• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14698
+
-

استارتاپی برای کمک به بورس‌بازها

از ایده تا استارتاپ
استارتاپی برای کمک به بورس‌بازها

سنجش رفتار بازار در کمتر از یک ثانیه، نخستین ایده‌ای بود که استارتاپ اقتصادی فینوپا براساس آن شکل گرفت و به مرور حل مشکلات دیگر استارتاپ‌های بازار سرمایه را نیز عهده‌دار شد. امیرحسین یافتیان، ‌بنیانگذار «فینوپا» در گفت‌وگو با همشهری‌ از ایده استارتاپی تحلیل بازار و ساخت پلتفرم معامله آنلاین می‌گوید که می‌تواند مشکل استارتاپ‌های بزرگ را حل کند و در عین حال، درآمدزا هم باشد.




حل چالش تحلیل لحظه‌ای بازار

یکی از مشکلات اصلی استارتاپ‌های بازار سرمایه این بود که دنبال یک رابط کاربری بودند که بتواند اطلاعات لحظه‌ای بازار را برای موارد حساسی مثل دریافت معاملات الگوریتمی و دقیق در اختیارشان بگذارد. چنین ابزاری عمدتا در بازار وجود نداشت. اگر نمونه‌ای هم بود، به این سادگی‌ها در اختیار استارتاپ‌ها قرار نمی‌گرفت. گرفتن این اطلاعات و بررسی‌شان کار مهم، ‌دشوار و البته، پرهزینه‌ای بود.



به‌روز کردن سامانه معاملات

صفحه معاملات آنلاین که کارگزاری‌ها به مشتری‌هایشان ارائه می‌کنند، ‌خدمات محدودی ارائه می‌کند. اضافه کردن خدمات به این سیستم هم کار ساده‌ای نیست، چون پلتفرم‌ها از قبل و به‌صورت آماده تهیه شده‌اند و تغییر دادن‌شان به این سادگی‌ها ممکن نیست. ما یک صفحه معامله آنلاین ساختیم که هر کسی با حداقل دانش وب بتواند آن را تغییر دهد. در عین حال، ‌استارتاپ‌هایی که در چنین فضایی خدمات ارائه می‌کنند، اجازه دارند کسب و کارشان را معرفی کنند.



شریک شدن با درآمد خدمات‌دهندگان

فعلا برنامه این استارتاپ درآمدزایی نیست اما شریک شدن با استارتاپ‌های خدمات‌گیرنده در آینده هزینه‌ها را پوشش می‌دهد؛ به‌خصوص، تکیه روی استارتاپ‌هایی است که به مشتری‌های خاص خدمات ارائه می‌کنند. استارتاپ‌های اقتصادی معمولا بیشتر از 4تا 5برابر برای بازاریابی هزینه می‌کنند. ما نمی‌خواهیم وقتی به درآمد نرسیده‌اند، به آنها هزینه اضافی تحمیل کنیم، بلکه بعدها در درآمدشان شریک می‌شویم.



جلوگیری از اختراع دوباره چرخ

تیم برای جلو بردن ایده‌شان از کمک مالی و فکری شتاب‌دهنده فارابی استفاده می‌کنند. مزیت کار کردن در شتاب‌دهنده این است که افرادی به‌عنوان مربی در آن حضور دارند که به اندازه کافی در زمینه‌های مختلف بازاریابی، فعالیت‌های اقتصادی، مالیاتی، دولتی و... به استارتاپ‌ها موارد جدیدی را گوشزد می‌کنند که بتوانند کارشان را با سرعت و دقت بیشتری جلو ببرند. استارتاپ‌ها چون عمدتا تازه‌کار و جوان هستند، از بسیاری مسائل این‌چنینی خیلی اطلاعی ندارند. شتاب‌دهنده‌ها بخش مهمی از منابع مالی را در اختیارتان می‌گذارند و مثل یک شریک در کنار‌تان هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید