• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 11 آذر 1400
کد مطلب : 146983
+
-

پدربزرگ و مادربزرگ‌ شگفت‌انگیز

پدربزرگ و مادربزرگ‌ شگفت‌انگیز

هیچ‌وقت برای دنبال‌کردن رؤیاها، زود یا دیر نیست؛ این پیام پدربزرگ و مادربزرگی شگفت‌انگیز است که در اخبار رسانه‌های جهان مشهور شده‌اند.دلیلش هم ساده است؛ تصمیم گرفته‌اند متوقف نشوند.
داستان الهام‌بخش آن‌ها یادآور خوبی است که ما همیشه می‌توانیم برای کارهایی باورنکردنی انجام دهیم. درست مثل «مانفرد اشتاینر» که در 89سالگی موفق شده مدرک دکترای فیزیکش را بگیرد. هرچند که او پزشک بود و واقعاً به دکترای دیگری نیاز نداشت.
دکتر اشتاینر پس از بازنشستگی متوجه شد که بالأخره وقت دارد کاری را انجام دهد که همیشه دوست داشته است؛ یعنی تحصیل در رشته‌ی فیزیک. او ابتدا در چند کلاس شرکت کرد، اما بعد تصمیم گرفت در این رشته هم دکترا بگیرد. البته مدت زیادی طول کشید تا دکتر اشتاینر تحصیلات خود را در مقطع دکترا به پایان برساند. دکتر اشتاینر، نوجوانانی را که در سرشان رؤیایی برای آینده دارند تشویق می‌کند و می‌گوید: «رؤیایت را دنبال کن و از آن دست نکش.»
«جولیا هاوکینز» هم مادربزرگ جذابی است که در ۱۰۵سالگی رکورد می‌زند! او هفته‌ی گذشته با دویدن مسافت 100 متری در کم‌تر از 62 ثانیه، رکورد جهانی جدیدی را به‌‌نام خود ثبت کرد!
جالب این‌جاست که تا پیش از شرکت خانم هاوکینز در این مسابقات، گروهی سنی خاصی برای دوندگان زن بالای 104 سال وجود نداشت و مسئولان مجبور شدند برای او یک گروه ایجاد کنند.
دویدن، رشته‌ی اصلی این مادربزرگ سرحال نیست؛ او بیش‌تر عمرش را دوچرخه‌سواری کرده است. اما چندسال پیش شروع به دویدن کرد و اولین رکورد جهانی خود را در سال 2017 میلادی ثبت کرد.
خانم هاوکینز دوست دارد همه به‌خصوص نوه‌هایش را به فعال‌بودن تشویق کند تا همیشه مثل او سرحال بمانند. او به جولیای طوفانی معروف است!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید