023
+
-

دو پیشنهاد آپاراتچی در شب‌های پاییزی خانه‌نشینی

پیشنهاد پاییزی

علی مولوی

هنوز درگیر مبارزه با کرونا هستیم و ناچاریم در این‌روزهای سرد و زیبای پاییزی را هم در خانه بمانیم. آپاراتچی این هفته به سراغ سایت‌های پخش آنلاین مثل «فیلیمو» و «نماوا» و... رفته و دو پیشنهاد تماشایی برایتان آماده کرده است. اگر آن‌ها را تماشا کردید، از همین حالا هم می‌توانید آماده باشید که در شماره‌های آینده، گفت‌وگوهای ویژه‌ای را درباره‌ی آن‌ها در صفحه‌‌ی شهرفرنگ بخوانید.

ماجراهای تام و هاکلبری!

ماجراهای تام سایر و ماجراهای هاکلبری فین، دو رمان مشهور مارک تواین، نویسنده‌ و طنزپرداز مشهور آمریکایی هستند. از سال 1876 میلادی تاکنون داستان‌ ماجراجویی‌های تام و هاکلبری محبوب تمام نوجوانان جهان بوده و بارها براساس این دو رمان، تئاتر، فیلم‌سینمایی، سریال و انیمیشن تولید شده است. حالا هم تازه‌ترین اقتباس از این اثر، سریال انیمیشن ماجراهای تام سایر محصول کانادا و فرانسه در سال 2020 است.
اگر این کتاب را نخوانده‌اید، خوب است بدانید رمان ماجراهای تام سایر درباره‌ی ماجراجویی‌ها و بازیگوشی‌های نوجوانی به‌نام تام و دوست صمیمی‌اش هاکلبری فین است که در کناره‌ی رودخانه‌ی می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کنند. آن‌ها به‌طور اتفاقی شاهد یک جنایت می‌شوند و...مارک تواین درباره‌ی این کتاب‌ گفته: «بیش‌تر ماجراهایی که در این کتاب ثبت شده‌اند، در واقعیت اتفاق افتاده‌اند. یکی دوتایشان تجربه‌ی شخصی من بوده و بقیه، ماجراهایی که برای‌ هم‌کلاسی‌هایم رخ داده است. شخصیت هاکلبری فین هم از یک شخص واقعی گرفته شده؛ البته تام سایر هم همین‌طور، ولی نه از یک نفر! تام ترکیبی از خصوصیات و خلق و خوی سه پسری است که می‌شناختم.»این‌روزها سایت‌های‌ نماوا و فیلیمو دوبله‌ی اختصاصی این سریال انیمیشن جذاب، خنده‌دار و پرهیجان را در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند.

مبارزه‌ای دیگر در خانه!

بعید است اهل عشق فیلم و سینما باشید اما فیلم مشهور تنها در خانه را نشناسید. اما ممکن است فقط دو فیلم تنها در خانه و تنها در خانه‌ی2: گم‌شده در نیویورک را به کارگردانی کریس کلمبوس و با بازی مک‌کالی کالکین دیده باشید و ندانید این مجموعه‌ی فیلم تنها دو قسمت ندارد و حالا قسمت ششم آن هم منتشر شده است.
به جز فیلم تنها در خانه‌ی3 که هم‌چون دو قسمت اول به‌صورت ‌سینمایی ساخته شد، قسمت‌های چهارم و پنجم یعنی تنها درخانه‌ی4: پس‌گرفتن خانه و تنها در خانه: دزدی تعطیلات، به صورت فیلم تلویزیونی تهیه شدند و حالا ششمین قسمت این مجموعه در سال 2021 میلادی برای شبکه‌ی نمایش خانگی تهیه شده است. فیلم‌برداری این فیلم در سال 2020 میلادی آغاز شد، اما به‌خاطر شیوع ویروس کرونا فیلم‌برداری آن به تعویق افتاد.  تا این‌که در نوامبر 2020 با اعلام کمپانی دیزنی، فیلم‌برداری این فیلم از سر گرفته شد. 
فیلم‌برداری این قسمت را دن مازِر، نویسنده و کارگردان انگلیسی برعهده دارد و آرچی یِیتز، اِلی کِمپِر، راب دیلِینی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
ششمین قسمت مجموعه‌ی تنها د رخانه داستان زوجی به‌نام پَم و جِف مک‌کِنزی است که تلاش می‌کنند میراثی گران‌بها را از مَکس مِرسِر، پسری مشکل‌ساز پس بگیرند!
اگر دوست دارید در این شب‌های پاییزی این فیلم جذاب و بامزه را تماشا کنید، سایت فیلیمو این فیلم را با دوبله‌ی اختصاصی و نماوا با زیرنویس فارسی در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید