• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 147025
+
-

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های حضوری

توپ در زمین دانش‌آموزان!

توپ در زمین دانش‌آموزان!

  نفیسه مجیدی‌زاده

این‌روزها رنگ قرمز کرونا از نقشه‌ی کشور پاک شده و همه‌ی ما نقش مهمی داریم تا برای همیشه این رنگ از نقشه‌ی کشورمان پاک شود و مدرسه، یکی از نقاط تعیین‌کننده است.
سرانجام از ابتدای آذرماه، مدرسه‌ها به‌صورت حضوری باز شدند. اگرچه حضور در مدرسه اجباری نیست یا بعضی از کلاس‌ها برای ساعت‌هایی کوتاه در هفته به شکل حضوری برگزار می‌شود، اما هرچه باشد نقش مهمی در شیوع ویروس کرونا دارد.
به‌گفته‌ی «کمال حیدری»، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این نگرانی وجود دارد که بازگشایی مدرسه‌ها اگر بدون هماهنگی با حوزه‌ی بهداشت بوده باشد، مدارس آمادگی خود را برای پذیرش دانش‌آموزان از قبل اعلام نکرده و مورد نظارت و بازبینی واقع نشده باشند، مجوز لازم را دریافت نکنند و از طرفی، رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدیر مدرسه که مسئول اجرای این پروتکل‌ها است با سستی مواجه شود، قطعاً از این نقطه آسیب جدی خواهیم دید و ممکن است دقیقاً از همین نقطه، موج ششم را تجربه کنیم. او معتقد است که فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک، اجباری است و خوش‌بختانه دانش‌آموزان بالای ۱۲سال واکسینه شده‌اند و زیر ۱۲ساله‌ها که هنوز واکسن نزده‌اند، چنان‌چه پروتکل‌ها را به‌خوبی رعایت کنند، جای نگرانی نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید